Autor Wątek: wysokie spalanie  (Przeczytany 6848 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

PawelAccent

  • Gość
wysokie spalanie
« dnia: 22 Maj 2009, 21:04:26 »
Co do tego tematu : http://forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?p=22906

Accent spala mi przy baaardzo dziadkowatej jeździe (2-2.5 tys obr.) 8litrów w trasie przy takiej samej udało mi się zejść MAX do 7.6litra na 100KM. Natomiast czasem potrafi łyknąć mi 13litrów na setkę. Gdyby nie spalanie to byłoby całkiem ok(czasem potrafi też sporo oleju wziąć).
Nie mam pojęcia co może z nim być... :/
Silnik jaki w nim siedzi to 1.3 auto z 98r. 135tys przebiegu

BartBartez

  • Gość
wysokie spalanie
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Maj 2009, 22:25:32 »
Cytat: "PawelAccent"
Accent spala mi przy baaardzo dziadkowatej jeździe (2-2.5 tys obr.) 8litrów

To zacznij normalnie jeździć!!!
Małe obroty NIE równają się małenu spalaniu!!!!!!!!!!!!

PawelAccent

  • Gość
wysokie spalanie
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Maj 2009, 08:45:15 »
nie sądzisz chyba ze to jest tego wina bo nawet jak jezdze do 3tys to ponizej 8 nie zejde

k7s5a2

  • Gość
wysokie spalanie
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Maj 2009, 09:14:14 »
Ja nie rozumiem jednej rzeczy.
Dlaczego uważacie, że jak ktoś jeździ na poziomie 2~2,5 tys. obrotów to od razu jazda jest "dziadkowata"? Nie przepadam za słuchaniem wycia silnika w czasie jazdy. Owszem silnik potrzebuje czasem wysokich obrotów ale nie wmówicie mi, że będzie spalał tyle samo przy 2 tys. i 4 tys. obr./min. Przejeździłem już odrobinkę tym samochodem i stwierdzam jednoznacznie, że mniejsze obroty=mniejsze spalanie.
A co do spalania kolegi. 13 litrów to zdecydowanie za dużo jak na ten silnik ale zależy tu dużo od twojego stylu jazdy. Jeśli rozpędzasz się powoli do ustalonej prędkości zamiast dynamicznie przyspieszać to jasne, że silnik spali ci więcej paliwa niż podczas szybszego rozpędzania się i później jazdy na wysokim biegu.
A co może być przyczyną wysokiego spalania. Sprawdź najpierw podstawowe rzeczy, ciśnienie w oponach, czy nie wozisz ołowiu w bagażniku, czy filtr powietrza przypomina w ogóle filtr.
A tak w ogóle pytanie małe na koniec, może głupie ale czego on Ci spala 13l.? LPG czy PB?

PawelAccent

  • Gość
wysokie spalanie
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Maj 2009, 09:30:17 »
niestety jest to PB :(

Vex

  • Gość
wysokie spalanie
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Maj 2009, 10:21:22 »
Cytat: "k7s5a2"
Ja nie rozumiem jednej rzeczy.
Dlaczego uważacie, że jak ktoś jeździ na poziomie 2~2,5 tys. obrotów to od razu jazda jest "dziadkowata"? Nie przepadam za słuchaniem wycia silnika w czasie jazdy. Owszem silnik potrzebuje czasem wysokich obrotów ale nie wmówicie mi, że będzie spalał tyle samo przy 2 tys. i 4 tys. obr./min. Przejeździłem już odrobinkę tym samochodem i stwierdzam jednoznacznie, że mniejsze obroty=mniejsze spalanie.
A co do spalania kolegi. 13 litrów to zdecydowanie za dużo jak na ten silnik ale zależy tu dużo od twojego stylu jazdy. Jeśli rozpędzasz się powoli do ustalonej prędkości zamiast dynamicznie przyspieszać to jasne, że silnik spali ci więcej paliwa niż podczas szybszego rozpędzania się i później jazdy na wysokim biegu.
A co może być przyczyną wysokiego spalania. Sprawdź najpierw podstawowe rzeczy, ciśnienie w oponach, czy nie wozisz ołowiu w bagażniku, czy filtr powietrza przypomina w ogóle filtr.
A tak w ogóle pytanie małe na koniec, może głupie ale czego on Ci spala 13l.? LPG czy PB?


To jestes troche w bledzie, bo... rozpedzanie a stala jazda to dwie zupelnie rozne rzeczy. Rozpedzaajac samochod trzeba uzyskiwac "normalne" (w duzym skrocie logicznym) obroty dla danego silnika. Jak juz sie rozpedzisz do predkosci X zmieniasz dopiero bieg na wyzszy uzyskujac stale niskie obroty i wtedy masz racje spalanie bedzie niskie.
Dla przykladu mozesz toczyc sie na 5 biegu 65 km/h spalanie nie bedzie wysokie, ale jakbys probowal sie rozpedzac do 100 km/h od 65 na 5 to nie bedzie to nic madrego mimo malutkich obrotow, wiec jeszce raz przyszpieszajc meczenie samochodu nie jest niczym dobrym da spalania jak dla spalania ale dla zywotnosci silnika. Jak na moje odczucia organoleptyczne 1.5 12V ciekawy moment obrotowy osiaga przy 3100rpm.

BartBartez

  • Gość
wysokie spalanie
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Maj 2009, 10:47:08 »
Wiem, że to inny silnik ale dla przykładu:
Coupe 2.0 - chyba nigdy nie zmieniłem biegu poniżej 4000rpm.
Często przeciągam go do 5500rpm.
Spalanie zima: 9,5l LPG/100km + PB za 50zł raz na 2 tygodnie
 lato :10,5l LPG/100km + PB za 50zł raz na 3 tygodnie

Inni jeżdżą "spokojniej" i mają wyższe spalanie.

adams502

  • Gość
wysokie spalanie
« Odpowiedź #7 dnia: 23 Maj 2009, 13:13:47 »
Jeżeli chodzi o spalanie to wiadomo, że przy np. 2000 obr/min. auto spali mniej niż przy 3000obr/min. na tym samym biegu ale pamiętać należy o odpowiednich obrotach przy przyśpieszaniu!!! Jeżeli ktoś przyśpiesza np. od 1500 obr/min to dużo więcej czasu mu to zajmie jakby kręcił od np 2500 obr/min. do 3000 i dopiero zmienił bieg na wyższy, to dłuższe przyśpieszanie poskutkuje większym zużyciem paliwa. Ja osobiście na biegach od 1-3 utrzymuję obroty od 2000 do 2500/3000 i autko pali mi w mieście od 7-8l (8l nie przekroczyłem nawet zimą). Informuję, że czasami jak trzeba to kręcę wyżej do ponad 4000 ale po co to robić wówczas kiedy i tak będę musiał zaraz hamować np. przed światłami. Należy również pamiętać, że silniki na wtrysku podczas hamowania silnikiem nie palą ani kropli paliwa!!! A więc przy normalnym hamowaniu z ok70 km/h hamujemy 4 biegiem do ok 50km/h następnie redukujemy na 3 i na biegu hamujemy do ok 30 km/h oczywiście można się wspomagać hamulcem nożnym. Nie proponuje wysprzęglać i hamować samym hamulcem na luzie (grozi to szybszym zużyciem hamulców, ryzykiem wpadnięcia w poślizg i większym zużyciem paliwa). Accent I generacji z silnikiem 1.3 12V max moment obrotowy uzyskuje przy 3000 obr/min. a 1.5 12V przy 3100 obr/min. Jak w każdym silniku jazda do tych wartości jest najbardziej ekonomiczna. Np. jadąc 110 km/h (3100 obr/min) auto spali ok 6,5l a 140km/h (4000 obr/min. auto spali ok 20%-25% więcej paliwa)

e-gen

  • Gość
wysokie spalanie
« Odpowiedź #8 dnia: 23 Maj 2009, 15:44:50 »
PawelAccent,

świeci się CE ?

PawelAccent

  • Gość
wysokie spalanie
« Odpowiedź #9 dnia: 23 Maj 2009, 18:35:20 »
Cytat: "e-gen"
PawelAccent,

świeci się CE ?

Nie.
Filtr powietrza też jest jak nowy

soviet100

  • Gość
wysokie spalanie
« Odpowiedź #10 dnia: 24 Maj 2009, 20:33:14 »
Ja się dołączę mi spala gdzieś 10 litrów w trasie ale i moje pytanie brzmi jeśli autko w mieście rozpędzam do 5tys obrotów i tak za każdym prawie razem bo lubię szybko ruszać czy ma prawo tyle palić te 10 litrów ? (w trasie mówię że jakieś 4 - 6 miast mijam .

kml

  • Gość
wysokie spalanie
« Odpowiedź #11 dnia: 24 Maj 2009, 21:55:29 »
soviet100, tak i przy takiej jeździe to i tak nie jest dużo. Poza tym pisaleś ze masz jakieś kulfoniaste opony i to też ma znacznie.

k7s5a2

  • Gość
wysokie spalanie
« Odpowiedź #12 dnia: 25 Maj 2009, 09:28:39 »
Cytat: "soviet100"
Ja się dołączę mi spala gdzieś 10 litrów w trasie ale i moje pytanie brzmi jeśli autko w mieście rozpędzam do 5tys obrotów i tak za każdym prawie razem bo lubię szybko ruszać czy ma prawo tyle palić te 10 litrów ? (w trasie mówię że jakieś 4 - 6 miast mijam .

Jak jeździsz tak po mieście to się nie dziw, że spalanie zamyka się w dwucyfrowych liczbach.

e-gen

  • Gość
wysokie spalanie
« Odpowiedź #13 dnia: 25 Maj 2009, 09:37:17 »
Cytat: "PawelAccent"
Cytat: "e-gen"
PawelAccent,

świeci się CE ?

Nie.

a wogóle działa CI ta kontrolka?

IgoReCzeK

  • Gość
wysokie spalanie
« Odpowiedź #14 dnia: 25 Maj 2009, 10:40:34 »
Cytat: "PawelAccent"
Gdyby nie spalanie to byłoby całkiem ok(czasem potrafi też sporo oleju wziąć).

Witam. Moim zdaniem tok rozumowania poszedł w trochę innym kierunku. Jak dla mnie to silnik jest do remontu ( lub wymiany - zależy co będzie bardziej uzasadnione ekonomicznie ) i to jest jego podstawową bolączką objawiającą się zwiększonym apetytem na paliwo. To, że CE się nie świeci, to nie znaczy, że sonda λ działa tak jak powinna po tylu latach ( przebiegu ) i prawidłowo dobierane są parametry pracy silnika. Pozdrawiam Igor.