Forum > i20

Zmiana kierownicy na multifunkcyjną i inne - i20 1.2

<< < (4/7) > >>

kosmos2011:
Żeby uruchomić sterowanie audio z kierownicy trzeba:

1.Zakupić kierownicę z przyciskami lewym (numer części 96700-1J010) i prawym (numer części 96700-1J060), ozdobna ramką (numer części 56150-1J800UX)     i małą wiązką (numer części 56190-1J300) która łączy przyciski ze zwijaczem air-bag. Zwijacza (numer części 93490-1J100) nie trzeba wymieniać.

 

2.Połączyć wszystko wg schematu



wcześniej sprawdzając czy we wskazanych wtyczkach i pinach przymocowane są przewody. Jeśli ich nie ma to trzeba będzie dorobić.

3.Fabryczne radio ma oznaczenie PA710PBE numer części 96100-1J211UX



pdri20:
myślałem że to będzie mniej skomplikowane, chyba zostanę przy tym co mam :)

kosmos2011:
Kierownica za 100 pln trochę kabelków do połączenia i to jest trudne? Teraz to wszyscy myślą tak podłączyć laptopa coś poklikać i gotowe nawet w VAG trzeba coś pokombinować.

Złośnik:
Jeśli nie masz sterowania na kierownicy to myślę że zarówno obecnie jak i wcześniej Hyundai nie produkował transformerów.
Zestaw czynności które zostały podane i elementów jest banalnie prosty.
Nabywasz, podłączasz i działa. Masz zrobione tak jak fabryka dawała a wszystkie elementy masz dostępne.
Chyba zabawa VAG'iem jest już bardziej skomplikowana.
Ludzie klimę wkładają do auta sami i nie jest to skomplikowane a muszą masę rzeczy nabyć i włożyć. Gdyby ktoś kazał Ci odszukać według schematu dany obwód i go zmienić, przelutować itd. to rozumiem, że mogło by być skomplikowane :)

Co do reszty. Kłopoty ze skrzynią najpierw załatwia się wymianą oleju a dopiero potem można diagnozować łożyska itd. Tutaj wszystko pracuje w oleju i łożyska to padają najrzadziej i najpóźniej.
Co do układu kierowniczego. Takie stuki są związane z 1) Drążkami kierowniczymi, 2) Końcówkami drążków i dopiero 3) Maglownicą.
Odpinasz końcówki, demontujesz manszety i chwytasz za drążek przy samym maglu, ruszasz i sprawdzasz czy masz luz który by wywoływał takie odgłosy. Jeśli już zdiagnozujesz, że to maglownica to są dwa warunki: Jeśli luz na kole kierownicy jest niewielki, auto prowadzi się precyzyjnie i maglownica nie cieknie to zostawić, jeśli cieknie lub jest duży luz to zastanowić się nad regeneracją - nie wymianą, serwis wybiera opcję do której został przeszkolony - są to wysoko wyspecjalizowani WYMIENIACZE!

pdri20:

--- Cytat: "kosmos2011" ---Kierownica za 100 pln trochę kabelków do połączenia i to jest trudne? Teraz to wszyscy myślą tak podłączyć laptopa coś poklikać i gotowe nawet w VAG trzeba coś pokombinować.
--- Koniec cytatu ---


mam bardzo dużo roboty z usuwaniem wgnieceń, robie często nawet w niedziele i poprostu nie mam czasu na kombinacje, żona będzie musiała operować radio bez multifunkcji :D

Ale dziękuję za objaśnienie :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej