Forum > Accent
[Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs
wohoow:
--- Cytat: "kml" ---
Ostatnia opcja: czy przerwa na świecach jest ok? Jako że to nic nie kosztuje sprawdziłbym jeszcze to.
--- Koniec cytatu ---
Wszystko ok.
--- Cytat: "kml" ---
Filtr powietrza masz czysty? Na bagnecie wszystko ok?
--- Koniec cytatu ---
Filtr powietrza nówka, podobnie jak oleju, paliwa i nawet wstępny w pompie wymieniony.
--- Cytat: "kml" ---
Wiem, ze teraz to strzelanie w ciemno, ale dla pewności proponuję dolać jakiegoś dodatku do wachy tylko odwrotnie niż pisze producent czyli cała butla na MAŁO benzyny i jakiś kawałek trasy a dopiero potem dolać do pełna.
--- Koniec cytatu ---
Po zakupie do 1/3 baku zalałem butle czyścika, auto po dwóch paniach z 50 rocznika...
--- Cytat: "kml" ---
Cały czas mam dziwne przeczucie, że u Ciebie to jest coś elektrycznego zależnego od stopnia wilgotności etc. Czy sprawdzałeś podłączenia masy w obrębie komory silnika? Może jakiś kabelek się poluzował i robią się takie jaja.
--- Koniec cytatu ---
Masa jest ok, sprawdzałem kilka dni temu bo PCSV mi nie chodzi, ale nie sadzę ze on miał wpływ na szarpanie. Z drugiej strony objawy nie tylko pojawiają się jak jest wilgotno, jest to czysto losowe.
--- Cytat: "kml" ---
Czy masz taką możliwość aby wpiąć się w kompa z rana i sprawdzić czy zapisze Ci jakieś błędy?
--- Koniec cytatu ---
Nie mam teraz laptopa, sądzisz że mogą być jakieś błędy a nie zapala się check ?
Następna sprawa to moje dziadostwo pali za dużo ! Ostatnio na 18 litrach zrobiłem o zgrozo 150km. Jeżdżę co prawda na krótkie odcinki (5 km, termostat ostatnio sprawdzałem i jest ok) i czasem muszę go przycisnąć ale zazwyczaj mam na obrotomierzu 2-2,5 tys.
Mam przypuszczenia co do czujnika przepustnicy, jakie są objawy uszkodzenia ?
kml:
wohoow, no to teraz mnie dobiłeś tym, że jak jest dobra pogoda to tez jest problem :/
Myślę, że check zapala się pod sam koniec i warto zrobić procedurę od chwili uruchomienia samochodu, codziennie przez kilka dni. Nie ma bata żebyś w końcu nie wyłapał momentu kiedy coś jest źle i powinien po tym zostać jakiś ślad.
18l/150km jest NIEDOPUSZCZALNE! Jeżeli nie masz dziury w baku to nie pozostaje nic innego jak sprawdzić elementy podające paliwo bo przy takiej ilości wachy to może być kwestia, że któryś wtrysk leje i zalewa świece kiedy dajesz mu ognia albo coś w ten deseń.
Najczęstsze usterki opisywane na forum tyczyły się: czujnika położenia wału (czujnik Halla), cewki, przewodów WN ale był jeden przypadek kiedy okazało się, że winowajcą był czujnik ciśnienia paliwa przy pompie paliwowej.
Niestety żadne z powyższych nie pasuje mi do Twoich problemów.
BTW: czy sondy lambda są ok? Sprawdzałeś je? Walnięta sonda daje objaw dzikiego spalania i jeżeli podaje lewe dane do kompa to może tutaj jest pies pogrzebany?
wohoow:
--- Cytat: "kml" ---
Myślę, że check zapala się pod sam koniec i warto zrobić procedurę od chwili uruchomienia samochodu, codziennie przez kilka dni. Nie ma bata żebyś w końcu nie wyłapał momentu kiedy coś jest źle i powinien po tym zostać jakiś ślad.
--- Koniec cytatu ---
Jakiego softu używać ? jak Dostane laptopa to spróbuję.
--- Cytat: "kml" ---
Jeżeli nie masz dziury w baku to nie pozostaje nic innego jak sprawdzić elementy podające paliwo.
--- Koniec cytatu ---
Nie mam na 100%, gdy odkręcam korek mam spore podciśnienie( dlatego walczę z PCSV). Mam w planach zmierzenie ciśnienia paliwa przed listwa, tylko chwilowo czasu brak...
--- Cytat: "kml" ---
Najczęstsze usterki opisywane na forum tyczyły się: czujnika położenia wału (czujnik Halla).
--- Koniec cytatu ---
Jakie są objawy ?
--- Cytat: "kml" ---
BTW: czy sondy lambda są ok? Sprawdzałeś je?
--- Koniec cytatu ---
Niedługo po zakupie wywalił mi się check, lambda za katalizatorem. Została wymieniona przez mechanika razem z rozrządem. Check znikł i się nie pojawia, mam tylko przeczucie że ta lambda jest raczej z niższej półki. Jak znajdę czas to poszukam na niej jakiś numerów czy oznaczeń. Z drugiej strony druga lambda jest chyba tylko do diagnostyki kata...
kml:
Ja nie wpinałem się laptopem tylko myślałem o kupnie skanera serwisowego za ok 140 PLN jednak póki co nic nie kupiłem.
Weź do reki korek od paliwa i sprawdź czy działa Ci odpowietrznik czyli sprężyna i kawałek gumki. Ja miałem tak, że mi PUKAŁO w baku a po odkręceniu korka ciągnęło powietrze jak w próżnie. Zrobiłem małą dziurkę w gumowym elemencie i od kilku lat problem nie wrócił. Odpowietrzenie baku odbywa się przez korek.
Czujnik Halla odpowiada za gaśnięcie samochodu po rozgrzaniu silnika np na światłach. Nie pamiętam co było z tym czujnikiem przy pompie paliwa :-?
Walnięta lambda naprawdę odpowiada za spalanie. O ile pamiętam to accent potrafi być niezbyt zadowolony z sond uniwersalnych, ale tutaj naprawdę musisz poszukać w archiwum bo ja u siebie tego nie przerabiałem.
wohoow:
--- Cytat: "kml" ---
Weź do reki korek od paliwa i sprawdź czy działa Ci odpowietrznik czyli sprężyna i kawałek gumki.
--- Koniec cytatu ---
Korek działa, czyściłem go jakiś czas temu, tylko sprężyna jest w nim dość mocna - stad duże podciśnienie.
--- Cytat: "kml" ---
Walnięta lambda naprawdę odpowiada za spalanie. O ile pamiętam to accent potrafi być niezbyt zadowolony z sond uniwersalnych, ale tutaj naprawdę musisz poszukać w archiwum bo ja u siebie tego nie przerabiałem.
--- Koniec cytatu ---
Owszem ale pierwsza sonda, druga: (cytat z forum użytkownika Erebus)
"Druga sonda λ czyli za katalizatorem w hyundaiu lc nie ma żadnego wpływu na spalanie a nawet bez niej komputer nie wejdzie w tryb awaryjny. Służy ona do sprawdzania pracy katalizatora wedle normy euro."
Odezwę się jak sprawdzę ciśnienie paliwa i może dam radę sprawdzić wtryski.
Ten samochód mnie wykończy, jak nie finansowo to psychicznie :-/
Nawigacja
[#] Następna strona