Forum > Accent

[Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs

<< < (4/11) > >>

wohoow:

--- Cytat: "Kermit" --- Teraz mam pytanie za 100 pkt czym zmierzyłeś te mV? Bo moje dwa mierniki (jeden taki troszkę lepszy za ok 100zł mierzą prąd zmienny w dużo większych skalach.
Jest na to jakiś patent?
W jaki sposób kręciłeś kołem że udało Ci się wychwycić różnicę? Było trudno?
--- Koniec cytatu ---



Mierniki w okolicach 100zł powinny mieć zmianę zakresu na mV,  podaj modele które posiadasz.

Kręcenie kołami…przednie koła i tylnie „kręcą” się zupełnie inaczej, w przednich dodatkowy opór stawiają półośki. Z tego powodu lepiej mierzyć przednie i tylne oddzielnie. Sam pomiar wykonywałem kręcąc z całej siły danym kołem, radzę kręcić tą samą ręką w tym samym kierunku ( czujniki działają w obie strony tak samo, ale człowiek np. praworęczny ma więcej siły kręcąc z prawej do lewej strony ). Każdym kołem zakręć kilka razy i zapisz sobie wartości maksymalne, następnie porównaj z druga stroną. Czujniki nie muszą dawać idealnie tego samego napięcia, dla przykładu u mnie z tyłu jeden dawał 180 a drugi 90. Po dodatkowym czyszczeniu papierem ściernym (czujnika i zębatki) i podgięciu czujnika poprawiłem drugi do 140. Jeżdżę 3 dzień na 180/140 i abs się nie odzywa.

Kermit:
Mierniki na miliardy procent nie mają mV :/
Sprawdzę sobie może na Hz te czujniki bo też powinny wyjść jakieś różnice.
Jeszcze doszukałem się jednej przyczyna jaka może powodować podobne problemy. Taki burdel potrafi robić pęknięty wieniec abs'u. Dziś zaglądnę do kół i dam znać czy coś wyszło.

[ Dodano: 2013-08-28, 13:29 ]
Problem solved!
Otóż cały bajzel powodowała pęknięta koronka/pierścień ABS na prawym przednim kole.
Co ciekawe mierząc zarówno Hz i mV na czujnikach nie za bardzo dało się coś zauważyć. Podejrzewam, że to przez to że mierniki elektroniczne (te tańsze) mają kijowy czas odświeżania do takich zabaw. Bo wynosi on od 1 do 2 sekund.
Przerwa w pierścieniu pojawia się przy czujniku przez ułamki sekundy nawet podczas powolnego kręcenia kołem.

Rada z całego tematu płynie taka:

Problem ze zbyt wcześnie / spontanicznie uruchamiającym się ABS:


1. Czyścimy zmywaczem do hamulców czujniki i pierścienie
2. Kontrola oporności oraz napięcia jakie generują czujniki ( według zdjęcia/poradnika jaki wkleiłem)
3. Jeżeli czujniki wydają się być ok przyglądamy się BARDZO dokładnie wieńcom abs'u na każdym kole w poszukiwaniu pęknięć i innych ubytków.

Po przekopaniu wielu wątków również na innych forach w 99% przypadków powyższe działania przynosiły diagnozę.

Teraz pytanie poboczne do kogoś kto wymieniał np półoś. Czy w accencie LC jest regulacja położenia amora względem zwrotnicy? Lub jak kto woli, czy po wymianie amortyzatora trzeba ustawiać zbieżność/geometrię zawieszenia?

wohoow:
Nadal mam problemy z przyspieszeniem, odkąd zrobiło się trochę chłodniej zauważyłem że problem się pogorszył. Rano gdy jadę do pracy, samochodem szarpie jak furmanką  :-/
W miedzy czasie dobrałem się do pompy paliwa i muszę stwierdzić że wszystko tam jest w porządku(przy okazji wymieniłem filtr wstępny). Ostatnio też z ciekawości wykręciłem świece i zastałem tam czarny-suchy( nie olejowy)  osad, wiec jeżdżę na zbyt bogatej mieszance.

Jakieś pomysły ?
(mam w planach sprawdzenie kompresji ale co z tą mieszanką zrobić to nie wiem...)

kadafi:
Mam (może miałem-oby) podobne problemy z jazdą na Pb.
Wymieniłem czujnik temperatury - nie pomogło.
Zaświecał się check i po kasowaniu było chwilę ok.
Podejżewałem czujnik położenia wału korbowego i na szczęście go jeszcze nie kupiłem.
Kupiłem natomiast ELMa i mam błąd P1128 - z info jakie wyczytałem to może być problem z przepływką.
Dzisiaj została wyczyszczona i "zmodyfikowana" wg tej instrukcji:
http://autopasjonat.pl/przeplywomierz-bosch-czyszczenie-adaptacja-2/
Skasowałem błąd, zrobiłem adaptację kompa i próbną jazdę - jest ok, autko na razie jeździ jak trzeba.

wohoow:
Dzięki za info, mam elma i nie mam żadnych błędów na kompie. Tak z czystej ciekawości, gdzie tą dziurkę zrobiłeś ?

edit
jestem debilem, tekst przeczytałem ale nie zauważyłem że pod artykułem są zdjęcia :)
Z drugiej strony u mnie przepływomierz wygląda zupełnie inaczej, nie ma tam żadnej płytki. U mnie jest duża rura a w środku jeden element który wygląda jak dioda zenera.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej