Forum > Accent

[Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs

<< < (3/11) > >>

Kermit:
Drugi podpunkt:

wohoow:
Nie rozumiem tego, ustawić miernik na ac - ok, plus do czujnika (obojetnie w którą nóżkę ?) a minus gdzie ?  to masy gdziekolwiek w aucie ? (np minus aku ?)

taak jestem zielony :)

Kermit:
Według mnie to mierzysz to tak jak oporność. Kosmos Ci ładnie wcześniej napisał które piny są od którego czujnika. Podłączasz miernik do dwóch pinów np. prawego przedniego czujnika. Czujnik ustawiasz na odczytu prądu zmiennego tzw. AC i prosisz sąsiada, brata, siostrę lub psa jeżeli ogarnia takie rzeczy o zakręcenie prawym przednim kołem. Ty w tym czasie obserwujesz miernik. Jeżeli pokaże napięcie rzędu 130mV, a jego oporność też się zgadzała to możemy założyć że z tym kołem RACZEJ jest wszystko ok.

wohoow:
Otóż nie, miernik ustawiamy na ac – mV, czarny z miernika (chyba nie ma znaczenie który bo to ac...) wciskamy w masową klemę. Czerwony wpinamy w piny:
tył lewo – 5 lub 6 (nie ma prawdopodobnie różnicy który)
tył prawo – 22 lub 23
przód lewo – 1 lub 2
przód prawo – 19 lub20

Zmierzone napięcie to też nie min 130mV bo wyniki pomiaru zależą od prędkości kręcenia kołem, ale bez problemu po wymierzeniu wszystkich da się znaleźć czujnik który działa inaczej niż wszystkie. Nie chcę zapeszyć ale u mnie pomogło podprostowanie jęzorka czujnika, trzeba się upewnić czy czujnik jest w równej odległości od zębatki (ok. 1-2mm)  oraz czy jęzorek trafia równo między ząbki.

Kermit:
Fakt. Mój błąd. Dopiero jak się zabrałem za pomiar to zobaczyłem, że źle napisałem. Jest tak pisze wohoow : Jeden kabel do masy drugi do jednego z dwóch pinów od czujnika. Teraz mam pytanie za 100 pkt czym zmierzyłeś te mV? Bo moje dwa mierniki (jeden taki troszkę lepszy za ok 100zł mierzą prąd zmienny w dużo większych skalach.
Jest na to jakiś patent?
W jaki sposób kręciłeś kołem że udało Ci się wychwycić różnicę? Było trudno?

Z góry dziękuję za mądre rady

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej