Forum > Accent
[Accent LC] Dziury w przyśpieszeniu / warczący abs
wohoow:
Witam szanownych speców i chcę na wstępie uprzedzić, że słabo się znam na motoryzacji więc moje opisy będą mocno improwizowane. Dwa miesiące temu kupiłem Accenta 1.3i 63kw 2000r w raczej kiepskim stanie. Większość usterek udało mi się usunąć ale pozostały dwie najbardziej irytujące.
Dziury w przyśpieszeniu tak jako laik mogę to opisać, samochód w przedziale 2-3tys obrotów gubi przyśpieszenie. Nie jest to brak mocy bo bez problemu „ciągnie” ale czasami efekt jest taki, jakbym puścił gaz albo wcisnął sprzęgło. Dzieje się tak przez ułamek sekundy po czym auto znowu przyspiesza. Udało mi się zaobserwować że przy takim zjawisku wskazówka obrotomierza trochę się cofa.
W samochodzie były wymieniane:
świece, przewody wn, wszystkie filtry, olej, druga lambda, rozrząd, uszczelka pod klawiaturą.
Obecnie nie mam żadnych błędów(kupiłem elma) check się nie świeci.
Odpiąłem też przepływomierz podczas pracy silnika i od razu zaczął dziwnie pracować, wyskoczył check i ostatecznie samochód zgasł.
Druga usterka to warczący abs, zjawisko pojawia się najczęściej jak toczę się z zawrotna prędkością 2-5km i staram się delikatnie zatrzymać auto. Zdarzyło się też wielokrotnie gdy jechałem z podobna prędkością po dziurawym wjeździe (na jedynce ale też na wstecznym) i to bez dotykania hamulca!
Sprawdziłem i wyczyściłem wszystkie zębaki, kontrolka absu po rozruchu gaśnie, płynu jest prawie max.
Wszelka pomoc mile widziana
Kermit:
U siebie mam podobny problem z aktywacją abs podczas hamowania z b. małych prędkości. Czyli jadę te 5-10 km/h hamuję normalnie i słychać oraz czuć pod pedałem charakterystyczne abeesowe "trrrrryt".
Problemu będę doszukiwał się u siebie w czujniku przy tylnym lewym kole którego ktoś mądry kiedyś potraktował jakimś majzlem tudzież młociwem.
Wymienię raczej na nowy bo koszt niewielki. Oczywiście ABS ogólnie działa (kontrolka nie świeci) i takie przygody z uruchamianiem się w złych momentach występują raz na powiedzmy 50 km
kosmos2011:
Teoretycznie powinno być słychać "tryyyy" przy małych prędkościach. Może niech wypowiedzą się osoby posiadające ten niezwykły wynalazek w postaci ABS-u.
Kermit:
U mnie mam do czynienia z ewidentnym uruchomieniem systemu. Tj. pedał odbija -> czyli system odczytał na którymś z kół brak ruchu w momencie kiedy pozostałe się kręcą.
wohoow:
Czy uszkodzony czujnik nie powinien być wykryty przez ecu / centralkę absu podczas zapłonu samochodu ? Jeśli nie to czy znacie jakieś testy którymi można stwierdzić czy dany czujnik jest sprawny ?
Co do mojego porwanego przyśpieszenia – wam też pompa paliwa trochę piszczy po wyłączaniu silnika ? Brzmi to jakby ciśnienie się regulowało (ale korek od baku sprawdzałem i dobrze wciąga powietrze).
Nawigacja
[#] Następna strona