Forum > Accent

Pytanie [Katalizator]

(1/7) > >>

szumi:
Witam, mam takie pytanko ... jakis czas temu usunołem kata z mojego accenta 1,5 96 rok w jego miejsce wstawiłem rure o tej samej średnicy co reszta rur w układzie , no i od tego czasu jakby zaczął troszke więcej palić (może mi się wydaje ) wczesniej na poziomie 7 litrów teraz 7,5 , dodam że tankuje zawsze na tej samej stacji i raczej jeżdze po mieście głównie korków raczej nie napotykam noge mam cały czas taką samą (jazda powiedzmy dynamiczna/spokojna) , może ktoś wie skąd to się mogło wziąść ??

Hants:
Mniej oporow w ukladzie wydechowym - szybsza wymiana gazow, napelnianie i wydalanie w cylindrze.

Wg mnie zupelnie logiczne, choc bardzo nieekologiczne.

szumi:

--- Cytat: "Hants" ---Mniej oporow w ukladzie wydechowym - szybsza wymiana gazow, napelnianie i wydalanie w cylindrze.

Wg mnie zupelnie logiczne, choc bardzo nieekologiczne.
--- Koniec cytatu ---

teoretycznie jeśli rozprężony układ wylotowy to powinien mniej spalać( szybszy wylot spalin) czy tak? jeśli się myle to mnie poprawcie

Hants:
Jakkolwiek czterosuw powaznie rozni sie od dwusuwa, o tyle pewne zasady obowiazuja w obu przypadkach: 'cos' zapodaje informacje o ilosci (masie) pobieranego paliwa. W dwu suwie - jest to tempo wyrzucania spalin i 'przeplukiwania' komory. W czterosuwie - miedzy innymi sonda labda (w obu przypadkach - przepustnica). Natura nie znosi prozni - wyrzucajac szybciej spaliny - uzupelniasz braki w cylindrze nieco szybciej. W czterosuwie nie jest to wielka roznica - ot - warta akurat Twoje brakujace pol litra na setke.

Vex:

--- Cytat: "szumi" ---
--- Cytat: "Hants" ---Mniej oporow w ukladzie wydechowym - szybsza wymiana gazow, napelnianie i wydalanie w cylindrze.

Wg mnie zupelnie logiczne, choc bardzo nieekologiczne.
--- Koniec cytatu ---

teoretycznie jeśli rozprężony układ wylotowy to powinien mniej spalać( szybszy wylot spalin) czy tak? jeśli się myle to mnie poprawcie
--- Koniec cytatu ---


Dobrze zrobiony wydech poprawi sprawnosc silnika a co za tym idzie spalanie, ale raczej nie w tym przypadku, bo prawdopodobnie pogorszyles osiagi (moje zdanie) bynajmniej w srednim zakresie oborotow tym samym moglo wzrosnac spalanie.
Pierwszy element za kolektorem jest najwazniejszy i najczesciej musi byc jakas dodatkowa pojemnosc, ktora fabrycznie w tym przypadku stanowi katalizator.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej