Forum > Matrix / ix20

[ix20] spalanie

<< < (13/74) > >>

KoTeK:

--- Cytat: "endriu" ---Zabierz z podpisu około 200 cm  :mrgreen: to już będzie lepiej wyglądało.
nie rozmumiem o co tobie chodzi ???
--- Koniec cytatu ---


Bo w podpisie masz, że pomykasz na silniku 1,6, a nie 1,4  :-P

=====================
U mnie jak na nowy samochód (4 tysi) -  w trasie, jadąc na wakacje w tym roku, spalanie było około 6-6,7L - jest ono akceptowalne - silnik nie "ułożony" itd. - chociaż podobno teraz ma wszystko być idealne od nowości. Niestety jazda w mieście - noga z puchu - a spalanie wiadrami ( 10 L) i to mnie bardzo martwi. Liczę jednak, że tak jak u Was, po pewnym czasie coś się ułoży.

ph71:

--- Cytat: "KoTeK" ---
U mnie jak na nowy samochód (4 tysi) -  w trasie, jadąc na wakacje w tym roku, spalanie było około 6-6,7L - jest ono akceptowalne - silnik nie "ułożony" itd. - chociaż podobno teraz ma wszystko być idealne od nowości. Niestety jazda w mieście - noga z puchu - a spalanie wiadrami ( 10 L) i to mnie bardzo martwi. Liczę jednak, że tak jak u Was, po pewnym czasie coś się ułoży.
--- Koniec cytatu ---


Właśnie tak to wygląda w przypadku tego auta. Jak jest możliwość jechać płynnie z prędkością przelotową do 100 km/h bez zatrzymywania to komputerowo można uzyskać 6-7 l/100km może nawet mniej w zależności od obciążenia, opon, klimy itp (silnik 1.6).
W mieście sytuacja zmienia się diametralnie. W dużym, nieprzejezdnym w godzinach szczytu mieście w szczególności. Jeśli większość zbiornika wyjeżdżana jest w takich warunkach to o realnym (nie komputerowym) jednocyfrowym zużyciu można zapomnieć. Zużycie na poziomie 8 l/100km to po prostu uśredniony wynik z korzystnych warunków przejazdów, nawet jeśli będzie to miasto. Ale miasto miastu nierówne, podobnie jak warunki do ruchu w nim panujące na określonych trasach.

KoTeK:
Czytam podpis........pierwszy IX20 LPG ?

Może to nie ten dział, ale kolego opowiadaj - jak się sprawuje itd.
Od razu po zakupie chciałem założyć LPG, ale te krzyki, że Hyundai tego nie akceptuje, gwarancję przejmuje na siebie salon montujący mi gaz jakoś mnie tak wystraszyło, że się "na razie" wycofałem. Z drugiej strony nie miałem nawet z kim pogadać kto używałby gazu w IX20.

Dlatego nie pozostało Ci nic innego jak opowiadać !! ;-)

ph71:
Jeśli mówimy o kosztach spalania paliwa przez nasze auta, to dział wydaje się być odpowiedni  :-)
Jeśli moderator uzna inaczej, wątek będzie kontynuowany w innym miejscu.

No cóż... Kilka tygodni drążyłem temat i w końcu zdecydowałem, że zamontuję.
Pozostało tylko dobrać trzy najważniejsze rzeczy:
a. odpowiednią instalację (do wyboru co najmniej trzy popularne na rynku),
b. odpowiedni warsztat (czytaj właściwy i precyzyjny montaż to podstawa),
c. właściwie wyregulować (wiadomo, że fizyki się nie oszuka).
Reszta, czyli należyta dbałość o użytkowanie i serwis należy do mnie.

Instalacja: AC Stag 300-4 ISA2 + Zavoli Zeta N 150KM + Hana 2000 czerwone + Bormech toroidalny 48l + równie dobre elementy dodatkowe (wielozawór z obudową Tomasetto, węże Parker, filtr poliestrowy Czaja itp i wlew pod klapką wlewu benzyny).

Wg nieoficjalnych informacji z ASO, przy poprawnym montażu i regularnym serwisie powinienem przejechać minimum 40-50kkm. Tyle przynajmniej dotychczas przejechały bez problemu dodatkowych regulacji czy niespodziewanych kosztów auta pracowników Hyundai'a... :-P (tak, tego samego, który jako producent mówi LPG w Polsce stanowczo nie, bo... nie).
Zakładam przebieg na gazie powyżej 100kkm, a dalej zobaczymy jak się będzie całość sprawować.

Instalacja ma dopiero tydzień, więc za wcześnie na pewne odpowiedzi. Pierwszy zbiornik daje szacunkowe zużycie gazu +/- 10l/100km. Ale dopiero po pierwszym 1000km będzie można to potwierdzić lub zanegować.
To co uderzyło mnie kiedy ruszyłem po montażu, to absolutnie brak jakichkolwiek różnic między Pb a LPG w czasie jazdy (nie testowałem jednak obrotów powyżej 4500 obr/min, gdyż w zasadzie z nich nie korzystam). Gdyby nie wskaźnik poziomu gazu z kontrolką ilości w zbiorniku oraz sygnał dźwiękowy wyczerpania gazu to bym nie wiedział, czy jadę na gazie czy na benzynie. Przełączanie jest niewyczuwalne, nie wspominając już o tym, że w aucie nie czuć nawet namiastki gazu, co w starszych konstrukcjach nie było takie oczywiste.

endriu:
nie ma możliwosci zmiany silnika informacje mam ze profil został zaktualizowany a tu nadal widnieje 1.6.   :?:
MAM 1.4 i nie chcę nikogo wprowadzać w błąd.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej