Forum > Matrix / ix20

[ix20] spalanie

<< < (10/74) > >>

ph71:

--- Cytat: "jack55" ---Właśnie wróciłem z wakacji :-)
...Ten samochód jest wręcz stworzony do jazdy po autostradach...
--- Koniec cytatu ---


Biorąc pod uwagę wyciszenie i pewność prowadzenia napewno, biorąc pod uwagę zużycie paliwa niekoniecznie  :mrgreen:

jack55:
Oj tam, oj tam co tam spalanie, ale zobaczyć w lusterku wstecznym minę kierowcy nowego VW Tiguana wyprzedzonego 160km/h na autostradzie A 1 przez mojego ix20 bezcenne :mrgreen:

Henryk58:
650 km z Katowic do Ustroni Morskich w tym 200 km autostradą A4 Katowice - Wrocław ze średnią prędkością 130km/h pozostala częśc drogi zgodnie z przepisami -średnie zużycie 7,1 l. Bardzo jestem zadowolony z cihej pracy silnika jego elastyczności oraz z 6-biegu bardzo przydatnego na długich trasach.

irekmiecz:
Niezbyt wiele kilometrów przybyło ale podam swoje statystyki .
Od kwietnia tankuję  „po nowemu” to znaczy po pierwszym odbiciu odczekuję kilkanaście sekund i dalej dolewam już wolnym strumieniem do trzeciego odbicia. Wpisałem też ile weszło po staremu. Modyfikacji uległa rubryka  „z komputera” teraz wpisuję ; możliwy zasięg na posiadanym paliwie, zasięg zaraz po zatankowaniu, średnie spalanie z tankowania, średnia szybkość (ta ostatnia jest z ostatniego tankowania a poprzednie od początku użytkowania). Gdzie wyszło mi 5,55 l./100 to głównie drogi lokalne przy spokojnej jeździe, a wyniki powyżej 8 l./100 to ekspresówki i kawałkiem autostrady często ponad dozwoloną prędkością.
 Po zsumowaniu wszystkiego od początku wyliczona przeze mnie średnia to 7,06 l./100km. i uważam że nie ma powodów do narzekań.

 A to znalazłem w gazecie odnośnie możliwości zatankowania do pełna (zrobione telefonem)

ph71:
Co do ilości paliwa jakie możemy wlać do ix20 to maksymalna ilość jaką udało mi się trzykrotnie wlać to 50, 52 oraz uwaga... 55 litrów!!!
W tym ostatnim przypadku wymusiła to sytuacja drogowa. Auto było tankowane na "potrójnej rezerwie" (tak na własne potrzeby ją nazwałem). Pierwsza to zapalenie rezerwy na tablicy, druga to kreski na komputerze zamiast przebiegu do tankowania, trzecia to miganie ostatniej kreski wskaźnika ilości paliwa. Od tego momentu jakieś 20-30km z duszą na ramieniu i telefonem do Assistance Hyundai...
Skoro musiałem tak zrobić to pokusiłem się o mały eksperyment - nie tankowałem z blokadą tylko ręcznie ze zmiejszonym strumieniem, przez co zapewne oszukałem elektronikę auta. Dodatkowo nie wsuwałem pistoletu do końca i nieco go odkręciłem. Paliwa nalałem pod korek. Trwało to 10-15 minut i zaowocowało późniejszym "mega zasięgiem"... Pierwsza kreska wskaźnika paliwa zgasła dopiero po... min. 200km przebiegu.
Powyższy przykład traktujcie Koledzy tylko jako próbę możliwości, swoisty eksperyment. Istnieje ryzyko uszkodzenia filtra oparów benzyny i jego kosztownej wymiany, jak mnie lojalnie w ASO uprzedzono. Zatem jak komuś zależy na przebiegu są możliwości..., ale sam nie zamierzam tego więcej powtarzać, choćby z powyższego powodu.
Może właśnie dlatego lub między innymi dlatego tankując normalnie z automatu nie jesteśmy w stanie przy wczesnej rezerwie nawet zbliżyć się do deklarowanych przez producenta 48 litrów.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej