Autor Wątek: szarpie,dławi sie i kopci  (Przeczytany 3756 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

dziro

  • Gość
szarpie,dławi sie i kopci
« dnia: 18 Maj 2009, 12:02:35 »
Witam, mam landryne z 94 roku silnik 1.5 bez gazu i nie wiem co jest grane a mianowicie odpala z dotyku na odroty wchodzi tak do 2500 tyś i nagle traci moc,muli sie szarpie i tak jakby były strzały w rure a przytym kopci na czarno moze ktoś podrzuci co może być przyczyną???????pozdrawiam <co?>

dziro

  • Gość
szarpie,dławi sie i kopci
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Maj 2009, 12:04:44 »
zapomniałem dodać obroty spadają nagle poniżej 900 tak jak by miał zaraz zgasnąć

ociec

  • Gość
szarpie,dławi sie i kopci
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Maj 2009, 13:54:56 »
silnik krokowy? w pierwszej kolejności do sprawdzenia i czyszczenie przepustnicy. Sprawdż też filtr powietrza i świece.

dziro

  • Gość
szarpie,dławi sie i kopci
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Maj 2009, 14:37:48 »
silniczek krokowy ok przepustnice i wtryski były czyszczone też podobno moze byc ze coś z zapłonem albo sie jakimś cudem rozrząd przestawił

dziro

  • Gość
szarpie,dławi sie i kopci
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Maj 2009, 14:38:28 »
:-(

ociec

  • Gość
szarpie,dławi sie i kopci
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Maj 2009, 14:52:29 »
hmm u mnie /ten sam silnik/ jak wymieniałem pasek rozrządu to się okazało że był przestawiony o 1,5 zęba i chodził :shock: fakt że nie mógł przekroczyć 160 km/h ale ani nie kopcił, ani nie było żadnych nierówności pracy :)

dziro

  • Gość
szarpie,dławi sie i kopci
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Maj 2009, 15:42:11 »
właśnie moze to jest ta przyczyna a dymienie na czarno to chyba coś nie tak z mieszanką może za bogata????? jak to wyregulowac??

Hants

  • Gość
szarpie,dławi sie i kopci
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Maj 2009, 18:40:17 »
Sprawdz sobie kompresje. Obstawiam na problem z zaworami: kiedys mialem Lantre i strasznie szarpala przy 110 kmh, albo powyzej 3000 rpm. Ktoregos pieknego wieczora (juz dawno po tym jak zostala sprzedana - podwiesil jej sie zawor, zablokowal popychacz, zerwalo pasek i ostatnim kursem była trasa na szrot.

szoti

  • Gość
szarpie,dławi sie i kopci
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Maj 2009, 21:38:47 »
a spróbuj sprawdz czy ida z tyly rury spaliny mocno czy slabo ja tak samo mialem i wymienilem katalizator i jak reka odiol rozkrec rure przed katalizatorem i odpal zobaczysz czy jest ruznica muj sie mulil pod gurke to 40km/h to max a na trasie to 90km/h a teraz to szatan iiiiiiiiidzie jak czort sprubuj mi terz radzili ze pasek sprawdzilem jest ok zawory mi dzwonily klekotal jak disel mul byl obroty skakalya teraz jest ok

dziro

  • Gość
szarpie,dławi sie i kopci
« Odpowiedź #9 dnia: 20 Maj 2009, 15:21:49 »
kurde szoti miałeś racje że to katalizator dzięki wielkie za pomoc :-) :-) :-) :-) :-)

szoti

  • Gość
szarpie,dławi sie i kopci
« Odpowiedź #10 dnia: 20 Maj 2009, 20:12:55 »
ok polecam sie

polini

  • Gość
gaśnie
« Odpowiedź #11 dnia: 27 Maj 2009, 20:16:21 »
Witam

dopiszę się do tematu, mam problem gaśnięcia silnika gdy nagle hamuję i naduszę sprzęgło. Problem pojawił się gdy wymieniłem (sam) czujnik położenia wału na zamiennik firmy EPS. Czujnik wymieniłem gdyż zauważyłem problem z odpalaniem, musiałem kręcić dość długo aby zapalił. Po wymianie ten problem się skończył. Podczas wymiany odłączyłem akumulator, wiem ze ECU się zresetował, po podłączeniu aku przekręciłem kluczyk poczekałem z 15 sekund aby ECU zapisał nastawy silnika krokowego, ale niestety podczas jazdy auto gaśnie, zaznaczę że na biegu jałowym obroty utzrymują się na poziomie 600-700 obr i trochę trzęsie "budą". Sprawdziłem świeczki i są dobre, przewody były zmieniane około miesiąca temu przy sprawdzaniu cewki zapłonowej którą także wymieniłem na nową oryginalną. Dziś jeszcze raz właśnie resetuję ECU ale zrobię to inaczej. Jeśli to pomoże dam znać , jednakże

Prosze o pomoc

Pozdrawiam

halaster

  • Gość
szarpie,dławi sie i kopci
« Odpowiedź #12 dnia: 28 Maj 2009, 12:08:13 »
Miałem coś takiego, jak miałem źle ustawiony rozrząd. Alt ty chyba rozrządu nie ruszałeś.
Może po wymianie czujnika ustawiłeś go nie dokładnie tak samo i błędne wskazania daje, co może spowodować, że za wcześnie/późno ECU dostaje sygnał o wale, który w rzeczywistości jest w innym miejscu.

Hants

  • Gość
szarpie,dławi sie i kopci
« Odpowiedź #13 dnia: 28 Maj 2009, 13:00:25 »
Przeczysc krokowca

polini

  • Gość
szarpie,dławi sie i kopci
« Odpowiedź #14 dnia: 28 Maj 2009, 22:14:19 »
Witam ponownie
wczoraj zrobiłem reset ECU ponownie jednak po podłączeniu akumulatora, przekręciłem kluczyk odczekałem 20 sekund, wyłączyłem i ponownie przekręciłem odczekałem do "uzbrojenia" airbag'u, odpaliłem i pozostawiłem bez dotykania pedału gazu aż nie załączył się wentylator na chłodnicy, potem wyłączyłem zapłon, po godzinie wsiadłem w auto i zrobiłem z 14 km i wszystko działa jak należy więc temat jak dla mnie zamknięty, chyba że się coś zmieni (odpukać).

Pozdrawiam i dzięki za informację (ale chyba mimo wszystko sprawdzę krokowca)

PS
info dla halaster
nie ma możliwości zamontowania czujnika inaczej niż/lub jakoś niezręcznie, po odmontowaniu starego czujnika są dwa otwory wiekszy gdzie wkłada się czujnik i drugi mniejszy gdzie przykręca się śrubą, potem podłanczasz wtyczki i wszystko