Forum > Santa Fe SM

[Santa Fe '02] Spryskiwacze

<< < (2/2)

k7s5a2:
1. Za palnik wyładowczy DxX w samochodzie którego reflektory mają wybite na szkłach oznaczenie o kompatybilności z reflektorami halogenowymi policja może odebrać dowód rejestracyjny i skierować auto na badanie techniczne. Co do mandatów to nie wiem jak to się prezentuje ...
2. Jeśli żarówki nie mają 100W i mają wszystkie certyfikaty nie widzę uzasadnienia jakie mógłby dać policjant w razie zatrzymania. Oczywiście pomijam fakt gdy ktoś ma tak ustawione św. mijania, że świeci jak długimi. Wtedy uzasadnienie się znajdzie. Warto także zauważyć taką rzecz, że żarówki +30 / +50 / +80 mogą w niektórych reflektorach oślepiać.
3. Prezes ze mnie żaden i wyczuwam tutaj pewną nutkę ironii ...
4. Co do różnych opinii ... Każdy ma swoją i jest ich co najmniej tyle ilu kierowców mamy w naszym pięknym kraju. Wiem jak wygląda samochód z włożonymi zestawami ksenonowymi z cokołem H7 i wiem jak takie coś oślepia. Chociaż oświetlenie mamy lepsze, to inny kierowcy mają znacznie lepsze oślepienie przy czymś takim.

airdanek:
Żadna ironia :) Naprawdę :) dziekuję za opinię i chyba jednak zrezygnuje ze zmian światełek :)

Pozdrawiam :)

IgoReCzeK:
Witam. Sprawa wygląda praktycznie za zamkniętą, ale napiszę kilka słów, by nie był to dialog. ;-) Sprawa montowania palników xenonowych w fabrycznych lampach nie posiadających odpowiedniej homologacji ( określonej w rozporządzeniu ) jest naruszeniem prawa o ruchu drogowym. Z drugiej strony widzę coraz więcej starych samochodów, które mimo tego poruszają się z tego typu oświetleniem – o zgrozo! Przy wypadku lub kolizji w złych warunkach oświetleniowych z góry jesteś skazany na przejęcie pełnej odpowiedzialności za zdarzenie. Czy warto brać na siebie czyjąś winę, tylko z powodu, że chciało się mieć mocniejsze oświetlenie drogi bez homologacji? Na to pytanie każdy musi sobie odpowiedzieć indywidualnie. Dodam tylko, że przystosowanie samochodu do zamontowania palników xenonowych i uzyskanie homologacji kosztuje kilka tysięcy złotych – ja osobiście również zrezygnowałem z montażu wyżej wymienionych. Pomijam tutaj z premedytacją kwestię utraty dowodu rejestracyjnego, bo w polskich warunkach jest to bardziej związane ze szczęściem i operatywnością kierowcy niż skrupulatności policjantów. ;-) Rozwiązaniem alternatywnym jest stosowanie oświetlenia żarowego o podwyższonej temperaturze barwowej i jasności świecenia oferowanej między innymi przez Osram czy Philipsa ( bez utraty homologacji ). Na koniec chciałem jeszcze zauważyć, że nie wszystkich producentów żarówki się nadają i pozostaje nam czytać informacje zamieszczone na opakowaniach, a w przypadku ich braku odstępować od nabycia produktu. Pozdrawiam Igor.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej