Autor Wątek: [Atos] Nowe Autko  (Przeczytany 1903 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wampum

  • Gość
Nowe Autko
« dnia: 14 Maj 2009, 22:52:46 »
Witam.
Panowie byłbym wdzięczny gdyby ktoś poradził mi na poniższe.
Nowe autko i kilka spraw które mnie niepokoja, mianowicie:

1. Lużna wtyczka pod przednią maską. Kolor wtyczki czerwony, kształt prostoat bodajże 2 wejściami. Położenie kabel pomiędzy akumulatorem a kopułką. kabel z wyczką oddziela się od większego kabla gdzie druga wytczka podłaczona jest z tyłu za kopułką. Główny kabel idzie dalej za (chyba pompa paliwa - na górze przy kabinie długie kolor srebrny)gdzie znowu się rozdziela i inny kabel idzie bodajrze pod urządzeniez linka sprzęgła (lewa strona samochodu) a główny kabel znika w masce. Kudę, soory za nieścisłości i nieprecyzyjny język ale mam blade pojęcie o budowie auta....w każdym bądź razie wisi mi kabelez z lewej strony komory... wie ktoś co to i gdzie to podłączyć, bo mimo usilnych poszukiwań nie udało mi się znaleźć "męskiej części"......

2.Wydaje mi się, że biegi sztywno wchodzą, tak jakby nie miały smarowania. Chcę zmienić olej w przkładni na bardziej gęściejszy....ogólnie 2 palcami nie wrzucę biegu....

3. Nie mam światła wstecznego, czytałem na formum o czujniku przy krzyni i kabelkach pękających przy klapie....Odnośnie pierwszego nie mam pojecia gdzie tego czujnika szukać...a co do kableków z prawej strony bagażnika to nic nie znalazłem, no chyba że są gdzieś schowane pod plastikami...jak tak to dokładnie gdzie?.

4. Chamulce zaczynają działać jak pedał pokona połowę swojej drogi i żeby w miare szybko zachamować trzeba solidnie nacisnąć pedał...czy to oznaka, że klocki są na wykończeniu?.

5. Podczas przyspieszania w pewnym zakresie obrotów (na początku nie i na górnych obrotach też) cos piszczy z komory silnika, czy to może być jakiś pasek do naciągniecia?.

6. Po jakim przebiegu wymienia się pasek rozrządu? mi powiedziano że po 100.000km. ja mam 75.000. Czy to prawda?

Za wszelkie uwagi wielkie dzięki.....
« Ostatnia zmiana: 21 Czerwiec 2020, 11:54:01 przez Brt »

Witek

  • Gość
Nowe Autko
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Maj 2009, 01:13:38 »
Cytat: "wampum"
2.Wydaje mi się, że biegi sztywno wchodzą, tak jakby nie miały smarowania. Chcę zmienić olej w przkładni na bardziej gęściejszy....ogólnie 2 palcami nie wrzucę biegu....


U mnie jest tak: na początku jazdy biegi wchodzą "2 palcami". Z czasem jednak wchodzą coraz ciężej. Powód: jak podniesie się samochód to widać, że połączenie drążka ze skrzynią, przechodzi obok wydechu (w okolicach katalizatora). Przy nagrzanej rurze smarowania na "łączeniach" w zasadzie nie ma co powoduj opory związane z ruchem dźwignią - oczywiście nie zwalam na to winy, a olej w skrzyni warto zmienić, choćby profilaktycznie.

Cytat: "wampum"
4. Chamulce zaczynają działać jak pedał pokona połowę swojej drogi i żeby w miare szybko zachamować trzeba solidnie nacisnąć pedał...czy to oznaka, że klocki są na wykończeniu?.


Zamiast pytać, odkręcasz przednie koła i sprawdzasz klocki - 5 min pracy i wiesz co jest z hamulcami. "Koniec" klocków objawia się mocnym piszczeniem, zgrzytaniem (element metalowy w klocku). Takie objawy mogą być też przyczyną zapowietrzenia lub słabego wspomagania.

Cytat: "wampum"
6. Po jakim przebiegu wymienia się pasek rozrządu? mi powiedziano że po 100.000km. ja mam 75.000. Czy to prawda?


U mnie wymieniono po 6 latach (60 000), a "książkowo" to 90 000 lub 6 lat, więc jeśli jeszcze nie wymieniany był rozrząd to ostatni moment na wymiane.

cezary46

  • Gość
Nowe Autko
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Maj 2009, 18:45:34 »
U mnie pod maską też są "luźne" wtyczki. Dwie np. od halogenów,których nie mam inna od klimatyzacji której też nie mam. Wszystko zależy od wyposażenia jakie masz a jakie mogło by być. Na kokpicie np. mam podłączenia do elektrycznych lusterek a fabrycznie są manualne.

skoczekx

  • Gość
Nowe Autko
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Lipiec 2009, 23:36:33 »
co do paska rozrządu to jeśli nie masz pewności czy poprzedni właściciel wymieniał, to radziłbym wymienić dla pewności niezależnie od ilości przejechanych km. koszt takiej wymiany jest niewielki w porównaniu do kosztu naprawy w przypadku awarii mechanizmu rozrządu...

spidero

  • Gość
Nowe Autko
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Wrzesień 2009, 12:17:59 »
Cytat: "wampum"

3. Nie mam światła wstecznego, czytałem na formum o czujniku przy krzyni i kabelkach pękających przy klapie....Odnośnie pierwszego nie mam pojecia gdzie tego czujnika szukać...a co do kableków z prawej strony bagażnika to nic nie znalazłem, no chyba że są gdzieś schowane pod plastikami...jak tak to dokładnie gdzie?.


zobacz moze to czujnik w skrzynie biegow padl, u mnie tak bylo, aha i uwazaj na kulke ktora jest na koncu czujnika.