Forum > XG / Grandeur

Problem ze skrzynią biegów

<< < (2/2)

frekols:
Witam ,pojechałem do sklepu motoryzacyjnego i tam mi dali taki olej i twierdzili ze on sie doskonale nadaje do automatów. :-( :-(

kkuz:
Trzeba uważać z tymi specjalistami i zaglądać do instrukcji albo do service manuala (który posiadam w wersji angielskiej). Mnie np. w jednym z ASO też polecali jakiś olej castrol - ale wyczytałem gdzieś na zachodnich stronach, że po przejechaniu ok. 5 tys km skrzynia nadaje się do remontu. Zamówiłem w innym ASO oryginalny Hyundai'owski ATF-III. Jest w banieczkach po 4l, cena coś ok. 170 zł jak dobrze pamiętam.

MirekD:
Panowie, dyskusja o olejach ATF jest tematem bardzo szerokim, ja osobiście zalałem swojego XG oleje PETRO CANADA full syntetyk i jest wszystko w porządku. Co do specyfikacji wystarczy sprawdzić pełną specyfikację z tabelą lepkości, odporności na ścinanie, temperatur płynięcia itp i każdy olej, którego właściwości pokrywają się z właściwościami oleju zalecanego przez producenta można wlać do skrzyni (oczywiście mówię o wymianie oleju dynamicznej tj. całkowitej). Można w ten sposób zaoszczędzić trochę grosza. Dla przykładu olej, który wlałem kosztował mnie 220pln za 11l + filtr 35pln, wymiana bez kosztów zrobiłem sam bez pomocy "fachowców"

gierx:
Witam szanownych posiadaczy xg. Zastanawiam się czy przełączanie się szkrzyni w tryb awaryny nie jest związane po prostu z jakim czujnikiem. Ostatnio taki zauważyłem w górnej części skrzyni. Za co jest odpowiedzialny? Temperatura, ciśnienie? Czy tu nie ma przekłamań. Bo u mnie też się przełaczenie zdażyło. Ale pozatym skrzynka pracuje wzorowo.

yaros:
Ile oleju wchodzi do skrzyni biegów (tiptronic); oczywiście wymiana z filtrem.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej