Autor Wątek: [Santa Fe SM] hamulce - zblokowane tłoczki  (Przeczytany 7717 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

maciekw

  • Gość
[Santa Fe SM] hamulce - zblokowane tłoczki
« dnia: 27 Czerwiec 2013, 09:06:02 »
Forumowicze, mam problem z hamulcami tylnymi. Na jesieni wymieniałem tarcze i klocki, wczoraj usłyszałem z tyłu metaliczny dźwięk przy hamowaniu i szuranie po puszczeniu hamulca. Domyślam się, że tłoczek, który dociska tarcze nie pracuje na tyle lekko, żeby klocki wróciły (o ile jeszcze zostały).
Ma ktoś wiedzę, jak to wygląda i co dokładnie kupić/wymienić/zrobić?

jaclwapl

  • Gość
[Santa Fe SM] hamulce - zblokowane tłoczki
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Czerwiec 2013, 09:36:19 »
Może się zabrudziły? ściągnij, przeczyść i sprawdź a dopiero potem myśl o kupowaniu. Miałem takie coś po wizycie w Myjni bezdotykowej - jak czyściłem felgi to syf leciał na zaciski i miałem podobne objawy jak Ty. Przy okazji wymiany kół ściągnąłem i wyczyściłem - działa do dziś bez problemu.
Jak nie wiesz jak to zrobić to podjedź do mechanika.

maciekw

  • Gość
[Santa Fe SM] hamulce - zblokowane tłoczki
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Czerwiec 2013, 09:38:08 »
no samo ściągnięcie i wyczyszczenie klocków i jarzma (czy jak się to cudo nazywa) to raczej nie jest zbyt skomplikowane? dwie śruby, kliny, zaciski i tyle...?

jaclwapl

  • Gość
[Santa Fe SM] hamulce - zblokowane tłoczki
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Czerwiec 2013, 11:23:01 »
no to jak już wiesz co i jak to do roboty:)

maciekw

  • Gość
[Santa Fe SM] hamulce - zblokowane tłoczki
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Czerwiec 2013, 13:46:00 »
eeeech. ściągnąłem koło, ale nie mam dobrej 14-tki, żeby odkręcić śruby. Chyba się u mechanika skończy :/

[ Dodano: 2013-06-27, 15:26 ]
Znalazłem dobrą 14tkę. Sciągnąłem jarzmo (?) i wyciągnąłem klocki (dobrze, że sprawdziłem wcześniej, jak były zamocowane, dzięki temu układanie klocków zajęło mi tylko pół godziny).
Nie wiem, czy tak powinno być, ale zewnętrzny klocek jest gruby na chyba 7mm (tzn. powierzchnia cierna), a wewnętrzny ma jakieś 3mm. To chyba nie jest normalne? Poza tym prowadnice chodzą płynnie. Domyślam się, że tłoczek to jest ten otwór za wewnętrznym klockiem (mam rację?)

Skąd może być taka różnica w zużyciu klocków? Tarcze zmieniałem razem z klockami na jesieni.
Podejrzewam, że wewnętrzny klocek się nie cofa za mocno.

Na razie trochę oczyściłem .... ten uchwyt z syfu. Przejechałem się próbnie po parkingu - mam wrażenie, że dużo mniej obciera.

[ Dodano: 2013-06-27, 15:30 ]
Hm.... a chyba właśnie skojarzyłem. Czy powinienem odkręcić tylko zacisk zamiast całego jarzma? Wtedy może łatwiej by mi było założyć klocki...

Hants

  • Gość
[Santa Fe SM] hamulce - zblokowane tłoczki
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Czerwiec 2013, 15:52:37 »
Miałem podobny problem - winnym okazał się za duży uszczelniacz tłoczka. Upewnij się jeszcze, że klocki są w miare lużne na tych badziewnych blaszkach.

maciekw

  • Gość
[Santa Fe SM] hamulce - zblokowane tłoczki
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Czerwiec 2013, 22:38:14 »
klocki mają być luźne? tzn. powinienem móc je ruszać w swoich miejscach?

Offline cezaros

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 69
[Santa Fe SM] hamulce - zblokowane tłoczki
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Czerwiec 2013, 23:12:44 »
mają być luźne powinieneś rękami bez narzędzi je móc zamontować i zdemontować. jeżeli nie są luźne to weź szczotkę drucianą i przeczyść prowadnice i rant klocka . czasami dzieje się tak jak u ciebie starty syf z tarcz i klocka oraz korozja stalowej prowadnicy potrafi unieruchomić klocki i co gorsza tłoczek w zacisku przez co klocek po hamowaniu się nie cofa (ścierając się ciągle)

maciekw

  • Gość
[Santa Fe SM] hamulce - zblokowane tłoczki
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Czerwiec 2013, 20:18:17 »
ogólnie klocki bez problemu wyciągnąłem bez użycia narzędzi, krawędzie przeczyściłem druciakiem na szlifierce. Chodziło mi o to, czy mają być luźne - ruchome po zamontowaniu.

Pytanie pomocnicze (dla mnie) - wymiana/czyszczenie tłoczków. Z czym to się je? Sprawa nie powinna wydawać się trudna i pewnie dam radę zrobić to samemu, ale nie wiem, czy płyn wyleci, co z odpowietrzeniem...

Hants

  • Gość
[Santa Fe SM] hamulce - zblokowane tłoczki
« Odpowiedź #9 dnia: 30 Czerwiec 2013, 13:46:01 »
Załóż plastikowy zacisk na węża hamulcowego, ale zanim to zrobisz - wysuń tłoczek maksymalnie. Trochę płynu wyleci - to oczywiste.

Tłoczek się poleruje, nie szlifuje...

Co do klocków - mają być lużne, ale bez przesady.

maciekw

  • Gość
[Santa Fe SM] hamulce - zblokowane tłoczki
« Odpowiedź #10 dnia: 30 Czerwiec 2013, 14:07:24 »
Wysuń = z wciśniętym hamulcem?

Hants

  • Gość
[Santa Fe SM] hamulce - zblokowane tłoczki
« Odpowiedź #11 dnia: 06 Lipiec 2013, 01:01:10 »
Wciskajac kilkakrotnie pedal hamulca. Pozwol mu wyjsc na tyle, abys dal rade go wyciagnac palcami. Wowczas zaloz klampa. Jesli tego nie zrobisz, to pozostanie Ci tylko pompowanie powietrza. Masy powietrza. (no i zapowietrzony wezyk po sama pompe ABS.)

Poszukaj na jutubie filmikow Bigg Red - zobaczysz jak to sie robi w wyspecjalizowanych warsztatach. (Ewentualnie szukaj  'brake piston removal', 'brake caliper recondition', 'how to remove brake piston' itp.)


Tu masz - od drugiej minuty:


Jesli nie masz kompresora, to musisz uzyc pedal hamulca..