Autor Wątek: umierajacy silnik??  (Przeczytany 1657 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

pakson

  • Gość
umierajacy silnik??
« dnia: 24 Kwiecień 2009, 22:54:23 »
witam,
ostatnio moja Landryna ma problemy z silnikiem, pisałem wcześniej w temacie o cewce zapłonowej ale okazało się że cewka jest ok, zmierzone zostało sprężanie na cylindrach i okazało się że na 1 w ogóle nie ma na 2 jest malutkie natomiast na 3 i 4 jest wszystko ok, i teraz pytanie co może być nie tak czy wypaliło już tak konkretnie uszczelkę, czy wypaliło zawory... może ktoś się spotkał z podobnym problemem...i byłby w stanie coś doradzić??:)

Pozdrawiam Paki18

BartBartez

  • Gość
umierajacy silnik??
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Kwiecień 2009, 09:36:42 »
Była robiona próba olejowa?

pakson

  • Gość
umierajacy silnik??
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Kwiecień 2009, 11:55:41 »
próba nie, ale mechanik coś wspomniał o wypalonych gniazdach zaworowych...a co do próby to robi się ją po co?? żeby wiedzieć czy dół jest do roboty czy góra...??

daroreczek

  • Gość
umierajacy silnik??
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Kwiecień 2009, 11:30:31 »
próbę sie robi z tego względu żeby sprawdzic czy pierscienie trzymają wystarczy wstrzyknąć mała ilość oleju do gniazda świecowego i wtedy sprawdzic kompresje jezeli znacząco podskoczy kompresja to już wiadomo o co chodzi

pakson

  • Gość
umierajacy silnik??
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Kwiecień 2009, 21:28:30 »
Lantra rozbebeszona:) , no i okazało się ze zawory wydechowe na 1 i 2 garze są do bani, także czeka mnie wymiana zaworów wydechowych, docieranie zaworów, planowanie głowicy, prowadnice, nowe uszczelniacze zaworowe i uszczelki(pod głowice, kolektor wydechowy, dolotowy, pokrywa zaworów, pod świece), mechanik powiedział że za robotę weźmie 450PLN + robota u szlifierza 350-450 no i części ~550.

Czyli zamknę się w 1500 czy to dobra cena za taki remoncik??

PS. Zdecydowałem się na takie posunięcie po konsultacji z mechanikiem który doradził mi jako sąsiadowi, że mogę kupić drugi silnik ale nie mam gwarancji że pojeżdżę na nim długo przeważnie dają miesięczną gwarancje, a potem to już LOS decyduje... wiem że są próby olejowe, mierzenie sprężania ale moja Lantra na początku w Lipcu jak ją kupowałem też miała parametry w porządku(sprawdzane)...

Pozdrawiam i dam znać co wyszło po zakończeniu prac remontowych:)

pakson

  • Gość
umierajacy silnik??
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Maj 2009, 21:20:33 »
witam,
po prawie miesiącu oczekiwań (problemy z dostępem do części itd...) Lantra ożyła :) silniczek chodzi jak marzenie, nic nie kopci nie spala oleju normalnie relax, jedynie co się nie poprawiło to dźwięk ale widocznie ten typ tak ma... koszt remontu głowicy - 400pln, za same części ( uszczelka głowicy, uszczelniacze zaworowe, 8 sztuk zaworów wydechowych, uszczelki pod dekiel głowicy, pod świece, pod kolektor wydechowy, kolektor dolotowy) 612pln + robota mechanika (złożenie wszystkiego + czyszczenie przepustnicy + regulacje) 450pln

także reasumując 1462pln i prawie zregenerowany silniczek:) blok według mechanika powinien wytrzymać jeszcze sporo:)

walec

  • Gość
umierajacy silnik??
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Maj 2009, 21:39:30 »
Cytat: "pakson"
witam,
po prawie miesiącu oczekiwań (problemy z dostępem do części itd...) Lantra ożyła :) silniczek chodzi jak marzenie, nic nie kopci nie spala oleju normalnie relax, jedynie co się nie poprawiło to dźwięk ale widocznie ten typ tak ma... koszt remontu głowicy - 400pln, za same części ( uszczelka głowicy, uszczelniacze zaworowe, 8 sztuk zaworów wydechowych, uszczelki pod dekiel głowicy, pod świece, pod kolektor wydechowy, kolektor dolotowy) 612pln + robota mechanika (złożenie wszystkiego + czyszczenie przepustnicy + regulacje) 450pln

także reasumując 1462pln i prawie zregenerowany silniczek:) blok według mechanika powinien wytrzymać jeszcze sporo:)


Witaj!
Robię podobny remont. Powiedz gdzie zamawiałeś części i jak wyglądał kolektor wylotowy bo mój jest popękany.

pakson

  • Gość
umierajacy silnik??
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Maj 2009, 22:20:58 »
no mój kolektor wydechowy był bardzo podziurawiony i już spawany w dwóch miejscach, ale kiedyś udało mi się tanio dostać jak kupowałem panel tam gdzie jest zegarek przełącznik awaryjnych tylnej szyby popielniczka itd... za sam kolektor zapłaciłem 20pln i mam teraz bez spawów i dziur...:)(na allegro popytać a tanio się dostanie) a części zamawiane w większości w intercars i jambor u mnie w Częstochowie i takie mniejsze sklepiki bo nie zawsze wszystko było... także walec najlepiej na początek skompletować wszystko a czas naprawy się skróci do max 2 dni...

daleniek

  • Gość
umierajacy silnik??
« Odpowiedź #8 dnia: 12 Maj 2009, 22:22:18 »
sorry za offtop ale
Cytat: "pakson"
450PLN + robota u szlifierza 350-450

czlowieku za te pieniadze to bym Ci dwie takie lantry zrobil albo jeszcze dół w tych pieniadzach, skad oni biora takie ceny, za zdjecie glowicy 450zl wola o pomste do nieba...

pakson

  • Gość
umierajacy silnik??
« Odpowiedź #9 dnia: 12 Maj 2009, 22:44:47 »
no z tego co poczytałem na necie to tak biorą a co do głowicy to wymienione zostały gniazda zaworowe i prowadnice...
danielek nie chcę się kłócić na forum ale skoro byś zrobił takie dwie Lantry w tej cenie to mogłeś przyjechać do mnie do Częstochowy (zagwarantował bym Ci nocleg nawet) i zrobić mi Landryne a nie krytykować ceny jakie panują u mnie w mieście bo pytałem w różnych warsztatach i zawsze padała cena w przedziale 1300~1600 a tak na marginesie to jakbyś mógł to zrób swoje wyliczenie i prześlij mi na privie bo jestem ciekaw Twojego cennika...

a tymczasem Pozdrawiam:)

e-gen

  • Gość
umierajacy silnik??
« Odpowiedź #10 dnia: 13 Maj 2009, 10:02:15 »
pakson,
zrobiłeś remont w przyzwoitej cenie

Gniazda zaworowe były OK, prawda? :-)

Pęknięty kolektor wydechowy w tych autach to standard.

pakson

  • Gość
umierajacy silnik??
« Odpowiedź #11 dnia: 13 Maj 2009, 10:12:17 »
no mechanik powiedział że gniazda wypalone były na pierwszym cylindrze i na drugim bo przez to w ogóle nie trzymał sprężania...po zdjęciu głowicy pokazywał mi o co dokładnie chodzi ale za bardzo nie skumałem widać było tylko biały osad na zaworach wydechowych 1 i 2 cylindra... a i wyjaśniło się czemu u mnie falowały obroty przy okazji:) mechanik jak wszystko poskładał wyregulował obroty tym czymś do czego jest podłączony jeden kabelek na wcisk za przepustnica lekko dokręcił to i jak ręką odjął teraz stabilnie wszystko chodzi:)

e-gen

  • Gość
umierajacy silnik??
« Odpowiedź #12 dnia: 14 Maj 2009, 10:02:00 »
Cytat: "pakson"
wyregulował obroty tym czymś do czego jest podłączony jeden kabelek na wcisk za przepustnica lekko dokręcił to i jak ręką odjął teraz stabilnie wszystko chodzi:)

ustawiłem IPS