Forum > Lantra / Elantra
[Elantra XD] Łożyska kół i awaryjność
BartBartez:
Łożysko
Na zdjęciu konstrukcja taka sama jak łożysko w Elantrze. Wewnętrzna bieżnia jest dzielona i służy do kasowania luzu.
W starszych autach np. golf II, bieżnia wewnętrzna była jednolita i rzeczywiście siła dokręcania nie była tak istotna.
Złośnik:
Jak dla mnie każde łożysko montowane z użyciem metody dokręcania (na oko) to błąd.
Już pomijam fakt o którym pisze Bartbartez ale elementy spasowane są idealnie. Jak dowalisz za mocno, kulki nie będą się obracać bo będą dowalone mocno poprzez zewnętrzne części bieżni gdzie umieszcza się pierścienie uszczelniające. dzięki temu że kulki nie będą się obracać, wzrośnie tarcie, temperatura, koszyk szlag trafi i wtedy to już można sobie je wsadzić..... wiadomo gdzie.
Najbardziej wrażliwą częścią jest koszyk - kulki to przetrwają wojnę nawet ale jak zaczną trzeć poprzez za duży ścisk to nawet tona kitu, smaru wszelkiej maści nie pomoże.
blazej:
Złośnik - tego łożyska nie montuje się z użyciem metody dokręcania. To łożysko montuje się przy pomocy prasy lub specjalistycznego narzędzia. Dokręcenie piasty raczej nie spowoduje, że kulki nie będą się obracać.
NieAmator:
ktoś wprasował źle łożysko. Łożyska wysypują się ze starości chyba że błąd w fabryce
Złośnik:
To po co pytasz skoro sam wiesz lepiej ? Dokręcenie piasty nie ma wpływu na łożysko ? To bardzo ciekawe. Siły działające poprzecznie i wzdłużnie nie mają wpływu ? Dziury w jezdni też nie mają znaczenia. To cholera jasna - patrz Pan - cuda się dzieją i się samo popsuło.
Chcesz uzyskać odpowiedź czy odpowiedź taką jaką chcesz ?
Nawigacja
[#] Następna strona