W ostatnim czasie (ok 3 m-ce) miałem dziwne szarpanie na 2 biegu w okolicy 2000 obr/min. I tak jeździłem. Wymieniłem olej wraz z filtrem. Po wymianie szarpanie nasiliło się, a ponadto doszedł wyraźny spadek mocy. Zaczęła migać kontrolka "Check". Pojechałem na komputer. Wykazało zbyt niskie ciśnie w pompie. Okazało się, że uszkodzony był wężyk podciśnienia. W tej chwili wróciła moc i nie ma szarpania.
Moja teoria:
początkowo wężyk był delikatnie uszkodzony i przy zapinaniu silnika na 2 bieg łapał "lewe" powietrze - stąd powstawały szarpnięcia. Po mojej wymianie filtra uszkodziłem jeszcze bardziej ten wężyk, także cały czas łapał odrobinę "lewego" powietrza - stąd permanentna obniżka mocy.
Feralne miejsce to: po zdjęciu pokrywy silnika, nad filtrem oleju są dwa wężyki podciśnienia - u mnie pękł lewy na końcówce nasadki. Tymczasowo odciąłem uszkodzony kawałek (ok 2 cm) i naciągnąłem resztę. Docelowo założę nowy dłuższy i najpewniej w oplocie, aby był trwalszy.
Myślę, że warto sprawdzić to miejsce, może i u Ciebie "mikeboy" to jest przyczyna problemu.