Forum > Lantra
[Lantra J2] Pęknięty kolektor przyczyną błędnych odczytów la
mcdrive:
Czy mozliwe jest, ze jak jest peknięty kolektor posrodku, czyli nad sondą , szczeliny raczej nie ma, po prostu pekniety, (nie wiem jak od dołu) i przez to pekniecie zasysa odrobinke tlenu i sonda lambda fałszuje wtedy sterowanie wtryskiem? Sonda mówi, ze w spalinach jest jeszcze troche tlenu wiec mozna dodac jeszcze paliwa, ta teoria by pasowała, bo sprawdzałem juz naprawde wszystko z wyjątkiem podmiany ecu i regulatora cisnienia paliwa.
ed. ort. tekla
barzuc:
Jak na moje... każdy czujnik jest tak skalibrowany, że zakłada szczelność układu, który kontroluje... z drugiej strony biorąc pod uwagę różnicę ciśnień (większe w kolektorze niż w otoczeniu) - prędzej spaliny będą tą szczeliną się wydobywać na zewnątrz niż zasysane będzie powietrze... Jedna uwaga - w tym "na moje" - pominąłem możliwe, że dość istotną w tym przypadku kwestię przepływów.
Tak czy inaczej - wg mnie jest podobnie jak napisałeś - nieszczelność układu zafałszuje odczyt...
kosmos2011:
U mojego sąsiada w Sonacie EF 1999 G4JP tak było dziura w kolektorze = większe spalanie, MIL się nie zapalał.
mcdrive:
jak najbardziej moze zasysać powietrze, działa to na zasadzie dyszy venturiego jak sie domyslam
barzuc:
mcdrive, nie podejmę się dyskusji o kierunku... uznajmy, że mechanika płynów jest mi obca :-) Resztę tego co napisałem - podtrzymuję :-)
Nawigacja
[#] Następna strona