Autor Wątek: [Accent LC] kontynuacja tematu "Problemy z silnikiem&qu  (Przeczytany 23365 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kml

  • Gość
[Accent LC] kontynuacja tematu "Problemy z silnikiem"
« Odpowiedź #30 dnia: 28 Maj 2013, 06:17:44 »
I słusznie :)

Polko

  • Gość
[Accent LC] kontynuacja tematu "Problemy z silnikiem"
« Odpowiedź #31 dnia: 28 Maj 2013, 10:14:26 »
:-)

A co do tulejowania...zastanawiam się dość poważnie nad takim malutkim zestawikiem...tak żeby sobie był...majątku nie kosztuje :->

kml

  • Gość
[Accent LC] kontynuacja tematu "Problemy z silnikiem"
« Odpowiedź #32 dnia: 28 Maj 2013, 16:59:03 »
Słusznie :) Ja jeszcze nie mam, ale będę mieć :D

Polko

  • Gość
[Accent LC] kontynuacja tematu "Problemy z silnikiem"
« Odpowiedź #33 dnia: 01 Czerwiec 2013, 02:52:49 »
...wracamy do tematu...

Po przeczyszczeniu przepustnicy i odmy "nic się nowego" nie dzieje. Ale...zauważyłem, że po odpięciu przepływki auto się na około 2 sek zadławi i wraca na obroty przed odpięciem. Tzn, że obroty są te same, jazda autem ta sama i praca ta sama, wchodzenie na obroty takie same...A po podpięciu z powrotem przepływki nie ma żadnej najmniejszej róznicy...tak jakby "jej" nie było. Czyżby winowajcą była przepływka??

kml

  • Gość
[Accent LC] kontynuacja tematu "Problemy z silnikiem"
« Odpowiedź #34 dnia: 01 Czerwiec 2013, 09:04:09 »
O ile dobrze pamiętam po odpięciu przepływomierze komputer używa "zapamiętanych" ustawień i dlatego samochód jeździ tak samo. Kiedyś wrzucałem manuala jak się czyści przepływomierz, ale zdania na temat skuteczności tego zabiegu były podzielone :) Ja sobie nic nie uszkodziłem i do tej pory jest ok.

Czy mierzyłeś ciśnienie oleju? Obok kompresji to jest druga bardzo ważna informacja, która powinna powiedzieć w jakim stanie jest silnik.

Polko

  • Gość
[Accent LC] kontynuacja tematu "Problemy z silnikiem"
« Odpowiedź #35 dnia: 01 Czerwiec 2013, 12:02:56 »
yhyy...nie nie mierzyłem...a czemu myślisz, że silnik może być słaby??

kml

  • Gość
[Accent LC] kontynuacja tematu "Problemy z silnikiem"
« Odpowiedź #36 dnia: 01 Czerwiec 2013, 12:30:42 »
Polko, spokojnie :) Tak mnie naszło bo widzę, że ostro się wziąłeś za niego więc pomyślałem, że warto sprawdzić te dwie rzeczy bo wtedy wiesz dokładnie na czym stoisz i jest sens walczyć z tematem :)

Polko

  • Gość
[Accent LC] kontynuacja tematu "Problemy z silnikiem"
« Odpowiedź #37 dnia: 01 Czerwiec 2013, 22:40:31 »
...no bo mnie...zaczyna to autko po prostu wkurzać :-?  :-P . Jak będzie trzeba...rozbiorę go do gołej śrubki...  :mrgreen: . Muszę jeszcze przełożyć sondy lambda ta za katem na przód i "vice versa" może a "nóż widelec" któraś może być sieknięta ;-)?! A potem jeśli to nie to, to dalej się "bawimy"

ed. Przekleństwa, choćby w formie wygwiazdkowanej niemile widziane. tekla

kml

  • Gość
[Accent LC] kontynuacja tematu "Problemy z silnikiem"
« Odpowiedź #38 dnia: 02 Czerwiec 2013, 14:44:21 »
Jeżeli udało Ci się wygrzebać posty E-gena i masz omomierz (albo coś w ten deseń : ) to możesz sprawdzić czy sondy nie ściemniają.

Gdybyś naprawdę chciał coś grzebać to pamiętaj że pokrywę zaworów zdejmuje się i zakłada wyłącznie na zimnym silniku. Ona jest plastikowa i potrafi pęknąć przy którejś śrubce jako i mi pękła :/

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Accent LC] kontynuacja tematu "Problemy z silnikiem"
« Odpowiedź #39 dnia: 02 Czerwiec 2013, 17:53:17 »
No właśnie ja bym polemizował. Przy metalowych to można sobie spokojnie na zimnym dokręcać. Natomiast przy plastikowej to masz a) większe ryzyko, że pęknie gdy jest zimna, b) jest dużo bardziej elastyczna gdy jest ciepła więc dokręca się ją średnio o około 2-3Nm mniej niż powinno być czyli około 7Nm i na ciepłym dokręca dodatkowo. Dlaczego ? Chociażby dlatego, że tuleje dystansowe lubią wypracować powierzchnię głowicy i robią się zagłębienia, tuleje w nich osiadają i tworzy się pewna luka między pokrywą a tuleją i wtedy pokrywa lubi strzelić przy dokręcaniu. I prosta sprawa - dokręcamy powoli, po kolei każdą śrubę o niewielką wartość. Wtedy nawet gdy tuleja nie opiera się o głowicę, spokojnie można pokrywę dokręcić wymaganym momentem.

kml

  • Gość
[Accent LC] kontynuacja tematu "Problemy z silnikiem"
« Odpowiedź #40 dnia: 02 Czerwiec 2013, 18:29:59 »
Na ciepło jest elastyczna i łatwo się poddaje naprężeniom, które wychodzą po procesie stygnięcia. Ja przykręcam na zimnym i nic złego się nie dzieje, ale nie neguje tego co piszesz chociaż mi strzeliła na ciepło...

Polko

  • Gość
[Accent LC] kontynuacja tematu "Problemy z silnikiem"
« Odpowiedź #41 dnia: 02 Czerwiec 2013, 19:21:44 »
Omomierz mam, lecz jeszcze nie wygrzebałem "E-gena" ...mało czasu...

A co pokrywy...np. w Vw Polo czy a4 dokręca się na zimno ;-) .


tekla...sory nie wiedziałem... ;-) ...ale byś miał roboty na a4klub.pl poprawiać "stylistykę" czy choćby "gwiazdki" po jednym dniu byś skapitulował :mrgreen:

[ Komentarz dodany przez: Zbyszek: 2013-06-02, 21:27 ]
Polko, moderatorka tekla jest kobietą

hyun

  • Gość
[Accent LC] kontynuacja tematu "Problemy z silnikiem"
« Odpowiedź #42 dnia: 02 Czerwiec 2013, 22:21:31 »
Cytat: "kml"
Jeżeli udało Ci się wygrzebać posty E-gena i masz omomierz (albo coś w ten deseń : ) to możesz sprawdzić czy sondy nie ściemniają.

Nie omomierz tylko woltomierz. Omomierzem to możemy sobie sprawdzić żarówkę. W przypadku sond mierzymy napięcie a nie oporność.

Polko

  • Gość
[Accent LC] kontynuacja tematu "Problemy z silnikiem"
« Odpowiedź #43 dnia: 03 Czerwiec 2013, 09:35:22 »
Powiedzcie mi...jak mam pomierzyć te sondy??

Hants

  • Gość
[Accent LC] kontynuacja tematu "Problemy z silnikiem"
« Odpowiedź #44 dnia: 03 Czerwiec 2013, 15:39:16 »
Wpinając się w nie równolegle, ale to Ci raczej nic nie da. Miernik będzie za wolny do takich pomiarów.