Autor Wątek: [Accent LC] kontynuacja tematu "Problemy z silnikiem&qu  (Przeczytany 23468 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polko

  • Gość
Witam ponownie.

Kontynuacja tego wątku... http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3656 . Problem polega teraz na tym, że po zresetowaniu kompa poprzez odłączenie klemy (-) na około 15. Auto idzie idealnie równo i nie ma wrażenia nierównej pracy. Lecz po około 200km jazdy zapala się CHECK i stopniowo gorzej chodzi...do objawów z tematu w linku. Kable, świece, cewki i sondy lambdy wymienione. Co jest jeszcze "nie ten tegez"?? Zapchany katalizator, czy może być zawalona przepustnica może to powodować?? Dym z rury jest czarny po tych 200km a po resecie "czysty". Dodam jeszcze, że odpala bez najmniejszych problemów.


Pozdrawiam

ed. literówka w tytule. tekla

kml

  • Gość
[Accent LC] kontynuacja tematu "Problemy z silnikiem"
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Maj 2013, 15:56:12 »
Do przepustnicy masz idealny dostęp: wystarczy zdjąć gumową rurę od filtra powietrza i masz wszystko jak na dłoni.

Przy okazji sprawdź odmę: jest z tyłu silnika wkręcona w pokrywę. Na ZIMNYM silniku (PLASTIKOWA POKRYWA!) wykręć odmę i wymyj np czyścicielem do hamulców (coś takiego jak http://endurorider.pl/2006/03/spray-do-czyszczenia-hamulcow-xeramic-brake-cleaner/ )

Warto rzucić okiem na przepływomierz. Znalazłem mojego starego manuala więc jak masz ochotę to daj znać to Ci go podeślę.

Jeżeli masz ciemny dym to do głowy przychodzą mi kwestie zbyt bogatej mieszanki bądź spalania oleju. Twój przypadek jest o tyle ciężki, że wygląda na to iż wymieniłeś najczęstsze przyczyny problemów.

Niestety katalizator stoi przed silnikiem a dostęp jest stricte analny więc samo sprawdzenie będzie boleć jeżeli okaże się, że wszystko jest ok :( Zakładam, że sondy masz dobrze dobrane.

Nie wiem czy na Twoim miejscu nie sprawdziłbym tematu wgrania oprogramowania do kompa od nowa - może tam jest problem.

Polko

  • Gość
[Accent LC] kontynuacja tematu "Problemy z silnikiem"
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Maj 2013, 21:07:25 »
No wreście jakiś odzew ;-)

Sprawdzę tą odmę. Błędu przepływomierza nie wywala. Ciemny dym...jest tylko wtedy jak auto przejedzie te 200km+ a zaczyna znów "szaleć" :-/ a tak idealny...i w tym czasie jak dobrze chodzi świece są czyste.

 Co to znaczy kolego że sondy są dobrze dobrane...?? Ja ich nie kupywałem tylko wymieniałem. Jakie są różnice??

A wgranie softu, kto tutaj ogarnia czy jakiś elektromechanik??

kml

  • Gość
[Accent LC] kontynuacja tematu "Problemy z silnikiem"
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Maj 2013, 21:25:16 »
Sondy masz oryginalne czy zamienniki? Kiedyś była dyskusja na forum i E-gen podawał wartości jakie powinny "generować" te sondy.  Może w tym jest problem? Jeżeli na początku wszystko jest ok a później dymi i jest "brudno" to cały czas myślę o zbyt bogatej mieszance, która może być wynikiem błędów z którejś sondy lambda.

Rzuć okiem do archiwum bo tam powinno być opisane jak i co zmierzyć przy lambdach.

Z rzeczy nietypowych, które odzywają się w LC jest jeszcze czujnik przy pompie paliwa, ale teraz to naprawdę strzelam na ślepo bo wiem, że ktoś miał z nim problemy i długo nie mógł dojść o co chodzi jednak nie pamiętam kontekstu sytuacji :/

Kolejna sprawa: czy masz szczelny wydech a zwłaszcza łącznik elastyczny zwany "plecionką"? Accent jest histerycznie czuły na tym punkcie i potrafi świrować od najmniejszej dziurki.

Rzutem na taśmę pomyślałem jeszcze o wtryskach benzynowych, ale nie wiem czy one nie są hurtem na jednej listwie to musi zweryfikować ktoś bardziej kumaty niż ja :) Spróbuj kupić uszlachetniacz do Pb np STP i wlej go do małej ilości wachy tak żeby stężenie było dużo większe niż zalecane a następnie pojeździj ze dwa, trzy dni. Robiłem tak u siebie i nic mi nie wybuchło więc nie ma obaw :)

Zakładam, że filtr powietrza i benzyny masz świeży i czysty. Benzynowy jest pod kanapą i wymienia się go raz na 90 tys km o ile mnie pamięć nie myli.

Czy po tym jak zapala się check sprawdzałeś kody błędów?

Myślę, że soft jest w stanie wgrać głównie ASO...

Oglądałeś już przepustnicę?

Polko

  • Gość
[Accent LC] kontynuacja tematu "Problemy z silnikiem"
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Maj 2013, 21:34:18 »
No i o takie pytania do mnie mi chodzi...dziękuje... ;-) W poniedziałek powoli będę sprawdzał, lecz dopiero jak mi się CHECK oświeci i podjadę na kompa :-> . Jakbyś mógł to podrzuć linka o tych sondach(nie musi być już czy też jutro), byłbym niezmiernie wdzięczny :-) i raczej  ori to one nie są . Tak niby filtry wymienione były. Dopiero od tego roku się zajmuję tym accentem.

A właśnie...plecionka była wymieniona przed zimą



PS. to autko teściowej ja mam całkiem inne  :-P

kml

  • Gość
[Accent LC] kontynuacja tematu "Problemy z silnikiem"
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Maj 2013, 21:38:58 »
Szukaj po postach użytkownika E-gen Bartek (kiedy jeszcze miał accenta) wniósł ogrom wiedzy na forum i do tej pory jego tematy są "przyklejone" w dziale accent :)

A właśnie! Jak będziesz się brać za przepustnicę to od razu kup opaski zaciskowe (cybanty) o odpowiednim rozmiarze bo to co jest oryginalnie to na pewno będzie w stanie agonalnym :) Druga sprawa: nie zakręcaj zbyt mocno tych opasek.

Cały czas chodzi mi po głowie temat mieszanki dobieranej na podstawie danych z lambdy, ale zastrzegam że to jest tylko i wyłącznie moje gdybanie, które nie musi mieć nic wspólnego z rzeczywistością :)

Polko

  • Gość
[Accent LC] kontynuacja tematu "Problemy z silnikiem"
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Maj 2013, 21:44:48 »
Poszukam ;-) . I kupię opaski, bo nie oszukujmy się w accencie wszystko jest jednorazowego użytku...jak np. opaski. A są jakieś róznice w tych lambdach?? Wizualne np??

Dziwne te wasze hyunday'e u mnie w a4 by pokazało "co do joty" co, gdzie, jak, jest "nie tentegez" :-P

kml

  • Gość
[Accent LC] kontynuacja tematu "Problemy z silnikiem"
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Maj 2013, 21:53:43 »
Nie robiłem sond u siebie a z tego co pamiętam to chodzi o ilość kabelków oraz rezystencję(?)

Wiesz, po kilkunastu latach to mało co jest wielorazowe :)

Z tym pokazywaniem błędów bywa różnie. Mój znajomy w osławionym nazi TDI miał dziką jazdę bez trzymanki więc nie ma co generalizować :)

Druga sprawa: trzeba mieć mechaniora naprawdę obcykanego w koreańskich samochodach bo przeciętniacy nie dają rady. Gdyby accent był tak popularny jak A4 to miałbyś podane wszystko na tacy a tak udają, że wiedzą o co chodzi a naprawdę zgadują to i owo :)

Accent to nie jest żaden cud, ale jest wierny w swojej prostocie i tani w częściach. Do turlania się jak znalazł :)

hyun

  • Gość
[Accent LC] kontynuacja tematu "Problemy z silnikiem"
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Maj 2013, 21:55:31 »
Dodam tylko ,że przepływka (MAF) rzadko wywala błąd.
Żeby sprawdzić czy jest uszkodzona trzeba porównać jej odczyty z... no włąsnie z czym? Kiedyś pisałem na forum ,żeby ktoś podał jakie wartości pokazuje sprawny przepływomierz dla różnych obrotów silnika. Niestety bez odzewu  :-/

kml

  • Gość
[Accent LC] kontynuacja tematu "Problemy z silnikiem"
« Odpowiedź #9 dnia: 25 Maj 2013, 22:06:31 »
hyun, a skąd ktoś ma mieć takie dane? Odłączenia przepływomierza to najprostszy sposób na sprawdzenie czy to on generuje błędy.

hyun

  • Gość
[Accent LC] kontynuacja tematu "Problemy z silnikiem"
« Odpowiedź #10 dnia: 25 Maj 2013, 22:17:08 »
Nawet korzystając z typowego chinola jak elm327 można w LC odczytać wartości MAF

Polko

  • Gość
[Accent LC] kontynuacja tematu "Problemy z silnikiem"
« Odpowiedź #11 dnia: 25 Maj 2013, 22:18:00 »
kml masz trochę racji w tym co piszesz o szwabach jak i skośnookich ;-), ale o odzysku np. opasek czy śrub po 13 latach nie miałem większego problemu z odkręceniem.

A wracając do tematu...obie sondy mają po 4 kabelki...2 białe, 1 szary i 1 czarny.

A własnie wspomniało mi się...kilka dni temu jechałem tym accentem odcinek Świerklany-Gliwice, aby przedmuchać go. I...1 i 2 bieg idą do odcinki, 3 bieg kręcił się tylko do 6000, 4 bieg do 5000 i trzymając pedał w podłodze co około 10 sek było szarpnięcie i obroty skoczyły około 100-200 obrotów i prędkość też wzrosła i tak trzy razy się robiło przy każdej próbie. Trójka powinna się też kręcić do odcięcia tak samo jak i czwórka powinna. Czy to normalne?? Mnie się wydaje, że nawet 4 bieg powinien iść do odcinki.

Dodam, że v-max udało mnie się osiągnąć to 180km/h

kml

  • Gość
[Accent LC] kontynuacja tematu "Problemy z silnikiem"
« Odpowiedź #12 dnia: 25 Maj 2013, 22:26:30 »
hyun, to kup tego chinola i zaproś kogoś na odczyt wartości z MAF - myślę, że ktoś z okolicy Ci nie odmówi. Ja od LAT myślę żeby coś kupić do kompa, ale błędów nie mam to mi się nie chce więc nie jestem w stanie Ci pomóc. Zamiast pisać żeby ktoś coś zrobił to zrób to sam i potem wrzuć na forum - satysfakcja gwarantowana a dodatkowo możesz opisać test interfejsu co powinno zachęcić ludzi do kupowania i dzielenia się danymi.

Polko, biegi powinny iść do końca tyle, że od 4 biegu i ponad 5000 rpm to wolnooooo idzie. Naprawdę wolno :/ Przy starym sprzęgle miałem tak, że pod sam koniec odcinki na 3ce poczułem lekki swąd tak jak by coś tam się ślizgało przez moment, ale nie było szarpnięcia. Na piątce nigdy nie doszedłem do odcinki bo to trwałoby w nieskończoność.  Niestety 1,3 w accencie ma bardzo poważne niedobory mocy i póki co nikt nie był w stanie nic na to poradzić :/

Kolejna kwestia: w LC sprzęgło jest MAŁE ( ~185mm) jak w czinkłecznto a do tego BARDZO, ale to BARDZO delikatne więc naprawdę trzeba mieć to na uwadze i z tego punktu poruszamy temat regularnych wymian płynu od sprzęgła (jest oddzielony od hamulcowego) oraz sprawnego wysprzęglika. Jeżeli słyszysz ćwierkanie etc bez wciskania pedału sprzęgła i zanik w/w odgłosów po naciśnięciu to  czym prędzej obadaj temat.

hyun

  • Gość
[Accent LC] kontynuacja tematu "Problemy z silnikiem"
« Odpowiedź #13 dnia: 25 Maj 2013, 22:32:17 »
[kml]Skoro nikomu nie chce się załatwić tego przez internet tym bardiej problemem będzie przyjazd osobiście. Ja to zlewam temat rozwiązałem inaczej ale innym mogło by się to przydać na przyszłość BARDZO[/b]

Polko

  • Gość
[Accent LC] kontynuacja tematu "Problemy z silnikiem"
« Odpowiedź #14 dnia: 25 Maj 2013, 22:33:53 »
Sprzęgło było dwa lata temu wymienione. No właśnie też mnie się zdaje, że powinno iść do odcinki, np. w Polo każdy bieg idzie. Ale jak piszesz może mało mocy. I właśnie na 4-rce jest te 5000 i jedno szarpnięcie 100 obrótów więcej i parę km również i tak jeszcze dwa razy. Kończy się na około 5400

I zaniepokoiłeś mnie tym ćwierkaniem, bo od jakiegoś czasu takowe jest...muszę to sprawdzić czy po wciśnięciu sprzęgła czy ustanie. Jeśli takowe przyczyny by znikły po wciśnięciu, to co jest nie tak?? Co się szykuje??