Forum > Accent

[Accent LC] Pompa wspomagania- hałasuje

(1/3) > >>

KISIEL2000:
Witam forumowiczów.

Prosze o informację dotycząca pompy wspomagania, ktora zaczyna coraz bardziej hałasować.
Na początku myślałem, ze to zuzyte paski wiec wymianiłem pasek od wspomagania i alternatora, ale okazało się  że to pompa wspomagania "cyka".
Po wymianie pasków mechanik pokazał mi, że rolka na pompie jest lekko pod kątem i jest juz na wykończeniu.
Szczególnie słychać pompe na zimnym silniku, potem hałas jest jakby słabszy.
Auto ma 85 tys km (raczej realny przebieg) - czy możliwe jest takie szybkie zużycie pompy?
Ktoś miał podobny przypadek?
Czy pompe sie regeneruje czy szukać uzywki na szrocie?
Jaki jest koszt wymiany?

kosmos2011:
57110-25000 część używana ok 80 pln. Wszystko jest możliwe przekonałem się przy okazji awarii tylnej piasty po 105 tyś km.

Złośnik:
Zwykle pompa to wymiana uszczelek i łożyska. I masz lepsze niż nieznane używane które pewnie trzeba by za chwilę też robić. Pompa żyje tyle ile i jak był wymieniany i napinany pasek. Jak dowalisz napięcie paska że strzał paska niedaleki to łożysko poleci w mgnieniu oka.
Jak z kolei za słabo to bardzo szybko można szykować się na wymianę koła pasowego.

Adam985:
Mi też pompa trochę hałasowała jakiś czas po zakupie auta ,ja się nie znając zbyt dużo myślałem że to rozrząd,jednak okazało się że olej był do wymiany bo było go poniżej normy i był już bardzo zużyty, jakaś gęsta breja już była ale u mnie jest już przebieg 225 tys. Wlali mi Mobile ATF 220 i jest ok , ale gdybym się w porę nie zorientował to mogłoby uszkodzić pompę.

KISIEL2000:

--- Cytat: "Złośnik" ---Zwykle pompa to wymiana uszczelek i łożyska. I masz lepsze niż nieznane używane które pewnie trzeba by za chwilę też robić. Pompa żyje tyle ile i jak był wymieniany i napinany pasek. Jak dowalisz napięcie paska że strzał paska niedaleki to łożysko poleci w mgnieniu oka.
Jak z kolei za słabo to bardzo szybko można szykować się na wymianę koła pasowego.
--- Koniec cytatu ---


Ktoś mi mówił, że w tym przypadku pompa jest nierozbieralna.
Będę w sb w serwisie ASO to podpytam.
Po za tym jak pisałem na początku rolka (koło pasowe?) na której siedzi pasek jest lekko "ścięta" - jak się patrzy z góry to jest jakby pod kątem.

Co ile się wymienia olej do wspomagania? Jestem prawie pewien, że mój nie był wymieniany. Ale w zbiorniku oleju jest full - lekko nad kreską "max". Kolor ma różowy, organoleptycznie jak olej (raczej nie zuzyty), po zapachu - jakis dziwny - jak smierdzące tworzywo sztuczne.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej