Autor Wątek: [Santa Fe CM] za dużo czarnego dymu z wydechu  (Przeczytany 13636 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

santafanta

  • Gość
[Santa Fe CM] za dużo czarnego dymu z wydechu
« dnia: 27 Maj 2013, 09:24:54 »
witam,
mam krótkie pytanko - mój samochód daje bardzo dużo czarnego dymu jak przekraczam 2000 obrotów. Jak się rozgrzeje jest pół mniej ale wciąż sporo. Wiem że diesel ma prawo zakopcić ale to co ja mam za sobą jak przyspieszam, można nazwać czarną chmurą...
jak robiłem przegląd mechanik powiedział że mogą to być wtryski ale jak mu powiedziałem że spalanie ma bardzo oszczędne a mocy mu nie brakuje, zastanowił się i powiedział że gdyby to były wtryski to bym odczuł że auto słabnie. Zasugerował że może to być zawór na wydechu, którego zadaniem jest przepuścić część spalin jeszcze raz przez silnik.

Podpowiem jeszcze że to jest model sprzed wprowadzenia filtra cząstek stałych więc ta kwestia odpada.


Jakie są wasze opinie? z góry dzięki za pomoc ;)

barzuc

  • Gość
[Santa Fe CM] za dużo czarnego dymu z wydechu
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Maj 2013, 09:35:13 »
Zobacz ten zawór EGR - może jest faktycznie zawalony i wystarczy czyszczenie. Ja u siebie podchodzę (na razie walczę ze śrubami) do jego całkowitego zaślepienia. A jeśli sam nie chcesz / nie będziesz robił - to u mechanika taka operacja (wymontowanie i czyszczenie) chyba nie będzie zbyt droga.

NieAmator

  • Gość
[Santa Fe CM] za dużo czarnego dymu z wydechu
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Maj 2013, 11:38:49 »
JEST DYM JEST MOC!  :mrgreen: hasło użytkowników TDI :D a tak na marginesie zobacz egr jak barzuc napisał

felkner

  • Gość
[Santa Fe CM] za dużo czarnego dymu z wydechu
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Maj 2013, 11:49:18 »

barzuc

  • Gość
[Santa Fe CM] za dużo czarnego dymu z wydechu
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Maj 2013, 12:41:19 »
Cytat: "felkner"
FOSOL albo FOSKOR (kwas fosforowy około 3 zł )


Tak, pamiętam.
Ale Jakoś czuję obawy przed używaniem żrącego środka na elementach, które mocno się nagrzewają i każda resztka będzie parować (czy nawet "dymić")... i coś zawsze do kabiny doleci.

Póki co WD40 poradziło sobie z dwiema z czterech nakrętek w miarę szybko i bezboleśnie, do pozostałych 2 za bardzo nie podszedłem (mało czasu).
Póki co zostanę przy klasycznym WD40 i coli (też kwas fosforowy, takie zestawienie zawsze mi wystarczało). Jak nie pójdzie od razu - przejdę na polecany produkt :-D.

Przy okazji - muszę się zaopatrzyć w masę uszczelniającą do układów wydechowych - żeby zastąpić uszczelkę pomiędzy elementami bo podejrzewam, że po rozebraniu z uszczelki niewiele zostanie (o ile już tam nie mam jakiegoś uszczelniacza).

santafanta

  • Gość
[Santa Fe CM] za dużo czarnego dymu z wydechu
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Maj 2013, 12:52:11 »
zacznę dolewać tego oleju do 2-suwów.
ciekawe czy usunie to nagar z EGRa?

dzięki za rady!

felkner

  • Gość
[Santa Fe CM] za dużo czarnego dymu z wydechu
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Maj 2013, 12:56:04 »

barzuc

  • Gość
[Santa Fe CM] za dużo czarnego dymu z wydechu
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Maj 2013, 13:15:04 »
Cytat: "felkner"
1. Robisz wszystko na letnim silniku .
2. Kwas nie paruje w takich ilościach żeby coś zniszczył .


O to się nie boję (na gorącym robiłby tylko samobójca). Tylko o to co "odparowuje" po pierwszym odpaleniu silnika i jego porządnym nagrzaniu po takiej naprawie. Nie chodzi o zniszczenia a o same opary. Nie lubię używać kwasów (wiem, że czasem inaczej się nie da).

Cytat: "felkner"
5. Nie kombinuj z żadną pastą uszczelka kosztuje 5 zł - 7 zł oryginał .
6. Zaślepkę widziałem za 17 zł ja robiłem samemu .


Chętnie przyjąłbym jedno i drugie (bo leniwy jestem i wychodzę z założenia że jak już ktoś zrobił to po co mam się męczyć) - ale jednego i drugiego do terracana 2,9 nie znalazłem. Samej uszczelki jeszcze raz poszukam :)

P.s. Uszczelki znalazłem w najbardziej oczywistym miejscu - w serwisie. Cena ~10-15pln za sztukę :) Za taką kwotę nie opłaca się w ogóle kombinować z pastami.

santafanta

  • Gość
[Santa Fe CM] za dużo czarnego dymu z wydechu
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Maj 2013, 13:15:23 »
a o co chodzi z tą zaślepką EGRu?
ktoś mi mówił że wogóle EGR jest tylko po to aby uciszyć ekologów i w moim przypadku, jeżeli problem jest faktycznie z winy EGRu, wygląda że EGR się wcale nie otwiera czyli to samo co gdybym miał zaślepkę. Generalnie problem jest wyłącznie optyczny bo dym jak z ruszającego tira z naczepą to trochę obciach, natomiast jak robiłem test urzędowy to wykazał że dymienie jast na poziomie 40% normy... trochę dziwne ale tak wyszło

felkner

  • Gość
[Santa Fe CM] za dużo czarnego dymu z wydechu
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Maj 2013, 16:00:53 »

barzuc

  • Gość
[Santa Fe CM] za dużo czarnego dymu z wydechu
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Maj 2013, 16:39:02 »
Cytat: "felkner"
Kolego barzuc śmieszna cena nie prawda ?  :-D


Prawda, prawda... tak czasem jest jak się zapomina sprawdzić "oczywiste" miejsca :-D

santafanta

  • Gość
[Santa Fe CM] za dużo czarnego dymu z wydechu
« Odpowiedź #11 dnia: 27 Maj 2013, 18:09:57 »
dzięki wielkie raz jeszcze, wstyd się przyznać ale przez jakiś czas jeździłem do pracy autem a mam bardzo blisko, 10 minut rowerem ;) więc dzięki za podpowiedź że diesla trzeba solidnie przegonić na obrotach co jakiś czas żeby 'odkaszleć' co się zebrało.

Miłek25

  • Gość
[Santa Fe CM] za dużo czarnego dymu z wydechu
« Odpowiedź #12 dnia: 28 Maj 2013, 16:41:53 »
Kiedyś pisałem o preparatach do czyszczenia wtrysków i silnika poszukaj na forum. Ja miałem taki przypadek że jak kupiłem mojego santka to w pierwszej trasie chiałem sprawdzić ile pójdzie i jak pójdzie po pewnym czasie jazdy na autostradzie wieczorową porą w lusterku widzę snopki iskier. Jak się później okazało poprzedni właściciel nie przekraczał 140 km/h i samochodzik się w końcu wygrzał i wypalił wszystko co było do wypalenia. Nie wiek jak to jest z filtrem cząstek stałych bo mój mechanik stwierdził że raczej takowego w autku nie posiadam. Nie wnikałem już co i dlaczego się wypaliło ważne że autko dalej jeździ i jestem zadowolony.

santafanta

  • Gość
[Santa Fe CM] za dużo czarnego dymu z wydechu
« Odpowiedź #13 dnia: 16 Lipiec 2013, 22:16:44 »
sprawa sie wyjasnila - otoz mialem przytkany zawor na magistrali common rail i generalnie powodowalo to drobne zaklocenia pracy silnika (mniejsza moc na dolnych obrotach i kopcenie). Dopiero ostatnio to wyszlo bo mi zaczal gasnac przy zapalaniu - bylo to tak ze niezaleznie od tego czy byl rozgrzany czy zimny, po zapaleniu chodzil okolo 1 sekunde i gasl, zapalalem ponownie i chodzil. Podejrzewalem nawet immobilizer. Zawiozlem do mechanika, on podpial komputer i stwierdzil ze paliwo na wtrysku mialo 2x wieksze cisnienie na wolnych obrotach niz powinno. Przeczyscil ten zawor, i przeszlo. Przy okazji przeczyscil EGR, powiedzial ze EGR sie troche przycinal wiec mogl sie nie domykac powodujac dymienie. Dodatkowo poszedlem za rada i kupilem olej do dwusuwow Liqui Moly 1052 i dolewam 1/3 litra na pelny bak (w zalecanej proporcji 1:200). Wszystko to sprawilo ze samochod dostal kilka(nascie) koni wiecej na dolnych obrotach, pali mniej o okolo 0,5 l/100 i ogolnie zachowuje sie idealnie. Jestem bardzo wdzieczny za Wasze rady. Dzieki!!