Autor Wątek: jak to jest z tym m+s?  (Przeczytany 5725 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Tiger07

  • Gość
jak to jest z tym m+s?
« dnia: 15 Kwiecień 2009, 06:46:06 »
Przyznam się , że do końca nie rozumiem.... kupiłem opony zimowe (!). Widnieje na nich oznaczenie M+S, co jak doczytałem oznacza oponę wielosezonową ale jednak bardziej przeznaczoną na wiosnę , lato i jesień ( choć w zimie np. w Austrii takie opony są dopuszczane). Na oponach LETNICH ( sprzedawanych przez firmę jako letnie) też widnieje to samo oznaczenie M+S. Przyznam ,że trochę zgłupiałem... czy oznacza to ,ze te opony niczym się nie różnią pod względem składu mieszanki? Tylko marketingowo sprzedawane są w zależności od pory roku jako zimówki lub letnie? Znalazłem fajne gumy letnie ale maja właśnie takie oznaczenie (M+S). Na felgach mam (niby) zimówki też z oznaczeniem M+S. Czy jest w ogóle jakiś sens zmieniać opony skoro oznaczenia na nich poza tymn że sprzedawcy określają je jako zimowe bądź letnie, są takie same ? Może ktoś ma większą większą wiedze na ten temat... prosze o radę.

weldon

  • Gość
jak to jest z tym m+s?
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Kwiecień 2009, 16:05:21 »
Ten symbol określa rzeźbę bieżnika opon zimowych (M – mud – błoto, S – snow – śnieg lub Matsch + Schnee czyli opona błotno-śniegowa).
Wydaje mi się, że może jeszcze być łączony ze znakiem śnieżynki.
Tu jest artykuł o zeszłorocznym rankingu letnich opon ADAC'a: http://www.flota.com.pl/cms/?id=21428
ale interesujący cię fragment pozwolę sobie przytoczyć w całości:
"Najgorzej w teście zostały natomiast ocenione chińskie opony Wanli S1095. Katastrofalne wyniki hamowania w deszczu zdyskwalifikowały je w teście. W miejscu, gdzie zatrzymywały się samochody z najlepszymi oponami, pojazd na Wanli poruszał się jeszcze z prędkością 48 km/h (hamowanie od 80 do 0 km/h). Dodatkowo były one błędnie oznakowane symbolem M+S (na boku opony), przeznaczonym dla opon śnieżno-błotnych."

pzdr

rambo_3m

  • Gość
jak to jest z tym m+s?
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Kwiecień 2009, 16:09:05 »
Mi facet w firmie oponiarskiej powiedział że wiele opon letnich do SUV-ów ma oznaczenie M+S i są to opony niby wielosezonowe ale na polską zimę się nie nadają.

Ja latem jeżdżę na Continentalach 4x4 Contact i też mają M+S :)

Tiger07

  • Gość
jak to jest z tym m+s?
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Kwiecień 2009, 17:03:25 »
Dziękuje Kolegom za odpowiedź.

wlad

  • Gość
jak to jest z tym m+s?
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Kwiecień 2009, 22:35:11 »
ja może jeszcze powiem,ze mam w elantrze 2 opony M+S.jakoś nie wierzę by były zimowkami bo:
 mają indeks H czyli do 210km/h a z tego co czytałem to na zimowych nie powinno się przekraczać 130km/h.
mają nazwę enduro czyli kojarząca się raczej z terenem a nie z zimą
no i jakos nie wierzę,by ktoś w anglii kupował opony zimowe-z zima jest tu tak jak z yeti-podobno ktos kiedyś ją widział :mrgreen:

weldon

  • Gość
jak to jest z tym m+s?
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Kwiecień 2009, 06:48:58 »
Masz rację - po dokładniejszym sprawdzeniu:
M+S oznacza dopuszczenie opony do użytku w zimie, a więc stosowane jest zarówno w przypadku opon cyt.:
>>zimowych jak i całorocznych oraz terenowych i niektórych dostawczych<<.
Czyli, jeżeli nie ma na niej dodatkowego oznakowania typu śnieżynka lub chmurka z deszczem lub śniegiem
oznaczającego typowe zimówki, możemy przetłumaczyć to sobie jako "Morze+Słońce" i chasać cały rok :-).

pzdr

PS co to są "opony do SUV'ów"?

rambo_3m

  • Gość
jak to jest z tym m+s?
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Kwiecień 2009, 09:01:33 »
Cytat: "weldon"


PS co to są "opony do SUV'ów"?


Opony o wyższych nośnościach i z oznaczeniem 4x4 ale nie czysto terenowe, np. Pirelli Scorpion ATR, Dunlop GrandTrek AT3, Continental 4x4Contact,

kml

  • Gość
jak to jest z tym m+s?
« Odpowiedź #7 dnia: 16 Kwiecień 2009, 10:48:37 »
Tiger07, wpływ wujka samo zło z USiA. Tam na KAŻDYCH oponach musi być napisane M+S bo inaczej ludzie nie kupują a ich zima jest taka, ze może i śnieg leży ale drogi zawsze czarne, czyste suche więc nie ma problemu z jazdą.

weldon

  • Gość
jak to jest z tym m+s?
« Odpowiedź #8 dnia: 16 Kwiecień 2009, 14:06:52 »
(OT)
>> Opony o wyższych nośnościach i z oznaczeniem 4x4 ale nie czysto terenowe, ...<<
Acha.
Czyli mogę powiedzieć:
 Mam dwa Ducato na "oponach od suw'ów".
Bajka. I znów się czegoś nauczyłem. ;-)
A są od crossoverów? <- pytanie retoryczne

pzdr

PS faktycznie to M+S ładują wszędzie!
Można się ostro przejechać :-/

kml

  • Gość
jak to jest z tym m+s?
« Odpowiedź #9 dnia: 16 Kwiecień 2009, 14:30:29 »
Cytat: "weldon"
(OT)
>> Opony o wyższych nośnościach i z oznaczeniem 4x4 ale nie czysto terenowe, ...<<
Acha.
Czyli mogę powiedzieć:
 Mam dwa Ducato na "oponach od suw'ów".
Bajka. I znów się czegoś nauczyłem. ;-)
A są od crossoverów? <- pytanie retoryczne

pzdr

PS faktycznie to M+S ładują wszędzie!
Można się ostro przejechać :-/


Nie, do ducato masz opony do vanów. Pierwsza definicja opon "Opony o wyższych nośnościach i z oznaczeniem 4x4 ale nie czysto terenowe" moim zdaniem jest słuszna i prawdziwa. Osobiście nie rozróżniam SUVa od crossovera i nie wiem czy to sie może autentycznie różnić.

Oprócz napisów na boku opony jest jeszcze czynnik, który nazywa się MYŚLENIE i pozwala olać marketingowy bełkot i dobrać ogumienie do autentycznych potrzeb.

weldon

  • Gość
jak to jest z tym m+s?
« Odpowiedź #10 dnia: 17 Kwiecień 2009, 20:14:02 »
Acha...
Do vanów...
 ...w ducato.
Do suv'ów...
 ... w suvie.
W Alhambrze...
 ... czarne.
Na lato ...
... błoto i śnieg.
Logiczne.
Że też sam na to nie wpadłem.
Dzięki za wyjaśnienie.

kml

  • Gość
jak to jest z tym m+s?
« Odpowiedź #11 dnia: 17 Kwiecień 2009, 20:20:36 »
Cytat: "weldon"

Że też sam na to nie wpadłem.


Nie bądź dla siebie zbyt surowy.

rambo_3m

  • Gość
jak to jest z tym m+s?
« Odpowiedź #12 dnia: 18 Kwiecień 2009, 10:47:42 »
Cytat: "weldon"

Logiczne.
Że też sam na to nie wpadłem.
Dzięki za wyjaśnienie.


Dobrze że masz forum na którym Cię uświadomią.