Forum > Accent

[Accent LC] Wymiana tylnej piasty koła

(1/3) > >>

kosmos2011:
Od jakiegoś czasu w moim samochodzie uległo awarii łożysko w tylnej piaście koła. Objawiało się to narastającym szumem wewnątrz samochodu z okolic tylnego nadkola. Łożysko wytrzymalo 104 tyś km. Z racji tego że wymiana samego łożyska jest problematyczna zakupić trzeba całą tylną piastę (stara obudowa piasty i tak się do niczego nie nadawała była cała skorodowana co najgorsze w miejscu styku bęben-piasta). Piasty dostępne są w dwóch wersjach z lub bez ABS, które różnią się jedynie pierścieniem od ABS. W moim przypadku potrzebowałem bez pierścienia ABS. Paradoksem jest że piasta z pierścieniem ABS jest tańsza (cena w IC 91 pln) niż bez (250 pln). Oryginalnie montowane są piasty firmy Kanaco z łożyskiem firmy IL JIN (firma ta też produkuje kompletne piasty).  Można kupić piasty innych bardziej znanych marek (FAG, SKF) w cenach powyżej 350 pln, ale czy jest to uzasadnione ekonomicznie. Jakoś nie wierzę żeby te droższe wytrzymały przebieg większy niż 200 tyś. km.    

Piasta z ABS Kanaco H20516 (52710-25100 lub 25101)

 


Piasta bez ABS Kanaco H20515 (52710-25000 lub 25001)


 

Po podważeniu wkrętakiem (stopniowo i powoli na całym obwodzie) pierścień ABS schodzi bez problemu i nie trzeba nic podgrzewać.



Wymiana nie trawa długo lecz jeśli do hamulców patrzyliśmy dłużej niż rok wcześniej to do zdjęcia bębna (przeszkadza próg na wewnętrznej powierzchni) będzie potrzebny spory ściągacz. Moment dokręcenia nakrętki (nowej nie ma w komplecie) piasty 180-220 Nm.

Po analizie stwierdziłem że zbyt szybkie zużycie (100 tyś km) łożyska piasty mogło być spowodowane brakiem pokrywki (52746-25000)  nakrętki piasty co powoduje wnikanie wilgoci do wnętrza piasty.

Pierwsza część z napisem "Genuine Parts" zakupiona przeze mnie z całe 8 pln.
 

albert:

--- Cytat: "kosmos2011" ---Po podważeniu wkrętakiem (stopniowo na całym obwodzie) pierścień ABS schodzi bez problemu i nie trzeba nic podgrzewać.
--- Koniec cytatu ---


Wydaje się to trochę dziwne. Jeżeli jest tak mały wcisk, albo nie ma go wcale, to pierścień podczas pracy może zacząć się obracać.

doman76:
Moim zdaniem miałeś pecha ze tak szybko sie rozsypala. U mnie prawa wytrzymala 235tys lewa wlasnie sie rozsypala przy 270tys a nie uwazam jakos szczegolnie na dziury, ogolnie to nie jezdze spokojnie  ;-) .
Cena bez ABS: il jin czyli w zasadzie oryginał 190zł. jpn czyli dosc przyzwoity zamiennik 130zł.
Tak więc moim zdaniem nie ma sensu kupowac niz powyzej tego il jina

dawidson23:
Witam,
chciałbym zapytać o samą wymiane piast gdyz dostalem obie tylne w rozliczeniu i nie wiem  czy sie za to brać samemu czy jechac do sasiada do warsztatu. Potrzebna jest do tego jakaś prasa jak do przednich łożysk czy jest to prostrze niż mi sie wydaje?? Bo do tej pory tylne piasty leżą u mnie w garażu.
Pozdrawiam

BartBartez:
U mnie orginały wytrzymały 250000km 3szt. Prawy tył trzymał się najdłużej i wytrzymał 320000km. No chyba,że ktoś wcześniej wymienił na orginały ale wątpię.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej