Forum > Tucson JM

4x4 napęd

<< < (3/3)

kerad:
W instrukcji nie ma nic napisane o zatrzymaniu pojazdu przed włączeniem stałego napędu przyciskiem, czy włączacie napęd podczas normalnej jazdy np. przy 60km/h przyciskiem LOCK?

Teraz jak jest zima jeżdżę na AUTO, ale mam do pokonania zakręt który jest zazwyczaj śliski (błoto po śniegowe, lód), czy jadąc i zwalniając przed zakrętem do 40km/h mogę wcisnąć LOCK i nie spowoduje to uszkodzenia żadnego, a po wyjściu z zakrętu rozłączyć LOCK?

czaperek:
Ja włączałem i wyłączałem 4WD z przycisku, w czasie jazdy po prostym odcinku.Przy prędkości ok. 30 km/h i 60 km/h. Nic nieoczekiwanego nie nastąpiło, samochód zachowywał sie normalnie, jakby nic nie zauważył.

alien:
Tylko nie wiem po co włączać 4WD przed jednym lub kilkoma zakrętami jak napęd włączy ci się automatycznie w razie uślizgu przedniej osi a do tego jeszcze ESP chroni przed poślizgiem.

rafaelst:
Generalnie spięcie napędu daje to że rozkład jest 50/50(poprawcie jeśli się mylę) i to cały czas na sztywno. Natomiast automatyczne załączenie tylko w razie potrzeby 60/40 i to nie koniecznie cały czas. Nie powinno się(nie wolno) załączać ręcznie 4wd jeśli nie ma takiej potrzeby, jazda ze skręconymi kołami na trybie 4wd(manual) nie wskazana(chyba że warunki masakra).

Hinek:

--- Cytat: "kerad" ---
Teraz jak jest zima jeżdżę na AUTO, ale mam do pokonania zakręt który jest zazwyczaj śliski (błoto po śniegowe, lód), czy jadąc i zwalniając przed zakrętem do 40km/h mogę wcisnąć LOCK i nie spowoduje to uszkodzenia żadnego, a po wyjściu z zakrętu rozłączyć LOCK?
--- Koniec cytatu ---

Włączanie  LOCK  przed zakrętem jest proszeniem się o wylądowanie w rowie.
Po naciśnięciu tego przycisku obie osie spięte są na "sztywno". Na łuku przednie koła kręcą się szybciej od tylnych, bo mają do pokonania dłuższą drogę. Jeśli wciśniesz lock, na łuku któreś koła zaczną się ślizgać i przyczepność radykalnie spadnie. Tucson NIE MA międzyosiowego mechanizmu różnicowego.

[ Dodano: 2016-02-03, 22:24 ]

--- Cytat: "alien" ---Ile maksymalnie kół będzie ciągnąć(obracać się) jednocześnie w poślizgu np. na lodzie pod górkę z 4WD i bez.  Czy to będzie 2 tylnie i 1 przednie z włączonym 4WD a z wyłączonym jedno na przodzie i jedno na tyle?
--- Koniec cytatu ---

 
4WD nie da się zupełnie wyłączyć. Jest albo LOCK, albo auto.  Na lodzie pod górkę będzie się ślizgać jedno tylne i jedno przednie koło (Tucson nie ma blokad dyfrów)

[ Dodano: 2016-02-03, 22:32 ]

--- Cytat: "piter1777" ---witam ma ktoś doświadczenia Tucsonem w off-roadem
--- Koniec cytatu ---

No nie żartuj...Na dzień dobry: I bieg jest długi a nie ma przecież reduktora. Spalisz sprzęgło w błocie. Poza tym wykrzyż praktycznie nie istnieje. To jest SUW. Możesz nim wyjechać z błotnistej kałuży albo z nieco głębszego śniegu. Teren, to nie jest odpowiednie środowisko dla Tucsona  :mrgreen:

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej