witam.
Wiem, że podobny post już istnieje, ale postanowiłem go troszkę "odkurzyć".
Mam praktyczne pytania do doświadczonych użytkowników.
Na początek trochę lektury
W instrukcji obsługi auta pisze, że:
- sytuacja 1 - auto w normalnym użytkowaniu napędzane jest przez oś przednią (2wd),
- sytuacja 2 - auto w momencie poślizgu załączy automatycznie dodatkowo tylną oś i będziemy mieć wtedy przez chwilkę 4x4,
- sytuacja 3 - wciskając przycisk (z palca) 4Wd załączymy ręcznie napęd 4x4, przy czym wyłączy się on po przekroczeniu 30...40km/h.
Moje pytania są następujące:
-dotyczy syt.2 - Czy będzie jakaś dodatkowa sygnalizacja diodą 4wd, że załączył się napęd, czy np. tylko zapali się kontrola trakcji (TCS)?
- dotyczyczy syt.3 - Czy jak przekroczę prędkość 40km/h kontrola 4wd powinna zgasnąć? u mnie nawet przy 60km/h się pali, Czy działa wtedy napęd 4x4, czy już się rozłączył?
(proszę nie mylić z diodą, w której pokazany jest napęd - osie/mosty "H" - zapala się on tylko po przekręceniu kluczyka i zaraz gaśnie, wiem że zapalenie jego w innej sytuacji wskazuje wówczas usterkę napędu).
I z innej beczki, czy prawdą jest, że jak załączam z palca napęd 4x4 powinienem wyłączyć kontrolę trakcji (tcs), bo wówczas systemy wariują i napęd na cztery koła nie spełnia wówczas swojego zadania?