Forum > Lantra
[Lantra J2] Ogniska korozji na karoserii
lexom:
Witam.
Pojawiły mi się wykwity rdzy obok tylnego koła ( od strony kierowcy ). Jak najlepiej się tego pozbyć ?
A wygląda to tak jak na zdjęciu.
Złośnik:
Demontaż zderzaka przynajmniej na tyle aby zamaskować go w miejscu łączenia z blachą błotnika, bardzo drobny papier ścierny i jazda wykwity do gołej. Wyczyścić, odtłuścić. Podkład + właściwy + bezbarwny. Mi się pojawiło takie na prawych drzwiach na rantach. Były kiedyś wymieniane i ktoś tak fachowo pomalował :(
lexom:
Mógłbyś polecić jakieś konkretne środki?
Azahiel:
Witam możesz zrobić tak ;
-szlif do blachy
-środek antykorozyjny
-szpachla
-podkład
-lakier
-CORTANIN -Nanieść preparat na oczyszczoną powierzchnie, pozostawić na jedna dobę,następnie przemyć rozpuszczalnikiem i dać lakier podkładowy i lakier nawierzchniowy.(Cortanin wiąże się tylko z rdzą lub jej resztkami, a blacha po nim robi się fioletowa)
Cortanit to -Środek do zabezpieczania zardzewiałych elementów stalowych przed dalszą korozją, jako podkład pod kolejne warstwy zabezpieczające. Chemicznie wiąże produkty korozji żelaza w trwały kompleks. W jego skład wchodzą specjalne dodatki: inhibitory korozji, zwilżacze oraz substancje katalityczne.
Preparat służący do zabezpieczania zardzewiałych elementów stalowych przed korozją. Przygotowuje zaatakowane rdzą powierzchnie do pokrywania ich farbą i lakierem. Skutecznie chroni elementy metalowe przed dalszą korozją, wiążąc rdzę i tworząc powłokę ochronną
Wymaga oczyszczenia mechanicznego powierzchni jedynie z lekko przylegającej rdzy.
LUB JAK JEST KONIECZNE NASTĘPNIE !!!!!!
(Polecam ci produkty tanie ogólnie dostępne w prawie każdym większym sklepie .)
-szpachla- LUB
-podkład np akrylowy- FIRMY np.'' Novol ''na bazie wysokiej jakości żywic akrylowych-Doskonale wypełnia dość duże rysy i nierówności podłoża- pojemność 0,8l-- kolor:biały, szary, czarny, czerwony, proporcja mieszania: 1:5.
-i lakier (na Alle...o można kupić gotowy w spraju dla grupy HYUNDAI)
Możesz także użyć np.
-HAMMERITE PROSTO NA RDZĘ EFEKT MŁOTKOWY Brązowy
-lub Emalia Antykorozyjna Bezpośrednio na rdzę Z FIRMY dekoral ,
-lub'' 3 W 1 ANTY KOROZJA z firmy np ''motyl''
-Kit szpachlowy do metalu poliwinylowy
-PODKŁAD REAKTYWNY - akrylowy .[/b] :evil:
Tu masz filmik instruktażowy naprawy nadkoli może ci pomoże
http://www.youtube.com/watch?v=Wb_q2Wzdi50
PAMIĘTAJ -Większość byle jak naprawionych aut poważnie rdzewieje już po 2 latach od naprawy. Wówczas kolejny remont .
http://www.youtube.com/watch?v=rNY9Dx617N8&feature=related
kosmos2011:
lexom są trzy sposoby poradzenia sobie z zaistaniałą sytuacją:
1.Nic nie ruszać bo z dużym prawdobieństwem po warstwą rdzy jest już dziura. Jak widać rdza opanowała już całe nadkole i z prawej strony pewnie jest to samo. Jak zaczniesz robić "kleksy" na błotniku to będzie wyglądać gorzej niż teraz.
2.Rozpocznij zbieranie ok 1000 pln na wymianę skorodowanych elementów (reperaturki obydwie strony) + lakierownie.
3.Z tego co napisałeś dotychczas nie masz zielonego pojęcia jak się do tego zabrać i czym wykonać naprawę. Dla Ciebie najprostsza metoda naprawy to:
a.usunięcie ze skorodowango miejsca np .wkrętakiem resztek lakieru i lużnej rdzy.
b.osłonięcie do okoła taśmą malarską miejsca naprawy tak aby w czasie naprawy nie naruszyć zdrowej powłoki lakiernicze.
c.rozszlifowanie miejsca naprawy (uwaga żeby zmieścić się w powierzchni osłoniętej taśmą) papierem ściernym gradacji 120/240. Usunąć powierzchniową rdzę i uważać żeby nie zrobić dziury. Odtłuścić powierzchnię zmywaczem silikonowym np. http://www.klakiernik.pl/Zmywacz.
d.nałożenie małym pędzlem preparatu wiążącego rdzę np. http://app.com.pl/products/?grid=11&gridn=3&prid=59. Odtłuścić powierzchnię jak wyżej.
e.nałożenie na preparat wiążący rdzę podkładu akrylowego Uwaga!! nie w sprayu tylko pędzlem i tylko dwuskładnikowy (2K) czyli podkład +utwardzacz np. http://www.klakiernik.pl/Podklad_akrylowy. Podkład bez utwardzacza jest zbyt miękki i stanowi zbyt małą ochronę powierzchni.Po wyschnięciu podkładu przeszlifować go papierem ściernym (gradacja papieru wg instrukcji producenta) i odtłuścić powierzchnię zmywaczem silikonowym.
f.z racji tego że kolor (zielony i do tego ciemny i nie metalic) samochodu jest stworzony do robienia zaprawek nanosimy znów pędzlem ( nie w sprayu) farbę (ponownie dwuskładnikową gdyż taka jest twarda i odporna na ścieranie). Farbę taką powinni dorobić w mieszalni lakierów, których w Wielkopolsce jest pewnie dużo. Oczywiście nie licz że będzie pasować w 100% na wzór koloru odkręć klapkę wlewu paliwa (spisz też kod koloru z tabliczki znamionowej pod maską PAINT+DWIE LITERY np. YS). Pamiętaj że po zmieszaniu farby trzeba ję położyć w ciągu kilku godzin.
g. trzeba przestrzegać wg instrukcji producenta temperatury nakładania poszczególnych warstw i czasów schnięcia.
Nie napisałem nic o nakładaniu szpachli i szlifowaniu, a to dlatego że bez pewnej wprawy nie jesteś w stanie wykonać tego typu czynności. Proponuje również przed robieniem czegokolwiek przy błotniku najpierw potrenować na jakimś kawałku karoserii ze szrotu.
Dlaczego nie używać spraya:
a. nie zawiera utwardzacza przez to miękka powierzchnia jest mniej odporna.
b. przy odcięciu taśmą malarską miejsca naprawy po tryśnięciu sprayem pozostaje tzw ostra linia odcięcia, która wygląda nie estetycznie.
Na koniec informacja tak po pół roku trzeba operację powtórzyć ponownie :-( .
Nawigacja
[#] Następna strona