Ogólnie to ważne są 2 parametry. Rozstaw śrub i środek centrujący. Rozstaw musi być, a otwór centrujący często uzyskuję się stosując odpowiedniej średnicy pierścienie, często plastikowe.
Później szerokość. W zależności jaką funkcje mają pełnić koła. Jeśli do normalnej jazdy na co dzień i opona w miarę wąska to 7 cali wystarczy. Jeśli do szybszej jazdy to wiadomo, szersza lepsza.
Z szerokością opon nie ma co przesadzać. 215/40 są dobre do szybkiej jazdy, ale do normalnej i czasem " zaszaleć" lepsze są 205/45.
ET ustala się do szerokości felgi. Każdy rozmiar ma swój zakres ET. Jeżeli chcesz by felga była blisko nadkola, wybieraj felgę z niskim ET. Im wyższe tym felga bardziej schowana.
Policz ile masz miejsca od felgi do nadkola a będziesz mógł sobie, czysto teoretycznie, ustalić szerokość maksymalną felgi i jakie powinna mieć ET.
Link przedstawia bardzo prosty, ale świetny kalkulator ET.
http://www.felgi.pl/narzedzia-do-felg/kalkulator-et-felgi [ Dodano: 2013-04-27, 13:57 ]Warto pamiętać o tym, że szerokość mierzy się w miejscu styku opony z felgą, a nie całą felgę.