Autor Wątek: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI  (Przeczytany 155137 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline miko

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 18
Odp: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #810 dnia: 26 Kwiecień 2022, 21:15:03 »
Witam wszystkich, czy jest ktoś w stanie ostatecznie potwierdzić lub zaprzeczyć, że podczas dopalania DPF-u w i40 włączane są dodatkowe  odbiorniki i można założyć diodę led która będzie o tym informowała.

Temat bardzo długo wałkowałem : W i40 nie ma nic co w łatwy sposób dawało by ci informację o rozpoczęciu procedury dopalania poza wzrostem chwilowego spalania. Stosowanie aplikacji Terque, czujnik temperatury spalin z Alliexpress to jest dobre rozwiązanie - w sumie to idalne.   Kiedys o tym więcej napiszę

Offline mariuszi40

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
Odp: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #811 dnia: 02 Kwiecień 2023, 08:56:57 »
Zainstaluj sobie Car Scanera  i obserwuj poziam sadzy gdzy rosnie to sie zapycha gdzy spada to sie wypala ja tak jeżdżę od 8 miesiecy po mieście i nie przybywa mi oleju . Jak zaczyna wypalać poprostu jeżdże jak głupi aż sie nie skończy wypalanie

Offline szyby1

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 21
Odp: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #812 dnia: 02 Kwiecień 2023, 18:46:41 »
Mariuszi40 jak dokładnie nazywają sie te parametry w apk CarScaner napisz żebym wiedział na co zwracać uwagę podczas jazdy,a najlepiej wklej jakieś fotki .Dzięki z góry.

piejar

  • Gość
Odp: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #813 dnia: 02 Kwiecień 2023, 19:58:26 »
Wyszukaj sobie profil połączenia możliwie bliski do swojego silnika. Poziom sadzy to może być soot level  albo soot load. Proces wypalania można wyczuć po wzroście temperatury spalin albo po pojawieniu się wtrysku "post injection" - to jest dawka wtryskiwana na suwie wydechu,  wypychana do DPF aby tam się to paliwo zapaliło.  Kiedy wypalania nie ma to "post injection" jest równe zero.

Offline rudolf1976

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 35
Odp: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #814 dnia: 05 Maj 2023, 16:46:42 »
Tak to wygląda u mnie, radio na androidzie i car scaner pro.

piejar

  • Gość
Odp: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #815 dnia: 06 Maj 2023, 07:59:28 »
Pięknie!

Offline Franek61

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 27
Odp: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #816 dnia: 07 Maj 2023, 10:50:11 »
A ile macie gram sadzy przeciętnie jak  rozpoczyna się wypalanie?

Offline Franek61

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 27
Odp: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #817 dnia: 30 Maj 2023, 22:40:54 »
Przeciętnie, a raczej zawsze mam 18,5 grama. Po wypaleniu zostaje w moim DPF od 0,8-1,5 g sadzy ( nie wiem dlaczego jest taka różnica , sądzę, że zależy w jakich warunkach się ono odbywa - miasto/trasa). Ale mam problem w tym, że te 18,5 grama zbiera się przez 100km, po czym następuje wypalanie. Ciśniennie różnicowe na biegu jałowym po wypaleniu 5-7mbar, przed wypaleniem ok 15bar. Oczywiście latem wypala co 100km, zimą 350-400km. Nie wiem, czy już filtr do czyszczenia, czy może coś innego do roboty.

Offline blaze85

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
Odp: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #818 dnia: 12 Czerwiec 2023, 15:01:04 »
Czy ktoś może potwierdzić, że to jest wskaźnik poziomu zapchania dpf?

piejar

  • Gość
Odp: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #819 dnia: 12 Czerwiec 2023, 15:53:03 »
Tak ten parametr się nazywa, czasem soot level. Sprawdź czy parametr żyje bo u mnie np wyswietla ciągle to samo

Offline blaze85

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
Odp: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #820 dnia: 12 Czerwiec 2023, 16:45:40 »
Tak ten parametr się nazywa, czasem soot level. Sprawdź czy parametr żyje bo u mnie np wyswietla ciągle to samo
To jest podana ilość w gramach?
Jest jeszcze jakiś inny parametry który może pokazywać stan DPF lub pokazywać kiedy jest wypalany?

piejar

  • Gość
Odp: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #821 dnia: 12 Czerwiec 2023, 17:44:51 »
No, tak jest podawany ale czy to są prawdziwe gramy? Na pewno nie bo nikt tej sadzy nie waży. Co do poszukiwania oznak wypalania to poszukaj po innych postach, jest sporo. Podstawowo można bazować na temperaturze spalin lub np. Parametrze post injection - kiedy jest dotrysk ropy na wydechu (do wypalania DPF) wskazuje więcej niż zero. Niektóre sterowniki wystawiają status procesu wypalania

Offline Marcin_1992

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
Odp: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #822 dnia: 20 Czerwiec 2023, 09:50:14 »
Witam wszystkich.
Szukam pomocy tutaj, bo już nie mam sił do tego filtra. Zaznaczam, że temat od deski do deski przeczytałem i jednoznacznych odpowiedzi dla siebie nie znalazłem. Najpierw opiszę swój przypadek.
Hyundaia mam kilka miesięcy, kupiłem go z pewnego źródła z przebiegiem 183 tys. km. Jak to po zakupie auta, zrobiłem kilka rzeczy aby doprowadzić go do ładu, po za DPF. Początkowo nie wiedziałem dokładnie kiedy to ustrojstwo się wypala, lecz po zakupie modułu diagnostycznego, rozwiałem swoje wątpliwości. Zauważyłem, że wypala się co 50km, a poziom oleju nieznacznie rośnie. Na bagnecie było ok. 1cm powyżej maxa.
Znalazłem majstra, który zajmuje się regeneracją tych filtrów (myciem). Zostawiłem auto, filtr nadawał się do regeneracji, usługa wykonana, olej wymieniony. Majster zanim przeszedł do czyszczenia filtra sprawdził czy wtryski są ok, auto żadnych błędów nie wyrzuca, niby działa jak należy. Dodam, że usługa nie była tania.
Przeczytałem tu, że dla tych silników, wypalanie zachodzi co powiedzmy 400-600 km. I te powiedzmy średnio co 500km, by mnie nawet zadowoliło. Po wypalaniu, kasowałbym przebieg, a  gdy zbliżałbym się do tego przebiegu, odpalał moduł i sprawdzał poziom sadzy. No ale tak nie jest. Po czyszczeniu wypalił mi się po 230km, kolejna po ok.150km, raz po 85km(ale tu była tylko jazda po mieście), no i tak wypala się teraz co 100-150km. Wróciłem do majstra dwa razy, jeździli nim z kompem, sprawdzali spalanie, prędkość nagromadzania się sadzy, czujniki ok itp. Niby wszystko w porządku.  Według mnie nie jest ok. Poziom oleju mi nie rośnie, pilnuje kiedy jest proces. Nie jestem z wykształcenia mechanikiem, ale jakieś tam pojęcie o autach na własny użytek mam. Jak nie tu, to spróbuję do ASO, może tam mi ktoś coś doradzi. Jeżeli ten DPF w tym aucie ma tak działać, to jest to jakieś nieporozumienie.
Teraz kilka pytań na które nie znalazłem odpowiedzi:
1. Kiedy i w jaki sposób dostaje się paliwo do oleju? To, że po ściankach cylindrów na dół, to wiem,  ale czy w DPF jest jakiś dodatkowy wtryskiwacz, czy po prostu podczas procesu leje tylko więcej do komory spalania? Czy podczas częstych procedur, czy podczas gdy filtr jest już zapchany-rośnie "poziom oleju"?
2. Czy gdy mam czysty filtr, a przerwę proces, trafi paliwo do michy?
Zapewne nie jednej osobie z Was, ten filtr nieźle uprzykrzył życie, więc może ktoś coś doradzi, co z tym fantem zrobić.
Pozdrawiam serdecznie :)

Offline Dajgung132

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 41
Odp: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #823 dnia: 20 Czerwiec 2023, 10:19:34 »
Wydaje mi się, że w takim wypadku pomoże tylko autoryzowany serwis Hyundai. Pracownicy ASO mają wykwalifikowaną wiedzę o modelach tej marki i być może spotkali się już z podobnym problemem.

piejar

  • Gość
Odp: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #824 dnia: 20 Czerwiec 2023, 12:08:10 »
Możesz sobie poczytać na forum mojaceed gdzie jest sporo osób z podobnym problemem tam zbyt częstym wypalaniem. Póki co szukamy Graala.
Ad. 1 Paliwo jest wtryskiwane na suwie wydechu. Dlatego też nie ulega spalaniu w cylindrze a dopiero w DPF. Dlatego też EGR musi być zamknięty żeby to paliwo nie dostało się do kolektora ssącego. Jeżeli wypalania są bardzo częste lub trwają w nieskończoność to jakiś ułamek tego dodatkowego wtrysku zostaje na ściankach cylindra, miesza się z olejem i dostaje do układu smarowania. To jest znane zjawisko - oil dilution.  Renault w nowszych silnikach daje piąty wtryskiwacz na układzie wylotowym przed DPF co eliminuje dostawanie się ponadplanowej ropy do oleju.
Ad. 2 Przerwanie procesu nie jest jakimś strasznym problemem. Po prostu później znów się rozpocznie i zakonczy. Ale właśnie dlatego tak wartościową jest wiedza o tym że to trwa, bo pozwala ci zakończyć proces i uniknąć ciągłego wznawiania i przerywania.