Autor Wątek: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI  (Przeczytany 244736 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #570 dnia: 28 Czerwiec 2019, 19:09:32 »
Jak jest gwarancja to po co wycinać?
badi01, bazuje na fakturach i historii jakie ma obecne moje auto. Poprzedni właściciel płacił za dopalanie wymuszone. Jak również za jakieś dodatki wspomagające te dopalanie. Możesz spróbować na początek jakiejś chemii bezpośrednio wciskanej do DPF (w ASO pewnie zrobią to samo). K2 podobno sadze rozpuszcza :) Sam chyba sobie wypróbuje za jakiś czas.

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #571 dnia: 28 Czerwiec 2019, 19:35:26 »
tylko ile to ma wspólnego z ekologią? Jedni myją i dalej się martwią o wypalanie drudzy wycinają i mają za przeproszeniem wyj**ne. i też spoko.. Cały dpf to tylko myk na kasę użytkowników.. Dawno temu było powiedziane że wystarczyło zrobić na komputerze informację że procedura się rozpocznie i nie gaś silnika.. to zbyt łatwe by to było..

Swoją droga ciekawe jakby na serwis pojechać z wyciętym dpf czy by się zorientowali.
W uk podczas przeglądu nie mogą zdjąć żadnych osłon z silnika czy pokrywy więc nie mogą sprawdzić co i jak z dpf:) ewentualnie tylko wizualnie czy ktoś downpipa nie założył

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #572 dnia: 03 Lipiec 2019, 11:37:42 »
zorientować by się zorientowali jak tylko by spojrzeli na końcówki rury wydechowej

Offline Pajaro

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 153
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #573 dnia: 03 Lipiec 2019, 13:53:01 »
Końcówkę można doczyścić lepiej niż od nowości  :-D

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #574 dnia: 03 Lipiec 2019, 14:17:27 »
Miałem to samo napisać:) Ja tak robiłem w bmw bez dpf jak w uk na MOT(przegląd) jechałem:)  Podczas testu emisji spalin przy mocnym dodaniu gazu poszła czarna chmurka ale wyniki były idealne?? Badanie dymomierzem..

Offline Sebko

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 11
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #575 dnia: 04 Lipiec 2019, 20:24:45 »
Drodzy

W moim Handeju problem z DPF powrócił, radość po regeneracji trwała jakieś 15 tysięcy kilometrów.
Obecnie w codziennej eksploatacji wypala co 50-60 km, w trasie 100-150km.
Co radzicie w tej sytuacji? Od czego zacząć? Wtryski? Może ktoś miał podobny przypadek?
Jest może jakiś fachowiec godny polecenia Warszawa/okolice który zna się na rzeczy?

Ps dodam, że usuwać nie chcę.

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 344
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #576 dnia: 04 Lipiec 2019, 20:57:24 »
jak jeździsz dużo w mieście to tak będzie ci się wypalał i tyle. Ja miałem podobnie. Wywaliłem.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #577 dnia: 05 Lipiec 2019, 07:58:48 »
Sebko, dziwna sprawa. A jak miałeś wykonywana regenerację? U mnie za to jest coś innego... regeneracja raz na 700 -1200 km, ale auto z lekka dymi... teoretycznie powinien się częściej zapychać. A dymu przy DPF nie powinno być.  Spróbuje tego K2. Być może filtr jest uszkodzony. Mogłem Niemca szukać a nie krajowego...

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #578 dnia: 05 Lipiec 2019, 08:23:01 »
Cytat: "MD13"
jak jeździsz dużo w mieście to tak będzie ci się wypalał i tyle. Ja miałem podobnie. Wywaliłem.

nieprawda. Jeżdżę właściwie tylko po mieście .Do pracy 7 km i do domu . Czasem jakaś trasa . Wypala jak w zegarku co około 450-500 km . Zregenerowałem przy 250 k przebiegu i przed regeneracją tez tak wypalał tyle że zaczynał nieco więcej palić .

[ Dodano: 2019-07-05, 08:25 ]
Cytat: "waszek_rmc"
Sebko, dziwna sprawa. A jak miałeś wykonywana regenerację? U mnie za to jest coś innego... regeneracja raz na 700 -1200 km, ale auto z lekka dymi... teoretycznie powinien się częściej zapychać. A dymu przy DPF nie powinno być.  Spróbuje tego K2. Być może filtr jest uszkodzony. Mogłem Niemca szukać a nie krajowego...

to ze krajowy ta akurat dobrze . Regenerowałeś ? Wywala ci jakiś błąd ? Gdybyś miał uszkodzony dpf wywalałoby ci błąd. Bo tego że masz dpf a nie puszkę po jesteś pewien ? Wystarczy podjechać do dobrego diagnosty. Zmierzy Ci ciśnienie przed i za dpf i będziesz wiedział.

Offline Sebko

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 11
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #579 dnia: 05 Lipiec 2019, 09:26:33 »
Regeneracja w moim przypadku wykonana była metodą ultradźwiękową - jakaś chemia plus płukanie. Przez kilka miesięcy było ok, interwały wypalania wróciły do "normy" 300-500km i nagle zaczęły się skracać jakby znowu był zabity.
Tankuję tylko vervę albo shell vpower. Od regeneracji stosuję dodatkowo k2.

Zastanawiam się od czego zacząć diagnozę aby dotrzeć do przyczyny problemu bo kolejna regeneracja rozwiąże go jak widać na chwilę.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #580 dnia: 05 Lipiec 2019, 09:26:52 »
Auto zakupione 3 miesiące po gwarancji - zakladam, ze ma :) Ostatnia rzecz jaka robili w ASO to zgłoszenie przez klienta dymienie. Dotarłem do papierów. Kontaktowalem się z poprzednim właścicielem i z ASO, a, ze pare szt sprzedali Santa Fe, to pamiętali to auto. Bylo wymuszone dopalanie DPF i zalany jakiś środek do czyszczenia, innych usterek nie uświadczyli.
Na rosyjskim forum, temat dymienia 2.2 crdi to dość powszechna sprawa... tam do 2015 były z normę EURO3 lub 4 bez DPF. Niektóre miały filtr, ale nikt nie wie wg jakiej zasady było to sprzedawane. Niektórzy czyścili kolektory i pomogło inni zmienili stacje benzynowe...

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #581 dnia: 05 Lipiec 2019, 10:42:43 »
Cytat: "Sebko"
Regeneracja w moim przypadku wykonana była metodą ultradźwiękową - jakaś chemia plus płukanie. Przez kilka miesięcy było ok, interwały wypalania wróciły do "normy" 300-500km i nagle zaczęły się skracać jakby znowu był zabity.
Tankuję tylko vervę albo shell vpower. Od regeneracji stosuję dodatkowo k2.

Zastanawiam się od czego zacząć diagnozę aby dotrzeć do przyczyny problemu bo kolejna regeneracja rozwiąże go jak widać na chwilę.

nie wiem czy dobrze to opisze jednak jest taki mechanizm ze jak jeździsz krótkie trasy to komputer sam skraca te interwały ponieważ "widzi" ze nie są mu stwarzane warunki do wypalania czyli długa jazda w odpowiednich obrotach czytaj odpowiedniej temperaturze. Komputer się ratuje i dostosowuje się do realnych warunków.Dlatego ja profilaktycznie co kilak tygodni wyskakuje na autostradę, trzeci bieg, 95km, 3 000 obrotów i tak z 15-wo minut.

[ Dodano: 2019-07-05, 10:45 ]
Cytat: "waszek_rmc"
Auto zakupione 3 miesiące po gwarancji - zakladam, ze ma :) Ostatnia rzecz jaka robili w ASO to zgłoszenie przez klienta dymienie. Dotarłem do papierów. Kontaktowalem się z poprzednim właścicielem i z ASO, a, ze pare szt sprzedali Santa Fe, to pamiętali to auto. Bylo wymuszone dopalanie DPF i zalany jakiś środek do czyszczenia, innych usterek nie uświadczyli.
Na rosyjskim forum, temat dymienia 2.2 crdi to dość powszechna sprawa... tam do 2015 były z normę EURO3 lub 4 bez DPF. Niektóre miały filtr, ale nikt nie wie wg jakiej zasady było to sprzedawane. Niektórzy czyścili kolektory i pomogło inni zmienili stacje benzynowe...

czyli nie regenerowałeś ? Dopalanie DPF tylko go dopala ale nie czyści z popiołu wiec to zupełnie co innego niż regeneracja  Ale to ze ci dymu mogłoby świadczyć tylko o mechanicznym uszkodzeniu ale skoro nie pali sie CHECK to raczej odpada. Może tak jak piszą ruskie ze ten typ tak ma ?

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #582 dnia: 05 Lipiec 2019, 13:11:38 »
Venom - kiedy ten twój  wzorowy dpf ma czas się wypalić przy takim użytkowaniu samochodu jak opisujesz?

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #583 dnia: 05 Lipiec 2019, 13:59:29 »
Venom, regeneracja była w i40. Teraz w Santa Fe tego nie robiłem, bo wypala się co 700-1200km. Ale dymi. To jest dziwne. Wszyscy twierdzą ze np problemy układu wtryskowego ciężko wyłapać jak jest DPF, bo sadze zatrzymuje. A mój końcówki ma od sadzy.

[ Dodano: 2019-07-05, 14:00 ]
Dodam ze nie traci mocy, obroty nie szaleją, nie gaśnie... brak błędów. Czyściłem EGR (był czysty) i czujnik doładowania. Lipa :)

Offline Pajaro

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 153
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #584 dnia: 05 Lipiec 2019, 14:36:28 »
waszek_rmc, może masz wycięty albo masz zrobiony przelot we wkładzie cermaicznym :D i DPF nie wyłapuje sadzy i puszcza dyma :D