Autor Wątek: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI  (Przeczytany 244646 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 344
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #555 dnia: 28 Maj 2019, 23:04:08 »
W skodach też nie ma info o wypalnaiu. Jedziesz i nie wiesz czy ci dopala czy nie. No tylko obserwacja lub podłączenie do kompa i apka. A tak to na c nie wiadomo. W większości aut tak jest. To im na rękę, bo przecież pojadą do serwisu ludzie i zapłacą.

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #556 dnia: 29 Maj 2019, 14:15:27 »
Cytat: "Eryk65"
Co by było gdyby tak wejść w spór zbiorowy z hyundaiem aby we wszystkich dislach z dpf-em zamontowali jakiś sygnalizator informujacy o wypalaniu dpf.W innych markach to jest i nie mają z filtrem problemów i oleju nie przybywa. Tak jest np w Oplach.Może by dało się wymusić akcję serwisową na koszt producenta.
Pozdrawiam.

ale jaki zbiór zbiorowy???? Co, obiecali ci taki sygnalizator a nie masz ?No ,nie wiec na jakiej podstawie chcesz wchodzisz w spór ????

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #557 dnia: 29 Maj 2019, 19:07:40 »
Chyba poza peugwotami oplami czy volvo to w innych autach ciezko diode zamontowac informujaca o wypalaniu. Jesli dpf to problem to wytnij. A jaki pozew zbiorowy?? Przeciez w odpowiedzi dostaniesz jasno ze uzytkujesz auto sprzecznie z jego pdzeznaczeniem. Dieslel powinien po autostradach jezdzic. A nie miasto..

Offline hyubi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #558 dnia: 30 Maj 2019, 00:02:53 »
Powinno być jak w ciężarówkach, tu pomyśleli. Jeżdżę Dafem i mam przycisk który nacisnę do góry i wymusze wypalanie, jak jest filtr w pewnym stopniu zapełniony. Wejdę w kompóter i widzę stopień zapełnienia. Jest taka opcja że jak wcisnę przycisk na dole, i już zostaje w takiej pozycji, to się filtr nie zregeneruje z automatu, wcale, chociaż by miał się zapchać. Będą się pojawiały rużnego rodzaju komunikaty, że musi się  zregenerować. W ten sposób mogę dobierać dogodne warunki wypalania. Dłuższa trasa, autostrada i wypalam. Proces wypalania trwa znacznie dłużej niż w osobuwce, od 40 minut do 1 godziny, za to wypala się średnio co 8tys. Ciężarowka też traci znacząco moc, jest dużo słabsza, i zmienia się głos wydechu jak by się tłumik uszkodził. Jak zwalniam, na przyklad mam rondo, to też zapala się kontrolka że wypala i komunikat gorące spaliny. Proces wypalania też mogę przerwać i wznowić, na przykład jest korek na autostradzie. Szkoda że w osobówkach nie ma takiego przycisku, albo przynajmniej tej diody. Wtedy można by było jeździć dieslem po mieście bez obawy, ile też by było miej zpchanych i wtciętych filtrów. Na pewno filtr DPF nie był by takim problemem jakim jest dzisiaj. A dlaczego tak to jest zrobione, to wiadomo że chodzi o pieniądze. Producent, servis musi na tym zarobić, i patrząc na ceny tych DPFów to nieźle zarabia. Filtr CF2A760 do Hyundaia i40 przed liftem, norma spalin euro5 kosztuje 11tys. netto.

[ Dodano: 2019-05-30, 00:20 ]
Tak to wygląda w Dafie. Powinno być też tak w samochodach osobowych w których nie wiadomo kiedy wypala. Dodam jeszcze że autobusy co jeżdżą w miastach, proces wypalania mogą zrobić na postoju, trwa on z godzinę. Dogodne warunki wypalania dobiera kierowca jak widzi że filtr jest w dużym stopniu zapełniony, to uruchamia proces wypalania. Jak widać jest parę rozwiązań, nawet dla tych co jeżdżą w mieście.

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #559 dnia: 05 Czerwiec 2019, 09:59:12 »
swoja droga jest to zajebiste . Dpf ekologia srologia a wszystko to co jest wypłukane z dpf idzie do ? ścieku :-) centralnie do ścieku . To mi przypomina ekologie jak z samochodami elektrycznymi gdzie żeby wyprodukować te zieloną energie trzeba najpierw spalić w chuj czarnego węgla .

Offline rwicik

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
    • http://wicik.eu
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #560 dnia: 05 Czerwiec 2019, 14:19:17 »
Popiół chyba nie jest szkodliwy.
A jakby był, to chyba ci którzy prowadzą warsztaty, powinni zadbać o to, by nie spuszczać tego do ścieków.

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #561 dnia: 06 Czerwiec 2019, 09:36:56 »
nie wiem czy jest ale jeśli nie to po co dpf skoro gazy z dopalania idą do atmosfery a popiół do ścieków? Spuszczanie do ścieków jest zgodne z przepisami i dlatego to według mnie dziwne jest co najmniej.

Offline rwicik

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
    • http://wicik.eu
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #562 dnia: 06 Czerwiec 2019, 20:04:34 »
@Venom
O to chodzi, by auto nie wydalało szkodliwych cząstek. Te są dopalane przez dpf.
A że powstaje odrobina popiołów, które są wypłukiwane i nie dostają się do atmosfery, to chyba dobrze.

Offline hyubi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #563 dnia: 06 Czerwiec 2019, 20:30:07 »
Do probukcji DPFa, czy baterii potrzebę są, pierwiastki i metale ziem rzadkich.
Proces wydobycia i przerobu, jest mocno nieekologiczny.
To nie jest ekologia, tylko błędne koło, nic innego jak tonący brzytwy się chwyta. Każda pozyskana energia przez człowieka, jest obciążeniem dla środowiska.
To jest coś kosztem czegoś.

[ Dodano: 2019-06-06, 20:36 ]
Skopiowane z wyborcza.pl
Największy na świecie operator luksusowych rejsów wyemitował w ciągu roku w Europie 10 razy więcej trujących tlenków siarki niż wszystkie samochody na kontynencie. To one mogą być powodem bólu gardła na urlopie w nadmorskich kurortach.

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 344
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #564 dnia: 07 Czerwiec 2019, 14:33:00 »
DPF to tylko dodatkowy biznes opakowany w ekologię. Cała ta psełdo ekologia to biznes. A co elektryki to ekologia. Przy wyprodukowaniu elektryka  emituje się więcej szkodliwych substancji.
Zrobili porównanie i przy założeniu starego diesla  z rocznym przebiegiem 20 tys i elektryka z tym samym przebiegiem. To emisja tych dwóch aut wyrówna się po 10 latach. Przy założeniu że ogniwa wystarczą 10 lat , a nie wystarczą. Więc stary diesel wyemituje w rezultacie mniej do środowiska tylko przez to ,że elektryk na dzień dobry przy produkcji wyemituje dużo więcej szkodliwych substancji.  Później te pitolenie STOP SMOG. Co najmniej żenujące. Oni chyba ludzi maj ą za baranów.

Offline gulgulq

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 138
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #565 dnia: 07 Czerwiec 2019, 20:40:02 »
Cytat: "MD13"
Oni chyba ludzi maj ą za baranów.


Mateusz Morawiecki o klientach banku: Ludzie są tacy głupi
https://www.rp.pl/Afera-tasmowa/181019960-Mateusz-Morawiecki-o-klientach-banku-Ludzie-sa-tacy-glupi.html

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1738
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #566 dnia: 07 Czerwiec 2019, 20:53:20 »
Wystarczy zobaczyć jak ekologicznie w Afryce czy Indiach odzyskują materiały z elektroniki przesyłanej z tak dbających o ekologię np. Niemiec.
Teraz moda jest na eco więc firmy to promują. Ale czy teraz wszystko działa długo jak dawniej? Czy eko to wymiana laptopa zaraz po gwarancji bo padł z racji bezołowiowej cyny.
A że firmy mają za debili to teraz pokazało apple sprzedając za grube dolary podstawkę pod monitor.

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #567 dnia: 10 Czerwiec 2019, 08:17:46 »
Cytat: "rwicik"
@Venom
O to chodzi, by auto nie wydalało szkodliwych cząstek. Te są dopalane przez dpf.
A że powstaje odrobina popiołów, które są wypłukiwane i nie dostają się do atmosfery, to chyba dobrze.

no tak ale z procesu dopalania tez coś powstaje prawda? No chyba nie czysta woda ? :-)

Offline badi01

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 9
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #568 dnia: 28 Czerwiec 2019, 16:00:44 »
Mam pytanko, stwierdzam że chyba się przytkał DPF spalanie 10,9 l/100km to trochę dużo jak na silnik 1,7. Dzwoniłem do serwisu w Krakowie i powiedzieli że wypalanie nie podlega gwarancji, czy ma ktoś wiedzę że gwarancja nie obejmuje wymuszonego wypalania w serwisie

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #569 dnia: 28 Czerwiec 2019, 17:59:42 »
zamiast sie ich prosić może pomyśl o wycięciu i podniesieniu mocy i więcej nie martw się czy się zaczęło dopalanie czy nie