Autor Wątek: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI  (Przeczytany 244545 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #510 dnia: 11 Maj 2019, 19:57:41 »
Cytat: "Chrabo"
Co do oleju to się już gdzieś naczytałem że castrol słabe oleje ma i ogólnie jak już poszedł castrol to już niech zostanie, bo niby wracając na jakiś inny mogą być problemy, ale to niczym nie potwierdzone. Gdzieś było że dużo gorzej wyglądał olej/czy silnik po wymianie po castrolu niż po innych


Nie strasz castrolem. Opinie ma złe w necie bo to chyba najczęściej podrabiany olej. Fakt , że silnika nie rozbierałem ale opel przejechał 150tys na castrolu wcześniej 50tys na oleju GM i zmieniłem na liqui moly. Na ucho, na oko bez różnicy, a mechanik mówił, że będzie super, lepiej och i ach ;-)

Offline hyubi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #511 dnia: 11 Maj 2019, 20:41:57 »
W poprzednim samochodzie używałem tylko castrol. Przejechałem na nim 300tys. i nic się nie działo. Przez cały czas brał tyle samo oleju od wymiany do wymiany a wymieniałem co 15 tys. Turbina bez remontów, nawet potów niebyło widać. Samochód dobrze się nie rozgrzewał bo jeździł wokół komina. To raczej nie mogę narzekać na castrola, i nie ma chyba co zmieniać.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #512 dnia: 11 Maj 2019, 20:46:57 »
Mam porównanie z DPF w Santa Fe. Zrobiłem nim już prawie 2500 km i tak naprawdę raz może udało mi się zaobserwować dopalanie. Dziś jadąc w trasę ok 150 km podpiąłem starego dobrego ELMa. Co zauważyłem to bardzo często temperatura DPF dochodziła do 400 stopni. Nie wiem czy to jest zdrowe czy nie, ale dopalania wtedy nie było. Przynajmniej takiego jakie znam (spalanie pod obciążeniem). Hmm.. mało tego na forum wiec nie ma z kim porównać.

Offline hyubi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #513 dnia: 11 Maj 2019, 21:26:01 »
Już ktoś wcześniej pisał że z Torque się też nie pokrywało wypalanie. Co do temperatury to chyba powinno być około 600 stopni jak wypala. Bez wypalania 260 stopni powinna być temperatura dpf-a. Kupiłem ELMa i Totque ale jeszcze się tym nie bawiłem, więc muszę wypróbować i zobaczyć jak to działa.

Offline hyubi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #514 dnia: 20 Maj 2019, 21:42:20 »
Zaczął się chyba problem z dpf-em. Kupiłem i40 w lutym z przebiegiem 108 tys. wypalanie było co 300km. następne 260 , 240 , 180 , 140 , 80 a dzisiaj po przejechaniu 50 km. od ostatniego wypalania. Może mi ktoś powiedzieć skąd się wzięło nagle takie pikowanie w dół co do cykli wypala? Czy to jest zapchany filtr, czy może czujnik ciśnień lub temperatury spalin? W załączonej dokumentacji mam napisane że w samochodzie był już wymieniany dwa razy czujnik temperatury spalin. Może to jest wina tego czujnika? bo co do zapchania mam obawy że za szybko, zwłaszcza że monitoruję procesy wypalania i nie są przerywane. Oleju mi nie raczej nie przybywa, nie zauważyłem by się mocno podnosił. Dodam jeszcze na koniec że wymieniłem olej na castrol 5w40 i od momentu jak kupiłem samochód zrobiłem 4 tys.

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #515 dnia: 21 Maj 2019, 07:51:13 »
Cytat: "hyubi"
Czy to jest zapchany filtr, czy może czujnik ciśnień lub temperatury spalin?


Po części to sam sobie odpowiedziałeś, wymieniłeś możliwe przyczyny. Dorzucił bym jeszcze sposób użytkowania samochodu. Te 50 km to jednorazowo przejechane czy dzielone na kilka dni? Nawet jeśli nie przerywasz wypaleń ale robisz to na niskich obrotach, bez odpowiedniego obciążenia silnika, proces wypalania nie jest przeprowadzany prawidłowo. Stąd możliwy taki efekt.

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 344
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #516 dnia: 21 Maj 2019, 08:07:36 »
jak jeździsz? Głownie w mieście? Algorytm wypalania już opisywałem ( tego co się dowiedziałem) masz co najmniej 2 inicjatory wypalania. jeden to od zapchania czyli czujniki, dwa wypalanie proforma czyli analiza twojego stylu jazdy i wypalanie cykliczne. Czyli jak jeździsz w mieście to komputer będzie ci skracał wypalanie cykliczne aż dojdziesz do wartości 50km ( tak ja tez miałem) jak będziesz jeździł w trasie to wypalanie będzie się wydłużać. No albo po prostu masz go już zapchanego. Na firmowych skodach przebieg około 110 tys. też się zaczyna problem z dpf. Jeżdzą głownie w trasie i teraz wypalanie to jest prawie cały czas. Tak wiec może tak być ,że przy tych 100tys zaczyna się problem.

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #517 dnia: 21 Maj 2019, 09:43:57 »
Cytat: "hyubi"
Zaczął się chyba problem z dpf-em. Kupiłem i40 w lutym z przebiegiem 108 tys. wypalanie było co 300km. następne 260 , 240 , 180 , 140 , 80 a dzisiaj po przejechaniu 50 km. od ostatniego wypalania. Może mi ktoś powiedzieć skąd się wzięło nagle takie pikowanie w dół co do cykli wypala? Czy to jest zapchany filtr, czy może czujnik ciśnień lub temperatury spalin? W załączonej dokumentacji mam napisane że w samochodzie był już wymieniany dwa razy czujnik temperatury spalin. Może to jest wina tego czujnika? bo co do zapchania mam obawy że za szybko, zwłaszcza że monitoruję procesy wypalania i nie są przerywane. Oleju mi nie raczej nie przybywa, nie zauważyłem by się mocno podnosił. Dodam jeszcze na koniec że wymieniłem olej na castrol 5w40 i od momentu jak kupiłem samochód zrobiłem 4 tys.

co ma monitorowanie do zapchania ? Przecież to jest bez związku. Gromadzi ci się popiół który zostaje w dpf ,on się nie wypala. Ogranicza pojemność dpf . Od gadania o tym ci się nie poprawi. Przestań żydzić jedz na komputer zobaczą jakie masz ciśnienie przed i za dpf i wszystko będzie jasne. Jeśli będzie zapchany to albo go wytnij albo  zregeneruj i to cała filozofia . Co tu rozkminiać ?  Byłeś już na komputerze ?

Offline hyubi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #518 dnia: 21 Maj 2019, 21:19:14 »
Byłem na kompie dwa miesiące temu, mechanik mówił że ciśnienie jest ok, 100 minibarów pokazywało. Zapytam przy okazji jaka jest górna granica ciśnienia maxium jak jest zapchany?

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #519 dnia: 21 Maj 2019, 23:04:48 »
Prawidłowa różnica ciśnień na wolnych obrotach 5-10 mbar, a przy pełnym obciążeniu podczas jazdy 150-160. Takie info można znaleźć w necie. Co częściowo potwierdzone jest w tym wątku http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=96899

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #520 dnia: 22 Maj 2019, 08:12:55 »
Cytat: "hyubi"
Byłem na kompie dwa miesiące temu, mechanik mówił że ciśnienie jest ok, 100 minibarów pokazywało. Zapytam przy okazji jaka jest górna granica ciśnienia maxium jak jest zapchany?

ale tu trzeba sprawdzić ciśnienie przed i za dpf .To co ty napisałeś to jest jakie ciśnienie ? Czego i w jakim momencie ?

Offline hyubi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #521 dnia: 23 Maj 2019, 11:21:12 »
Jak kupiłem samochód to pojechałem do mechanika aby sprawdzić go pod kompóterem. Powiedział że dpf jest ok, cisnienie 100minibarów, widziałem że sprawdzał na wyższych obrotach. Dla mnie to była nowość ten dpf i nie wiedziałem nic o ciśnieniach, pytałem tylko czy jest i czy nie zapchany.

Offline marcin_kutno

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 46
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #522 dnia: 23 Maj 2019, 11:38:46 »
Cytat: "Venom"
Cytat: "hyubi"
Byłem na kompie dwa miesiące temu, mechanik mówił że ciśnienie jest ok, 100 minibarów pokazywało. Zapytam przy okazji jaka jest górna granica ciśnienia maxium jak jest zapchany?

ale tu trzeba sprawdzić ciśnienie przed i za dpf .To co ty napisałeś to jest jakie ciśnienie ? Czego i w jakim momencie ?

W Kutnie sprawdzałeś?

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #523 dnia: 23 Maj 2019, 11:43:09 »
Podjedź na kompa do jakiegoś speca od dpf. Różnica ciśnień 100mbar nawet na wyższych obrotach na postoju chyba za dużo. Nie to żebym się znał ale tak wyczytałem. https://www.autoexpert.pl/technika-i-serwis/Kontrola-cisnienia-roznicowego-filtra-czastek-stalych,9603,1

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #524 dnia: 23 Maj 2019, 12:11:59 »
Częste wypalanie dpf może być takrze spowodowane uszkodzonym wtryskiwaczem.. ogółem to tylko wrózenie z fusów.. Albo go wytnij albo jedź do kogoś kto się zna na dpf i niech dobrze zdiagnozuje ci auto..  Niestety uroki nowych diesli..