Autor Wątek: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI  (Przeczytany 244427 razy)

0 użytkowników i 6 Gości przegląda ten wątek.

Offline hyubi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #480 dnia: 17 Kwiecień 2019, 21:51:39 »
Alonzo przymierzam się użyć Liqui Moly. W warsztacie którym naprawiam auto mechanicy mi go polecają. Zawsze byłem ostrożny do takich specyfików z myślą że zaraz wtryski polecą i nie wiadomo co jeszcze. Jak tankowałem ON na stacji to pytałem czy są chętni na takie dodatki, odpowiedzieli mi że coraz więcej tego się sprzedaje, to chyba jest ok. Czas chyba to wytestować.

[ Dodano: 2019-04-17, 22:31 ]
Przymierzam się zamontować elektryczny termometr w samochodzie by pokazywał mi temperaturę dpfa. Wyświetlacz zamierzam zamontować koło zapalniczki z której będę miał zasilanie, wepnę się w przewody na stałe a bym miał gniazdo wolne. Czujnik zamontuje z boku filtra, przykryje go specjalną izolacją odporną na wysoką temperaturę, przykryję całość blaszką i zacisnę opaską, cybantem. Jak filtr będzie wypalał to termometr będzie pokazywał wyższą temperaturę. Znalazłem taki termometr za 58zł. zakres temperatury od -40 do +800 stopni, tylko chwilowo niedostępny. Szukam z alarmem jak temperatura się podniesie to zapali się dodatkowa lampka, ale nie mogę znaleźć takiego, jak są to duże i na 220volt.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #481 dnia: 18 Kwiecień 2019, 05:15:09 »
Cytat: "hyubi"
Alonzo przymierzam się użyć Liqui Moly.


Podobne właściwości na 3 krotnie tańszy dodatek od k2. Ja nie widziałem różnicy.
Archoil poprawił trochę „dźwięk diesla”, DPF na stałe ok 500/600 do 1000 nawet. No i jeszcze spalanie się obniżyło. Teoretycznie jest lepszy bo można go stosować co tankowanie, dodatki DPF chyba co 3-5 tys km

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #482 dnia: 18 Kwiecień 2019, 20:45:52 »
Archoil AR6200 stosowałem cały czas i jakby wtrysk na drugim cylindrze coś niedomagał. Po zastosowaniu Liqui moly 2666 diesel spulung korekty  wtrysków i praca silnika wyraźnie na plus ( w sensie korekty wyrównały się). Typowo na dpf nie nie lałem ale myślałem, że AR6200 będzie dobry na wszystko. Ale chyba opelkowi nie służył.

Ale jak ktoś chętny oddam za free. Zostało jeszcze ponad pół z 500ml z ok łęczyca, łódź.   ;-) Do benzyny nie będę lał choć niby też się nadaje.

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 344
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #483 dnia: 21 Kwiecień 2019, 22:07:59 »
Tak z ciekawostek . Byłem w delegacji Octavią. Z pracy byliśmy w 3 sztuki Octavią 1.6 TDI z dpf-ami . I jadąc za kolegą zauważyłem że z takiego cuda z DPF także poleci dymek i to nie mały. Powiedział bym że nawet taki sam jak z mojego i40 bez DPF .Takie ciekawe spostrzeżenie  :-D

Offline hyubi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #484 dnia: 04 Maj 2019, 18:19:51 »
Witam. Zatankowałem pierwszy raz paliwo Schell v power, dpf wypala teraz co 240km. Wcześniej tankowałem na Orlenie Verve i wypalał co 300km. Podobno na paliwach premium wypala częściej, ale w tym przypadku jedno i drugie to premium. Może ktoś wie dlaczego taka różnica? Samochodem jeżdżę na krótkich odcinkach 2x5km. do pracy i co drugi weekend trasa 2x100km. w między czasie wypady na zakupy z 3x15km. i czy wypalanie na taką jazdę nie jest za częste? Oleju mi nie przybywa, samochód ma przejechane 110tys.

Offline arti_100

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #485 dnia: 04 Maj 2019, 18:44:19 »
Norma w silniku 1.7 crdi przy zdrowym dpf-ie to wypalanie co 400km. Ja zdecydowalem sie na regeneracje dpf gdy auto zaczelo mi wypalac co 80km. Po regeneracji wrocil cykl co 400km. Wracajac do ciebie to mozesz powoli przymierzac sie do regeneracji lub usuniecia dpf-a. Twoje auto bedzie inicjowac wypalanie coraz częściej a jest to spowodowane zmniejszeniem pojemnosci filtra przez znajdujacy sie w filtrze popiol ktory jest pozostałością po wypaleniu sadzy w filtrze.

Offline hyubi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #486 dnia: 04 Maj 2019, 21:14:39 »
Wycinanie odpada, jak zacznie wypalać co 100km. to go wymyje. Napisz mi ile miałeś  przejechane kilometrów jak zaczął Tobie wypalać co 80km. i czy po myciu musiałeś podłączyć samochód pod komputer? Czytałem tu na foru że powinno się w zrobić restart dpf-a, czyli samochód powinien widzieć nowy dpf.

Offline arti_100

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 56
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #487 dnia: 04 Maj 2019, 21:29:57 »
Mialem okolo 155.000 Auto zostawilem u specjalistow wiec nie wiem co robili po praniu dpf-a ale mysle ze jest tak jak mowisz trzeba skonfigurowac go na nowo.

Offline hyubi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #488 dnia: 04 Maj 2019, 22:45:10 »
Czyli z silnikiem w samochodzie jest wszystko ok, to wymyć dpf-a i jeździć aż znowu popiołu się w nim nazbiera. Warsztatów jest coraz więcej co oferują ten rodzaj usługi, to i ceny będą niższe. Mam znajomego co usuwa dpf-y, mówi że ma brak klientów i kupuje myjkę dpf , fap, bo pytają o mycie. Wiadomo to odradza mi wycinanie bo zmienia usługę, czym ta zmiana jest spowodowana nie trudno się domyślić.

Offline ghost2255

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 60
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #489 dnia: 04 Maj 2019, 23:18:42 »
Wytnie raz i klienta więcej nie zobaczy. Po czyszczeniu za jakiś czas trzeba będzie usługę powtórzyć, a kasa podobna, więc nietrudno sie domyśleć dlaczego nagle wzrosła popularność mycia nad usuwaniem DPF :D

Offline hyubi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #490 dnia: 05 Maj 2019, 00:34:48 »
Wycięcie kosztuje dwa razy tyle, a na myśli miałem to że pewnego dnia przepisy ulegną zmianie i z przeglądem będzie problem, stąd ta zmiana podejścia do mycia przez tych co mają dpf-y. Kolega musiał więc dostosować się do potrzeb klienta i kupić myjkę. Wczoraj Schetyna mówił że jak wygra Platworma wybory to podejmuje walkę  ze smogiem i wie jak to ma zrobić. Zresztą mówią już o tym wszystkie partie coraz głośniej i zoraz więcej. Jest to kwestia tylko czasu jak będziemy wszyscy chodzić z dpf-mi do pralni i płacili za tą ekologię.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1736
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #491 dnia: 05 Maj 2019, 01:28:41 »
Taa wygra platforma ich lepiej nie słuchać co mówią  :-D . Nawet jeśli się wytnie dpf to można go wspawać spowrotem.  Chyba najlepsze rozwiązanie dla tych co jeżdżą więcej po mieście.

Offline hyubi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #492 dnia: 05 Maj 2019, 10:20:09 »
Tylko go kup, cena powala z nóg. Dostępny tylko w aso za cenę 11000zł. netto, czyli 13500zł. brutto. Z tego co mi wiadomo to do samochodów Japońskich i Koreański zamienników nie ma.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1736
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #493 dnia: 05 Maj 2019, 10:27:07 »
To sobie zostawiasz wycięty w razie czego i tyle a nie sprzedajesz czy o zgrozo zostawia sobie go mechanik tak jak w przypadku katalizatorów.
Po prostu robi się tak by operacja była odwracalna.

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #494 dnia: 05 Maj 2019, 12:37:17 »
Cytat: "hyubi"
Czyli z silnikiem w samochodzie jest wszystko ok, to wymyć dpf-a i jeździć aż znowu popiołu się w nim nazbiera. Warsztatów jest coraz więcej co oferują ten rodzaj usługi, to i ceny będą niższe. Mam znajomego co usuwa dpf-y, mówi że ma brak klientów i kupuje myjkę dpf , fap, bo pytają o mycie. Wiadomo to odradza mi wycinanie bo zmienia usługę, czym ta zmiana jest spowodowana nie trudno się domyślić.

ja właśnie jestem po regeneracji. Mam gdzieś wydruk przed/po .Później wkleję . Cóż, po zabiegu  różnica jest dramatyczna zarówno w kulturze pracy jak i spalaniu. W tej chwili mam 5,4 L po mieście .Przed spalanie zbliżało się  niepokojąco do 7,5.  Filtr nie był zatkany jednak był już ładnie zawalony. Nie ma się co dziwić , 250 k przebiegu. Ciśnienie spadło z około 120 do...14 . Po zabiegu pierwsze wypalanie po 500 km.Pierwszy raz odkąd mam I40 czułem że się wypala, waliło palonym plastikiem delikatnie.  Co jeszcze? Po regeneracji ustały zupełnie dziwne, trudne do zidentyfikowania dzwięki które czasem wydobywały się z pieca. Nie wiem jaki ma to związek ale ustały zupełnie jak ręką odjął po regeneracji.