Autor Wątek: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI  (Przeczytany 244179 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #435 dnia: 19 Luty 2019, 20:32:50 »
tylko 508 sw wygrywa silnikowo i skrzynią biegów automatyczną.
i40 mi sie bardziej podoba wnętrze jest mega praktyczniejsze schowki itp..

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 344
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #436 dnia: 19 Luty 2019, 21:40:52 »
no ja i40 mam w automacie i 168km , wagon  :mrgreen:

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #437 dnia: 19 Luty 2019, 21:55:34 »
ale masz klasyczną skrzynię z hydrokinetycznym sprzęgłem-konwerter momentu obrotowego zasilany olejem.. teraz po lifcie montują skrzynie dct7 czyli dwa suche sprzęgła+ dwumas:  jedna tarcza na biegi parzyste drugaa nieparzyste+ wsteczny.. volkswagenowi to samo w dsg7 dq200 nie wyszło i sprzęgła padają i się przegrzewają.

Offline ghost2255

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 60
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #438 dnia: 19 Luty 2019, 22:03:09 »
Skrzynie hydrokinetyczne przeważnie są trwalsze od dwusprzęgłówek.

Wystarczy wymieniać olej i będzie żyć długo.

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #439 dnia: 19 Luty 2019, 22:14:22 »
ogółem hydrokinetyk na mody jest podatny:) moje stare e60 z 218 koni miało 250 i moment z 500Nm był podniesiony do około 600Nm i skrzynia nie padła a miała co robić.. a dwusprzęgłowe to tylok z mokrym sprzęgłem..

Offline Chrabo

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #440 dnia: 20 Luty 2019, 15:02:57 »
W mojej okolicy w galerii jakieś dwa tygodnie temu była wystawa/event "STOP SMOG". Na jednym z transparentów/wystawek było zestawienie co powoduje/przyczynia się do powstawania smogu. Rozpiska prezentowała się następująco:
57% - niska emisja - czyli tym czym palą ludzie w domowych piecach
14% - przemysł
10% - transport drogowy/samochody
7% - nie pamiętam co
4% - rolnictwo

Te procenty to mogły być plus minus te 2-3 punkty, ale tak z grubsza to się prezentowało. Dziwne że dopiero w ostatnich latach się zaczęło o tym mówić, no ale wiadomo biznesy.

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #441 dnia: 20 Luty 2019, 18:08:10 »
Niemcy już widziałem gdzies że przyznali że to nie dpf powoduje smog.. Miasta w których zakazano diesli nie stwierdziły znacznej poprawy jakości powietrza;) jak widać to tylko ekolodzy.. kto zapłaci więcej oni to robią..

Offline Piotras85

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 40
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #442 dnia: 21 Luty 2019, 09:47:28 »
Migający CHECK , może to też by wina Czujnika Różnicy Ciśnień. W praktyce DPF może być pusty a w teorii Czujnik Różnicy Ciśnień może widzieć zapchany DPF. Komputer błędu oczywiście  może nie pokazać. Po prostu czujnik nie jest definitywnie zepsuty - pokazuje tylko inne wartości czyli kłamie. Czujnik Temperatury Spalin też może być . Najlepiej byłoby spróbować wymusić wypalanie komputerem i obserwować temperaturę spalin. Jak spaliny będą miały cały czas np. 180 stopni gdzie powinny mieć np 550  to znaczy że czujnik jest to dupy.

Offline hyubi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #443 dnia: 07 Kwiecień 2019, 11:37:34 »
Witam. W lutym kupiłem i40 z przebiegiem 110tys. rocznik 2014, 115km. Robię głównie krótkie trasy dziennie 10km. co drugi weekend od 100 do 200km. Zauważyłem ze filtr wypala się co 300km. Chyba nie najgorzej na taką jazdę. Kupiłem z myślą że kiedyś filtr usunę. Po ostatnich nagonkach na diesle z wyciętym filtrem dpf raczej tego nie zrobię, będę wolał umyć filtr bo wcześniej czy później raczej po wyborach powróci temat i przepisy się zmienią, a do Koreańskich samochodów zamienników niema, nowy bardzo drogi. Może ktoś mył filtr dpf w i40 i jak filtr sprawuje w dalszej eksploatacji pojazdu? Wiem że duży wpływ na filtr ma kondycja silnika i osprzętu, mowa tutaj o zdrowym silniku wszystko ok.

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #444 dnia: 07 Kwiecień 2019, 11:55:45 »
Co rozumiesz o nagonkach na dpf?? Sorki ale nie mieszkam w Polsce i to mnie zastanawia, co się zmieniło..

Nawet nie zdajecie sobie sprawy ile ludzi w uk jeździ z wyciętymi DPF i jakich autach..
A nie lepiej byłoby pozbyć się dpf i odblokwać możliwości auta do tych 140 koni?? i nie martwić się więcej o dpf?

Offline hyubi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #445 dnia: 07 Kwiecień 2019, 16:57:36 »
W mediach poławiają się coraz jakieś nowe informacje jak zakończyć proceder nagminnego wycinania filtrów dpf. Coraz jakieś pomysły karania i kontroli. Raz w miesiącu Policja przeprowadza akcję smog. Ostatni pomysł był taki aby zmniejszyć normy emisji spalin tak aby samochód z wyciętym filtrem na przeglądzie nie przeszedł badania technicznego, czyli nie został dopuszczony do ruchu. Monitoring Stacji Kontroli Pojazdów, nagrywanie jak przebiega przegląd. W Polsce samochodów jest bardzo dużo z wyciętymi filtrami, nie wyobrażam sobie co będzie się działo jak taki przepis wprowadzą. Przepisy powinni byli wprowadzić wtedy jak wprowadzali obowiązek posiadania w samochodach filtr dpf, czyli dziewięć lat temu jak w innych krajach, i dzisiaj sytuacja była by na pewno zupełnie inna, po prostu przespali temat. Na dzień dzisiejszy projekt utknął w ministerstwie, podejrzewam dlatego że zbliżają się wybory a miało by to wpływ na wyniki, więc pewnie po wyborach temat powróci i pewnie coś z tym zrobią.

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #446 dnia: 07 Kwiecień 2019, 17:12:40 »
raczej bym się tym nie martwił.. W uk jedyne co sprawdzają co dymomierzem % zadymienia. w Pl chyba to samo będzie.. więc kazdy diesel bez dpf spełnia normy.. Mało tego będąc w uk bmw z 3.0d na przeglądzie gość wsiadł i zaczął dodawać gazu do 4-4.5 tysięcy obrotów aż przez chwilę poleciał czarny dym. W pierwszej chwili mówię że napewno obleje a on do mnie że tak starego auta (2004) z tak dobrym wynikiem dawno nie widział.  Widzisz problem polega na tym  że w uk do niedawna do 2018r niemal nie było i40 w benzynie- same diesle.. a jak dziennie robię 5km w jedna do pracy autostradą to trochę się obawiam posiadania i40.. z tego powodu zarezerwowałem sobie seata leona st fr 2.0 tdi 184km.  jutro mają go przygotować do jazdy testowej.. to auto chociaz powiadamia kiedy dpf chce się dopalić

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #447 dnia: 10 Kwiecień 2019, 11:29:17 »
kacluk1987 nie lepiej było TSI wziąć?
hyubi straszą nie od dziś. Ze 3 lata na pewno.
Każdy rząd który będzie chciał to zrobić szybko tego pożałuje.
I każda ekipa  zdaje sobie z tego sprawę.
Ale trzeba pozory stwarzać bo UE.
Ani PIS, ani PO/KO wg mnie nie sięgnie po takie rozwiązanie.
To zagranie żeby miec na pare miesiący spokój - to z ta zmiana norm.
Potem jednym głosowaniem pójdzie to do kosza jak ostatnio.
A pomysły Nowoczesnej , czy innych partii na granicy progu nie maja znaczenia.
Dopóty da się z tym życ trzeba mieć, dzis płukanie kosztuje grosze takze jakby dało efekt chociaz na rok  to nie warto wycinać.
A sprawny silnik dizla i40 przejdzie kontrole zadymienia bez problemu bez filtra.
Powiem więcej zadymienie spokojnie wychodzi <10% dzisiejszej dopuszalnej max normy.
Ale jak to bedzie się okaże.

Offline Venom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 278
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #448 dnia: 11 Kwiecień 2019, 08:42:27 »
To nie ma znaczenia czy przejdzie kontrole czy nie. Usuwanie DPF jest nielegalne  samo w sobie i nie ma znaczenia co an to Pis czy po czy kto tam. Jak się uprąto ci to sprawdzą w taki czy inny sposób.  A przy dzisiejszym eco fanatyzmie jeszcze dorobią do tego filozofie. Ja osobiście nie rozumiem jaki jest sens osuwania dpf skoro regeneracja kosztuje 500 PLN. Stać cie na i40 to chyba stać na regeneracje  . Ja przy zakupie  używanego diesla o dpf bym pytał jako pierwszy. i nie ważne czy to jest wykrywalne czy nie, po prostu brak dpf powoduje że nie kupuje auta .

Offline kacluk1987

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 228
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #449 dnia: 11 Kwiecień 2019, 11:46:13 »
venom rozumiem Cie w pełni..., Problem pojawia się jeśli chcesz i40 a jeździsz w mieście.. w uk od 2018 dopiero robią 40 z benzyną 1.6 gdi.. przedlift z benzyną jest 1szt 250mil od miejsca gdzie mieszkam:) Co z tego że np rocznie robię 20-25 tyś km.. skoro dzienne przebiegi to 10km.. reszta to trasy polska uk. A i40 moim zdaniem to jedno z najładniejszych kombi na rynku.. do tego środek przebija każdego passata insignie czy co tam znajdziesz

Alonzo_  teraz też myśle o benzynie.. ale tsi 1.4 to trochę maly i do tego dsg7 znalazłem ładną cupre 280 w kombi.. ale cena 14tysięcy funtów za 2015 rok.. musze pojechać obejrzeć ja.. Co ciekawe ubezpieczenie w uk cupry st jest 300funtów tańsze niż 2.0tdi 184 km seata leona st