Autor Wątek: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI  (Przeczytany 156575 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin_1992

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
Odp: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #825 dnia: 20 Czerwiec 2023, 12:32:24 »
Dziękuję @piejar za wyjaśnienie mi tego mechanizmu. Spróbuję jeszcze do ASO, być może mieli kiedyś podobny przypadek, mają tam również lepsze narzędzia diagnostyczne, więc może coś pomogą. W moim poprzednim aucie, rozwiązali mi problem, gdzie kilka warsztatów rozkładało ręce. Póki co najważniejsze żeby paliwo nie trafiało do oleju.

Offline malerikula

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 149
Odp: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #826 dnia: 20 Czerwiec 2023, 12:49:39 »
Cześć nie wiem jak jest w twoim modelu autka, po czyszczeniu robili komputerem wymianę dpf? 

Offline Marcin_1992

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
Odp: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #827 dnia: 20 Czerwiec 2023, 12:57:01 »
Tak, majster twierdził, że tak.

Offline Pequeno

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
Odp: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #828 dnia: 22 Czerwiec 2023, 18:16:16 »
Zaślep EGR przed chłodniczą spalin, tzn na wejściu do EGR od strony kolektora wydechowego i będzie wypalał między 400 a 500 km. Jak masz Facebooka to na grupie Klub Hyundai i40 jest dużo o tym napisane.

Offline Marcin_1992

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
Odp: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #829 dnia: 26 Czerwiec 2023, 11:54:29 »
@Pequeno, dziękuję za odpowiedź, to już jest jakiś trop. Tej grupy na Facebooku nie znałem, poczytam. Póki co, umówiłem z serwisem, zaczerpnę wiedzy jeszcze od nich.

Offline szyby1

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 24
Odp: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #830 dnia: 03 Luty 2024, 19:54:07 »
Witam.Czy macie coś takiego u mnie zauważyłem ,że jak zaczyna się wypalanie widzę to w apk Torque pojawia się też błąd ciśnienia opon TMPS .Błąd późnej kasuję programem Delphi i tak jest za każdym razem. Co ma jedno do drugiego ale przynajmniej jak jadę i zacznie mrugać  TMPS kontrolka to mam pewność,że zaczyna się to "ekologiczne" wypalanie.

Offline Jarkim

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 15
Odp: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #831 dnia: 09 Kwiecień 2024, 08:13:32 »
Przeciętnie, a raczej zawsze mam 18,5 grama. Po wypaleniu zostaje w moim DPF od 0,8-1,5 g sadzy ( nie wiem dlaczego jest taka różnica , sądzę, że zależy w jakich warunkach się ono odbywa - miasto/trasa). Ale mam problem w tym, że te 18,5 grama zbiera się przez 100km, po czym następuje wypalanie. Ciśniennie różnicowe na biegu jałowym po wypaleniu 5-7mbar, przed wypaleniem ok 15bar. Oczywiście latem wypala co 100km, zimą 350-400km. Nie wiem, czy już filtr do czyszczenia, czy może coś innego do roboty.

Mam identyczną sytuację u mnie wypalanie ok 160 km jak ciepło i wypala do podobnych wartości ciekawe czy to normalne czy jest coś nie tak po ostatniej wizycie u mechanika (wymiana egr) stwierdził że turbina puszcza olej i do regeneracji może ona jest problemem ? po drugie rano jak jest zimny i jadę po mieście to czuję jak by go muliło tak jak by nie przepalał paliwa czuć poszarpywanie może to wtryski są winne powoli tracę siły do tego auta

Offline hyubi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 87
Odp: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #832 dnia: 09 Kwiecień 2024, 20:34:32 »
Witam. Trochę mnie tutaj nie było, bo w poprzednim i40, sedan,116km  2014 rok po wypraniu filtra i zamontowaniu czujnika temperatury spalin w DPFie nie miałem problemów z filtrem i tak jest do dzisiaj. Obecnie  auto ma przejechane ponad  180000km , a właścicielem  od roku jest syn.
Rok temu kupiłem dla siebie też i40,kombi ,141km, 2015  rok, aktualny przebieg 167000km i tu już tak słodko nie jest.
Częste wypalanie nawet po wypraniu filtra, zwłaszcza teraz  jak jest ciepło, wypala się co 60km , 80km 160km ,jak mu pasuje, jazda tylko trasa , na tempomacie ustawione 130.d
Dodatkowo też zamontowałem czujnik temperatury spalin w DPFie jak w poprzednim i40 i co zauważyłem.
Temperatura spalin przy jeździe na tempomacie z prędkością 130 w poprzednim i40 obecnie syna, od zawsze wynosiła średnio 330 stopni, w moim i40 wynosi o 100 stopni więcej, 430 stopni, czasami  jest 360 stopni, zwłasza przy jeździe bez tempomatu, ale nie zawsze.
Pytanie więc jest takie, czym jest spowodowana taka różnica temperatury?
Czy jest to normalne bo auto ma większą moc, czy coś innego, na przykład wtryski, turbo lub EGR.
Może ktoś sprawdzał w aplikacji torque lub innej temperaturę spalin w i40, polift o mocy 141 km?

« Ostatnia zmiana: 09 Kwiecień 2024, 20:40:39 przez hyubi »