Forum > i40 VF
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
Alfred:
--- Cytat: "micmardg" ---
--- Cytat: "scin10" ---Filtr był wyciągany przez mojego mechanika i zawieziony do firmy która czyści, myje DPFy. Był robiony update w kompie, że jest nowy. Nie wiem czy mierzyli ciśnienia podejrzewam, że nie.
--- Koniec cytatu ---
Powinieneś dostać wydruk przepływu przed i po. Miałem problem z dpfem, wypalanie co 50-70 km, także dzień w dzień się załączał. Po wyjęciu, wyczyszczeniu, wynik przepływu przed: 246m3/h, natomiast po czyszczeniu 409m3/h, reset w komputerze. Po zabiegu wypalanie wystąpiło kolejno: 480km, 420km, 460km, także w moim przypadku chyba pomogło, zobaczymy jak będzie dalej...
--- Koniec cytatu ---
U mnie podobnie. Wypalał sie co 100km. ASO twierdzilo ze jest okej, bo wypala. Oddałem go do czyszczenia. Przejechałem już 20 tys. po regeneracji i nadal wypala co ok. 500km.
kazek:
--- Cytat: "tom69" ---do KAZEK.
Mam z tego samego rocznika i również przebieg ten sam.
Wypalanie-o zgrozo- ten sam dystans ( nigdy nie przerywam tego procesu).
Czuję, że jesteśmy skazani na to cholerstwo, masakra.
Ja staram się walczyć środkami chemicznymi, teraz kończę opisywany tu Archoil, potem zastosuję Wynns-a, zobaczę co to da.Pozdrawiam i życzę powodzenia.
--- Koniec cytatu ---
Nic ta chemia nie pomoze,ani,serwis itp.wydaje mi się ze rozkminilem problem,mam auto po lifcie,podobnie ja Ty,poprzedni model z tym silnikiem euro 5 mój 1,7 141km po lifcie spelnia norme euro 6,jak osiagnoc taka norme emisji spalin bez modernizacji silnika???ano uszczelnić wydech dpf z mniejszymi ,,dziurami,, PROPONUJE SIE ZJEDNOCZYC I POZEW ZBIOROWY W PRZECIWNYM RAZIE 150TYS I AUTO NA ZLOM,TURBO,WTRYSKI,A NAWET DUZA SZANSA ZE PANEWKE OBROCI Z POWODU SYSTEMATYCZNEGO ROZRZEDZANIA OLEJU PRZEZ POMPOWANA ROPE DO MISKI OLEJOWEJ KTORA SIE DOSTAJE W TRAKCIE WYPALANIA.DO SADU!!!!!!!!!!! CIEKAWOSTKA-TERAZ I40 MA 1,6 DIESLA,BO PEWNO WIEDZIELI CO ZROBILI,MAMY PECHA ZE PO LIFCIE AUTO JEST Z SILNIKIEM 1,7 I NORMA EURO 6 SAMOCHOD NIE NADAJE SIE DO JAZDY!!!NA DOBRA SPRAWE CO 3 TYS TRZEBA WYMIENIAC OLEJ.JESZCZE RAZ TO POWIEM(POZEW ZBIOROWY)TOYOTA WLASNIE W AUSTRALI PRZEGRALA I MODERNIZUJE,WIEM TU POLSKA JEST ALE TRZEBA DZIALAC
hyubi:
Tom69. Nie za często dolewałeś ten dodatek do paliwa, bo podobno co trzecie tankowanie się powinno dolewać.
Też miałem zamiar dolewać dodatek wspomagający wypalanie DPFa, mój mechanik mi polecał firmy Liqui Moly.
Pytałem o ten preparat na Facebook Grupa Hyundai, to mi pisał ktoś w komentarzach by używać jak najmniej, bo preparaty tego typu zawierają tlenek żelaza, który pomaga przy wypalaniu, ale pozostawia po sobie też popiół w filtrze, który zostaje już w DPFie na zawsze.
Nie da się potem w żaden sposób usunąć popiołu z filtra pozostający po tym preparacie.
Czy ktoś z używających preparaty wspomagające wypalanie, czytał skład produktu na opakowaniu?
Jestem ciekawy czy faktycznie znajduje się w nich tlenek żelaza, i czy to prawda.
[ Dodano: 2019-08-04, 12:47 ]
MD13. Mam pytanie do Ciebie, pracujesz w branży paliwowej.
Które paliwo jest lepsze dla silnika, zimowe czy letnie?
Pisali gdzieś wcześniej na forum że zimą DPF wypala żadziej, a latem częściej.
Czy ta różnica jest spowodowana paliwem, lato zima?
MD13:
Zimowe gdy nie ma bio. Jak ON to najlepszy jest ON 0 czyli bez estrów. Oczywiście sama jakość ON też jest ważna. U nas produkuje się za mało ON . Większość jest importowana. Jeśli chodzi o jakość naszej produkcji to ten lotosowy jest niby lepszy ale jest go mało. Do tego żeby go trafić to już jest małe prawdopodobieństwo. Jest tak nie ważne jaka stacja, jaki szyld. Bo i tak do wszystkich stacji jest dawane paliwo z magazynówki. Baza jest taka sama. Można popytać skąd na stacji mają paliwo. W łódzkim jest prawie całe paliwo z Koluszek np.
hyubi:
Czyli ciężko znaleźć stacje paliw z paliwem B0.
W moich stronach paliwo jest z Mośćisk pod Warszawą, mowa o Orlenie bo na tej stacji tankuję.
Orlen 50% ON sprowadza z swojej rafinerii na Litwie, bo w Polsce brakuje ON, zwłaszcza po tym jak wzięli się za mafie paliwowe.
Szkoda że nie jeżdżę już na Rosję, moim zdaniem dzisiaj już tam mają lepsze paliwa, bez tej ekologii i bio, czysty ON.
Poprzedni samochód 10 lat na Rosyjskim ON jeździł i dalej jeździ, nawet lepszego pawera miał jak wlałem mu do baku Rosyjskie ON.
Oczywiście kupowałem lepsze paliwo, tylko na BP lub Rosneft.
[ Dodano: 2019-08-04, 18:16 ]
Filtr dalej wypala jak w zegarku co 100km.
Miałem go wyprać ale gostek co pierze był na urlopie i się przeciągnęło.
Jadę za tydzień na wakacje, to zobaczę jak będzie wypalał w trasie.
Po powrocie jadę do serwisu, niech sprawdzą co jest przyczyną że wypala co 100km.
Bo może być jeszcze tak że wypiorę, a dalej będzie wypalał jak wypala.
Może problem jest w czymś innym.
Nawigacja
[#] Następna strona