Forum > i40 VF
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
tom69:
Witam.
Kilka miesięcy temu zakupiłem opisywany tu Archoil, zalewałem regularnie do każdego tankowania, wyjechałem na urlop- 3300km głównie autostrady.
i40 mam po lifcie 30 tys. nalotu i problem z DPF, wypala coraz częściej, było na początku bez problemu 600km., po roku 400, w tym roku już zeszło do 220km.
Stwierdziłem, że preparat ten nic nie wskurał na długość jazdy bez wypalania, a nawet ostatnio hultay dwa razy wypalał co 160km.
Verva + Archoil dało to, że samochód (tak na moje oko i ucho) zaczął jakby ciszej i tak miękko pracować, polepszyło to na pewno właściwości spalania ropy, ale dla DPF niestety NIC nie pomogło.
Wczoraj zakupiłem opisywany tu Wennys (podobno pomógł w oplu- tak tu wcześniej pisali), jak zakończę butle tego specyfiku to zaleję wennys-a, zobaczymy co to da.
Pozdrawiam i życzę udanej walki z cholernym dpf-em !
kazek:
--- Cytat: "ELETomek" ---kazek - przy takiej eksploatacji (3 lata = 30kkm) to nic nadzwyczajnego, że dpf wypala się co 200km. Musisz stać się "niewolnikiem" depeefu i nie przerywać wypalań. Wtedy interwał może się wydłuży i nie będzie przybywać stanu oleju. [
--- Koniec cytatu ---
Powiem Ci ze mam swiadomosc posiadania dpf szanuje to ustrojstwo,wiem kiedy wypala i nigdy nie przerwalem procesu dopalania,aso postanowilo wyprac(nie wymienic na nowy)troche to dziwne,ale po czyszczeniu bez zmian 200km max i wypala,nie jezdze duzo po miescie do pracy mam 30km,ale trasa 500km ciaglej jazdy tez co 200 wypala,dziadostwo i tyle
tom69:
do KAZEK.
Mam z tego samego rocznika i również przebieg ten sam.
Wypalanie-o zgrozo- ten sam dystans ( nigdy nie przerywam tego procesu).
Czuję, że jesteśmy skazani na to cholerstwo, masakra.
Ja staram się walczyć środkami chemicznymi, teraz kończę opisywany tu Archoil, potem zastosuję Wynns-a, zobaczę co to da.Pozdrawiam i życzę powodzenia.
scin10:
Witam. I mój Hyundai jest już po regeneracji - czyszczeniu DPF. Dałem do czyszczenia, ponieważ jak pisałem w innym temacie auto dużo mi paliło (podejrzenia były na zapchany DPF- częste wypalanie). No i muszę powiedzieć, że nie jestem zadowolony. Auto wypala tak często jak wypalało. Zakupiłem Elm 327 i apke Torque pro. Po wyjechaniu z warsztatu podłączyłem i od razu temp. DPF na 650 stopni czyli od razu wszedł w tryb wypalania. Wyjechałem za miasto i wypalał z 15min. później temp. zeszła na 300 stopni. I tak 3 razy w przeciągu 80km. Jak nie wypala to temperatura przy spokojnej jeżdzie w mieście to 250-380 stopni. Na postoju ok 200 stopni. I teraz pytanie, co może być powodem częstego wchodzenia auta w tryb wypalania skoro filtr jest jak nowy i w komputerze jest wpisane, że jest nowy?
[ Dodano: 2019-07-31, 19:03 ]
Wyczytałem na forum, że za włączenie trybu wypalania odpowiada m.in czujnik różnicy ciśnień. Jak sprawdzić ten czujnik czy jest sprawny? Czy powinno przechodzić przez niego powietrze jak się dmuchnie w jedna czy drugą rurkę?
ghost2255:
DPF to pseudoekologiczne paskudztwo. Problemy z nim to tylko kwestia czasu ze względu na sposób działania. To musi się zapchać/zepsuć.
Puszka jest za mała, aby zebrała dużo sadzy, a wystarczy delikatna rozbieżność z normami fabrycznymi np. dla wtryskiwaczy czy przepływomierza i dymienie wzrasta, nawet jak gołym okiem jest to niezauważalne.
Silnik się zużywa i nic tego nie zmieni.
Dla mnie to paranoja, żeby jeździć z testerem i ciągle kontrolować temp. filtra.
Nic dziwnego, że diesle są w odwrocie.
Jakby tak uczciwie zmierzyć spaliny nie tylko podczas "łapania" cząstek stałych, ale również podczas wypalania, to taki ekologiczny już ten DPF by nie był.
Do tego dodać ilość syfu, jak idzie do atmosfery podczas tzw. wypalania serwisowego, które każde auto z DPF zalicza co najmniej kilkukrotnie podczas swojego życie i bilans korzyści dla środowiska wcale tak optymistycznie nie wygląda.
Statki, samoloty, maszyny budowlane, agregaty nie mają katalizatorów/DPF i nikomu to nie przeszkadza.
Ale UE określa promień krzywizny banana, każe wyposażać auta w coraz bardziej rozbudowane systemy oczyszczania spalin a reszta świata radośnie emituje swoje spaliny w atmosferę. My będziemy niedługo jeździć autami z silnikami max 1,2L z filtrami DPG/GPF, aby spalić max 3L/100km, a w USA czy Australii dalej V6 jest normą w nowych autach.
Nawigacja
[#] Następna strona