Forum > i40 VF

[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI

<< < (113/168) > >>

rwicik:
Popiół chyba nie jest szkodliwy.
A jakby był, to chyba ci którzy prowadzą warsztaty, powinni zadbać o to, by nie spuszczać tego do ścieków.

Venom:
nie wiem czy jest ale jeśli nie to po co dpf skoro gazy z dopalania idą do atmosfery a popiół do ścieków? Spuszczanie do ścieków jest zgodne z przepisami i dlatego to według mnie dziwne jest co najmniej.

rwicik:
@Venom
O to chodzi, by auto nie wydalało szkodliwych cząstek. Te są dopalane przez dpf.
A że powstaje odrobina popiołów, które są wypłukiwane i nie dostają się do atmosfery, to chyba dobrze.

hyubi:
Do probukcji DPFa, czy baterii potrzebę są, pierwiastki i metale ziem rzadkich.
Proces wydobycia i przerobu, jest mocno nieekologiczny.
To nie jest ekologia, tylko błędne koło, nic innego jak tonący brzytwy się chwyta. Każda pozyskana energia przez człowieka, jest obciążeniem dla środowiska.
To jest coś kosztem czegoś.

[ Dodano: 2019-06-06, 20:36 ]
Skopiowane z wyborcza.pl
Największy na świecie operator luksusowych rejsów wyemitował w ciągu roku w Europie 10 razy więcej trujących tlenków siarki niż wszystkie samochody na kontynencie. To one mogą być powodem bólu gardła na urlopie w nadmorskich kurortach.

MD13:
DPF to tylko dodatkowy biznes opakowany w ekologię. Cała ta psełdo ekologia to biznes. A co elektryki to ekologia. Przy wyprodukowaniu elektryka  emituje się więcej szkodliwych substancji.
Zrobili porównanie i przy założeniu starego diesla  z rocznym przebiegiem 20 tys i elektryka z tym samym przebiegiem. To emisja tych dwóch aut wyrówna się po 10 latach. Przy założeniu że ogniwa wystarczą 10 lat , a nie wystarczą. Więc stary diesel wyemituje w rezultacie mniej do środowiska tylko przez to ,że elektryk na dzień dobry przy produkcji wyemituje dużo więcej szkodliwych substancji.  Później te pitolenie STOP SMOG. Co najmniej żenujące. Oni chyba ludzi maj ą za baranów.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej