Forum > i40 VF

[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI

<< < (103/168) > >>

ELETomek:

--- Cytat: "Chrabo" ---Co do oleju to się już gdzieś naczytałem że castrol słabe oleje ma i ogólnie jak już poszedł castrol to już niech zostanie, bo niby wracając na jakiś inny mogą być problemy, ale to niczym nie potwierdzone. Gdzieś było że dużo gorzej wyglądał olej/czy silnik po wymianie po castrolu niż po innych
--- Koniec cytatu ---


Nie strasz castrolem. Opinie ma złe w necie bo to chyba najczęściej podrabiany olej. Fakt , że silnika nie rozbierałem ale opel przejechał 150tys na castrolu wcześniej 50tys na oleju GM i zmieniłem na liqui moly. Na ucho, na oko bez różnicy, a mechanik mówił, że będzie super, lepiej och i ach ;-)

hyubi:
W poprzednim samochodzie używałem tylko castrol. Przejechałem na nim 300tys. i nic się nie działo. Przez cały czas brał tyle samo oleju od wymiany do wymiany a wymieniałem co 15 tys. Turbina bez remontów, nawet potów niebyło widać. Samochód dobrze się nie rozgrzewał bo jeździł wokół komina. To raczej nie mogę narzekać na castrola, i nie ma chyba co zmieniać.

waszek_rmc:
Mam porównanie z DPF w Santa Fe. Zrobiłem nim już prawie 2500 km i tak naprawdę raz może udało mi się zaobserwować dopalanie. Dziś jadąc w trasę ok 150 km podpiąłem starego dobrego ELMa. Co zauważyłem to bardzo często temperatura DPF dochodziła do 400 stopni. Nie wiem czy to jest zdrowe czy nie, ale dopalania wtedy nie było. Przynajmniej takiego jakie znam (spalanie pod obciążeniem). Hmm.. mało tego na forum wiec nie ma z kim porównać.

hyubi:
Już ktoś wcześniej pisał że z Torque się też nie pokrywało wypalanie. Co do temperatury to chyba powinno być około 600 stopni jak wypala. Bez wypalania 260 stopni powinna być temperatura dpf-a. Kupiłem ELMa i Totque ale jeszcze się tym nie bawiłem, więc muszę wypróbować i zobaczyć jak to działa.

hyubi:
Zaczął się chyba problem z dpf-em. Kupiłem i40 w lutym z przebiegiem 108 tys. wypalanie było co 300km. następne 260 , 240 , 180 , 140 , 80 a dzisiaj po przejechaniu 50 km. od ostatniego wypalania. Może mi ktoś powiedzieć skąd się wzięło nagle takie pikowanie w dół co do cykli wypala? Czy to jest zapchany filtr, czy może czujnik ciśnień lub temperatury spalin? W załączonej dokumentacji mam napisane że w samochodzie był już wymieniany dwa razy czujnik temperatury spalin. Może to jest wina tego czujnika? bo co do zapchania mam obawy że za szybko, zwłaszcza że monitoruję procesy wypalania i nie są przerywane. Oleju mi nie raczej nie przybywa, nie zauważyłem by się mocno podnosił. Dodam jeszcze na koniec że wymieniłem olej na castrol 5w40 i od momentu jak kupiłem samochód zrobiłem 4 tys.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej