Forum > i40 VF
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
hyubi:
W mediach poławiają się coraz jakieś nowe informacje jak zakończyć proceder nagminnego wycinania filtrów dpf. Coraz jakieś pomysły karania i kontroli. Raz w miesiącu Policja przeprowadza akcję smog. Ostatni pomysł był taki aby zmniejszyć normy emisji spalin tak aby samochód z wyciętym filtrem na przeglądzie nie przeszedł badania technicznego, czyli nie został dopuszczony do ruchu. Monitoring Stacji Kontroli Pojazdów, nagrywanie jak przebiega przegląd. W Polsce samochodów jest bardzo dużo z wyciętymi filtrami, nie wyobrażam sobie co będzie się działo jak taki przepis wprowadzą. Przepisy powinni byli wprowadzić wtedy jak wprowadzali obowiązek posiadania w samochodach filtr dpf, czyli dziewięć lat temu jak w innych krajach, i dzisiaj sytuacja była by na pewno zupełnie inna, po prostu przespali temat. Na dzień dzisiejszy projekt utknął w ministerstwie, podejrzewam dlatego że zbliżają się wybory a miało by to wpływ na wyniki, więc pewnie po wyborach temat powróci i pewnie coś z tym zrobią.
kacluk1987:
raczej bym się tym nie martwił.. W uk jedyne co sprawdzają co dymomierzem % zadymienia. w Pl chyba to samo będzie.. więc kazdy diesel bez dpf spełnia normy.. Mało tego będąc w uk bmw z 3.0d na przeglądzie gość wsiadł i zaczął dodawać gazu do 4-4.5 tysięcy obrotów aż przez chwilę poleciał czarny dym. W pierwszej chwili mówię że napewno obleje a on do mnie że tak starego auta (2004) z tak dobrym wynikiem dawno nie widział. Widzisz problem polega na tym że w uk do niedawna do 2018r niemal nie było i40 w benzynie- same diesle.. a jak dziennie robię 5km w jedna do pracy autostradą to trochę się obawiam posiadania i40.. z tego powodu zarezerwowałem sobie seata leona st fr 2.0 tdi 184km. jutro mają go przygotować do jazdy testowej.. to auto chociaz powiadamia kiedy dpf chce się dopalić
Alonzo_:
kacluk1987 nie lepiej było TSI wziąć?
hyubi straszą nie od dziś. Ze 3 lata na pewno.
Każdy rząd który będzie chciał to zrobić szybko tego pożałuje.
I każda ekipa zdaje sobie z tego sprawę.
Ale trzeba pozory stwarzać bo UE.
Ani PIS, ani PO/KO wg mnie nie sięgnie po takie rozwiązanie.
To zagranie żeby miec na pare miesiący spokój - to z ta zmiana norm.
Potem jednym głosowaniem pójdzie to do kosza jak ostatnio.
A pomysły Nowoczesnej , czy innych partii na granicy progu nie maja znaczenia.
Dopóty da się z tym życ trzeba mieć, dzis płukanie kosztuje grosze takze jakby dało efekt chociaz na rok to nie warto wycinać.
A sprawny silnik dizla i40 przejdzie kontrole zadymienia bez problemu bez filtra.
Powiem więcej zadymienie spokojnie wychodzi <10% dzisiejszej dopuszalnej max normy.
Ale jak to bedzie się okaże.
Venom:
To nie ma znaczenia czy przejdzie kontrole czy nie. Usuwanie DPF jest nielegalne samo w sobie i nie ma znaczenia co an to Pis czy po czy kto tam. Jak się uprąto ci to sprawdzą w taki czy inny sposób. A przy dzisiejszym eco fanatyzmie jeszcze dorobią do tego filozofie. Ja osobiście nie rozumiem jaki jest sens osuwania dpf skoro regeneracja kosztuje 500 PLN. Stać cie na i40 to chyba stać na regeneracje . Ja przy zakupie używanego diesla o dpf bym pytał jako pierwszy. i nie ważne czy to jest wykrywalne czy nie, po prostu brak dpf powoduje że nie kupuje auta .
kacluk1987:
venom rozumiem Cie w pełni..., Problem pojawia się jeśli chcesz i40 a jeździsz w mieście.. w uk od 2018 dopiero robią 40 z benzyną 1.6 gdi.. przedlift z benzyną jest 1szt 250mil od miejsca gdzie mieszkam:) Co z tego że np rocznie robię 20-25 tyś km.. skoro dzienne przebiegi to 10km.. reszta to trasy polska uk. A i40 moim zdaniem to jedno z najładniejszych kombi na rynku.. do tego środek przebija każdego passata insignie czy co tam znajdziesz
Alonzo_ teraz też myśle o benzynie.. ale tsi 1.4 to trochę maly i do tego dsg7 znalazłem ładną cupre 280 w kombi.. ale cena 14tysięcy funtów za 2015 rok.. musze pojechać obejrzeć ja.. Co ciekawe ubezpieczenie w uk cupry st jest 300funtów tańsze niż 2.0tdi 184 km seata leona st
Nawigacja
[#] Następna strona