Forum > i40 VF
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
MD13:
--- Cytat: Venom ---O wycinaniu zapomnij. Od przyszłego roku wprowadzają nowe regulacje i ci co powycinali będą zaraz montować je spowrotem .
Raczej chcą coś z tym zrobić ,ale nie jest to takie proste. Upłynie jeszcze dużo czasu i cześć ludzi opyli swoje auta to po pierwsze. Po drugie zaczynają się brać za producentów aut bo zdali sobie sprawę ,że dpf to jest jedna wielka kaszana . Tylko mazda ma spokój bo ich auta bez dpf spełniają normy ( tak jednak można ) wiec finalnie jak to będzie nie wiadomo. przystosowanie stacji diagnostycznej to sprawdzenia poprawnej pracy dpf nie jest łatwe i nie jest tanie. To podchodzi pod warunki laboratoryjne a gdy masz zdrowy silnik to i tak normy spełni ( polskie) no chyba ,że przy każdym aucie będą denotować dpf i sprawdzać co jest w środku :)
--- Koniec cytatu ---
Alonzo_:
MD13 nie muszą demontować.
Wepną się w OBD i mają na tacy.
Nie trzeba tu magicznyc sztuczek i demontażu auta.
Sposoby by się znalazły tylko gorzej z ich wykonaniem bo na SK musieliby mieć kompy diagnostyczne z oprogramowanie praktycznie do wszystkiego no i umiec to obsługiwać w każdym aucie (odczytać).
Wydaje mi sie że ze względów finansowych (wypozażenie stacji i przerzucanie kosztów na kierowców) i politycznych ( wyborcy w 100% nowymi autami nie jeżdżą ;-) ) to może być jeszcze kwestia jednak dłuższego niz krótkiego czasu u nas.
A główną "pracę" jaką robią i będa robić w tym temacie to straszenie w mediach regularne o tym "że zaraz się wycinanie skończy" co z pewnością u wielu spowoduje zmiane decyzji i z pewnością profilaktyczny aspekt to spełnia.
Chyba 2023 jest jakąś tam datą wazną w tej kwestii - unijne rozporządznia i jakies tam niby kary jak z tym czegoś nie zrobią - podobno.
Bo poza straszeniem to na razie konkretów i konkretnych dat kiedy wycinanie się ma skończyć nigdzie nie widzę.
Alfred:
Każdy ma swoje zdanie. Jeden usunie drugi nie. Ja nie moge bo auto na leasingu i musze szukac alternatywy. Auto jeszcze na gwaranacji ale mieli go 3 dni i wyszlo ze DPF dziala dobrze tylko czesto wypala. Takze jestem skazany na regeneracje. Tylko zaklad jedyny ktory znalazlem w okolicy to biora 1200zl za calosc. Z wymontowaniem i montazem, w kompie wprowadzeniem ze jest nowy DPF itp. Daja 2 lata gwarancji na to. Mam nadzieje ze da mi to spokoj przynajmniej na pare lat z DPF.
Alonzo_:
Też mam nadzieję i tego Ci życzę.
Ale zastanawia mnie jedno - ta gwarancja ich. Przecież jak pojedziesz z tym co masz dziś na oryginale za rok czy półtora czy za...pół to powiedzą że to niemożliwe , będą zwalać na egry, wtryski, paliwo i ciul wie jeszcze. Że w tym aucie komputer tym tak często steruje no bo w końcu nie jest zapchany w trupa bo wypapala, checka nie wyrzuca, tylko tyle że często wypala. Znaczy, że TTTM. Co wg mnie jest właśnie cechą tego produktu. Ten Typ Tak MA. I tu jest problem wg mnie.
Od razu albo po sprawdzeniu dpfa powiedzą Ci co powiedział Ci serwis - że ich zdaniem wszystko jest OK. I co wtedy?
Tak sie zastanawiam tylko....
Alfred:
Wiesz, u mnie gość powiedział, że cała reszta działa dobrze. Wtryski niby ok, EGR ok (mam nowy, wgrali jeszcze raz softa ze jest nowy), paliwo leje normalne. Sprawdzili cały proces i jezdzili z kompem wpietym jak wypalał. Parametry miał ok. Ja im powiedziałem ze poziom juz popiolu moze byc wysoki dlatego jest juz zapchany i wypala czesciej ale oni udawali ze nie znaja tego pojecia. W ASO nie naprawiaja tylko wymieniaja wiec jak powiedzialem ze zostaje mi tylko regeneracja to zrobili mine jakby nie wiedzieli o co chodzi. Oni twierdza ze ok, ja im mowie ze jak ok jak wypala co 100-150km przy jezdzie autostradowej. Wlałem juz rozne specyfiki jaki Liqui czy ostatnio drozszy specyfik Mihel Pro DPF (polecil mi to sklep). Nic to nie dało.
Nawigacja
[#] Następna strona