Autor Wątek: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI  (Przeczytany 156583 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Piotras85

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 40
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #30 dnia: 14 Wrzesień 2017, 12:37:05 »
Torque to wydje mi się że to jest taka podstawowa zabawka. Ja robiłem to na profesjonalnym testerze ( to był chyba GUTMANN MEGA MACS 42 ) .

Musisz znaleźć temperature spalin.

[ Dodano: 2017-09-14, 12:40 ]
Przypuszczam że i można to sprawdzić miernikiem. Wraz ze wzrostem temperatury powinna się zmieniać jego oporność. Jeżeli tak nie jest to czujnik do wymiany. Ale jakie są jego wartości na zimnym czy ciepłym to nie mam bladego pojęcia. Jak dostane nowy to będę mógł się wypowiedzieć. Póki co sam czekam.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #31 dnia: 16 Wrzesień 2017, 22:07:27 »
Motyw z torque działa wyśmienicie. Właśnie wróciłem z trasy 600 km gdzie 3/4 to prędkość autostradowa. Wypalał się na pewno 3 razy, temperatura normalnie 180-280 stopni (wzrastała podcza sprzyspieszania) podczas dopalania 620-640... czyli chyba wszystko ok. Pozostaje mi jeszcze sprawdzenie i przeczyszczenie węży od czujnika różnicy ciśnień. Jak nie to, to daje do regeneracji- pewnie popiołu jest nawalone.

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #32 dnia: 16 Wrzesień 2017, 22:20:01 »
II
.

Offline konradek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 52
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #33 dnia: 17 Wrzesień 2017, 20:16:41 »
No i pierwszy raz zauważyłem jak wypala się DPF (3200 km, ostanie 500 km po mieście, trasy średnio 20 km) - przy jeździe na biegu bez gazu wskaźnik spalania nie spadał do 0 i trochę śmierdziało potem w garażu.
Ile czasu trwa procedura dopalania? Bo chyba zgasiłem za wcześnie.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #34 dnia: 18 Wrzesień 2017, 08:14:18 »
Wg producenta popełniłeś największy grzech jaki mogłeś tylko popelnić. Nie dopilnowałeś kiedy się dopala filtr, a co najgorsze wyłączyłeś w trakcie dopalania bo nie posiadasz rozbudowanego interfejsu diagnostycznego lub nie jeżdzisz wpatrzony w licznik sprawdzając co chwilę chwilowe spalanie podczas hamowania silnikiem :)

Tak na poważnie, nie wiem czy mogę porównywać do Twojego ale średnio te 15 min zawsze dopala (obojętnie czy jazda czy postój). U mnie trochę inaczej silnik brzmi na postoju i mniej więcej wiem kiedy wyłączyć - ale co z tego jak żona i tak robi swoje:)

Offline gulgulq

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 138
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #35 dnia: 18 Wrzesień 2017, 10:17:46 »
Pytanie: gdzie w instrukcji obsługi jest napisane żeby nie gasić silnika podczas procedury wypalania ?

Offline nort

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #36 dnia: 18 Wrzesień 2017, 15:32:33 »
Ja zakupiłem ELM'a i Torque (na wersji darmowej nie działał). Ustawiłem alarm na czujnik B1S2 powyżej 430 C i teraz elegancko ogłasza mi każde rozpoczęcie procedury wypalania. U mnie trwa do 20 min. co około 180 km. W tym czasie temp utrzymuje się ok 600 stopni i wystarczy 2 tys. obrotów, nawet na 3 biegu.  Nie ma potrzeby prędkości autostradowej, a nawet trwa wtedy to dłużej.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #37 dnia: 18 Wrzesień 2017, 18:48:09 »
gulgulq, tego nie ma w instrukcji. Może złe się wyraziłem, ze wg producenta. To miał być bardziej żart ;)
nort, pomyślą fajny, szkoda tylko ze elm wchodzi tylko jak osłonę od bezpieczników zdejmę... No i pamiętać trzeba o włączaniu aplikacji;)

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #38 dnia: 19 Wrzesień 2017, 09:58:52 »
Panowie torque to apka na smarta z wtyczką obd na bth działająca? To płatne jest czy darmówka tylko wtyczkę trzeba kupić? Nie znałem tematu że można tym kontrolowac temp spalin a wydaje się ze to świetny strażnik wypalania. Dobrze to generalnie działa? To co piszesz waszek_rmc z sygnałem jak jest wysoka temp  jest dobre  wydaje mi się.
Dacie jakieś instrukcje do tego?
waszek_rmc piszesz o falujących obrotach - czy one falują wg Ciebie gdy jest dopalany DPF?
Ja tez mam okresowo falowanie obrotów na jałowym, jak pojechałem z tym na początku do ASO to mi wkręcali, że to od wahania napięcia...jak np mam włączony kierunkowskaz.... mówie mu że to bzdura bo faluje bez kierunku ale rzadko  a normalnie z kierunkiem czy bez to  nie faluje , to gość mówi mi że pewnie przez inne odbiorniki w aucie mi napięcie skacze.....no brak mi słów na takie durnoty. Najbardziej to mi "napięcie" skacze jak mam jechać do ASO.
A faktycznie od czasu do czasu falowanie się pojawia i po postoju i kolejnym uruchomieniu ustepuje.

Offline nort

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 8
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #39 dnia: 19 Wrzesień 2017, 11:50:52 »
1. Tak, torque to apka na androida działająca z wtyczką obd na bth.  Na darmowym nie działa czujnik temp katalizatora B1S2 wiec trzeba zakupić wersję płatną a obecny koszt to 15 zł. Może ktoś używa innego programu który jest darmowy. Dobrze to działa tylko trzeba ustawić ostrzeżenie w generalnych ustawieniach na ten czujnik gdy osiągnie zadane maks. Wg moich prób wartością taką jest 430 stopni, bo czasem na autostradzie mam 420 przy przygazowaniu bez wypalania DPF. :-)
2. Też mam falujące obroty na jałowym i wydaje mi się że za to odpowiada obciążenie klimy. Spróbuj ja wyłączyć i zobaczyć czy się nie uspokoi. Zresztą w każdym aucie komp zwiększa obroty przy pracy sprężarki, a nasze mają i40 mają nisko ustawione wolne obroty.

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #40 dnia: 19 Wrzesień 2017, 12:37:33 »
Dzięki za info o torque.
Co do falowania sporadycznego - ja na włączonej klimie jeźdzę już prawie 5 lat bez przerwy od nowości. Nie wyłączam jej, a falowanie mam sporadycznie na wolnych.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #41 dnia: 19 Wrzesień 2017, 20:03:57 »
No falowanie zauważyłem przy dopalaniu - nie zawsze, ale zawsze wtedy dopalało :) To by się zgadzało co do ilości odbiorników i falowania, generalnie komputer chyba załacza to i tamto po to by zwiększyć obciążenie.

Co do torque, Alonzo_, odezwij się na priv to coś poradzimy :)

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #42 dnia: 02 Październik 2017, 20:07:09 »
waszek_rmc  bardzo dziękuję za konsultacje.
Gdy sobie w garażu chodził kiedy rozmawialiśmy a ja szukałem tego wskaźnika temperatury dpf to miał moment po złapaniu temperatury, że falowały chwile obroty....wyjechałem na test i jak Ci mówiłem po kilometrze przejechanym spokojnie miałem już ponad 500 stopni a po dwóch jadąc ok 2-2,2 rpm utrzymywało sie 620-640 stopni. Jak skończyło wypalać temp spadła do ok 260-280 podczas spokojnej, jednostajnej jazdy.
Zaskoczyło mnie to że od razu po złapaniu temp i ruszeniu zaczął dpfa wypalać.
Poobserwuje teraz czy rzeczywiście te falowanie na jałowym ma miejsce tuż przed lub na początku wypalania. Dziś by mi pasowała ta teoria ale zobaczymy.
Jeszcze raz bardzo dziękuję.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #43 dnia: 02 Październik 2017, 21:24:31 »
Spoko. Cieszę się że mogłem pomóc

Offline mariusz00-82

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 92
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #44 dnia: 10 Październik 2017, 13:27:08 »
Witam od tygodnia jestem posiadaczem Hyundai i40 2014 r przebieg 102 tyś ,zrobiłem już nim dwie trasy 500 i 600km i 100 po mieście .Dziś rano sprawdzając olej na bagnecie mam ponad 1 cm nad max  :-(  Na 15 umówiony jestem do serwisu .Czego mam się spodziewać w serwisie wypalania? Wymiany oleju?