Forum > i40 VF
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
mariusz00-82:
Czyli jest zawalony popiołem wymiana albo mycie? Tylko czemu się tak z dnia na dzień zatkał rozumiem jak by to trwało stopniowo
kacluk1987:
--- Cytat: "pudzian3" ---dzisiaj bylem w tym warsztacie co sie tym zajmuja I powiem szczerze ze mechanic mnie rozbawil... opowiedzialem mu sytuacje ze jeszcze z torque I ze wypala sie bardzo czesto ( w zeszlym tygodniu 3 razy) lacznie jakies 200-250km zrobilem) a on do mnie ze moze sie czesto wypalac bo jest czytnik OBD podpiety caly czas I oszukuje computer ??
no I powiedzial mi cene to mi szczeka opadla... 360£ czyli jakies 1600zl ( nie znam dokladnego kursu) za ta cene to ja bede mial to ustrojstwo wyciete I remapa zrobionego... no ale teraz podobno tu w UK na przegladach maja to ostro sprawdzac niestety :(
--- Koniec cytatu ---
pudzian jak ci się sprawuje i40?? masz jakieś problemy?? uwierz mi w uk przeglądy przejdzie bez dpf.. oni tylko mierzą % zadymienia i wizualnie obecność dpf. z której części uk jesteś??
gulgulq:
Zastanawiam się czy danie po garach podczas wypalania nie wpłynęło by jakoś na lepsze samooczyszczanie się filtra?
Wyższe obroty to wyższe ciśnienie spalin więc większe parcie na wszelkie elementy blokujące przepływ spalin. Popioły pozostające po spalaniu być może zostałyby wypchnięte z filtra do rury wydechowej.
Venom:
nie sądzę . Jeśli chcesz iść w tym kierunku to kup ten preparat co to podobno pomaga w regeneracji dpf. Ja to nawet kupiłem niedawno profilaktycznie . Wlewasz i jeździsz ale kto wie czy to nie jakieś pierdoły .
Alonzo_:
Mi to sie wydaje że to bardziej takie placebo te dodatki.
Na niektórych forach/niektórych marek piszą że w czasie wypalania coś z rury idzie dymu ale w hyundaiu nigdy tego nie zauważyłem. Sie wypala, popiół zostaje i z czasem pojemność filtra na sadze się zmniejsza. Trzeba patrzeć co piszą koledzy którzy regenerowali i byc moze to ma jakiś sens w jakims tam dłuższym czasie.
Reszta to wg mnie takie wywalanie kasy, na chwilę ewentualnie.
W przypadku dpfa wg mnie często takim samym winnym zapychania się szybkiego jak jazda po miescie jest szwankujący układ wtryskowy. Tego nie widzimy, nie czujemy jak jest filtr, bo po pracy silnika tego nie musi być czuć a jak jakiś wtrysk juz nie rozpyla idealnie to zaczyna nieprzepalać i przyśpiesza zapychanie filtra.
Nawigacja
[#] Następna strona