Forum > i40 VF

[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI

<< < (40/168) > >>

Alonzo_:
mariusz00-82 rozwiń to że wypalanie w serwisie nie pokrywalo sie z torqe.
Jak torque podbija temperature to latwo to teraz sprawdzić bo pod autem jest gorąco, lekko pośmiarduje.
Na jalowym biegu obroty lekko kuleją, slychac to na ucho i w wydechu z tylu.
Jak w trakcie jazdy wypala i się zatrzymasz nie wyłączając silnika to po chwili temperatura w torque zacznie spadać aż przerwie wypalanie po kilku minutach (4-5 na oko). Wznowi je jak dasz mu więcej gazu przez chwile,  albo po odpaleniu ponownym i zlapaniu temperatury.
Wentylator się nie włącza.
Tylko przy wypalaniu serwisowym z kompa na samym końcu jest faza chlodzenia i wtedy wyrażnie zmienia się dźwięk silnika.

waszek_rmc:

--- Cytat: "Alonzo_" ---Jak w trakcie jazdy wypala i się zatrzymasz nie wyłączając silnika to po chwili temperatura w torque zacznie spadać aż przerwie wypalanie po kilku minutach (4-5 na oko)
--- Koniec cytatu ---


Ja to dopiero teraz u siebie zauwazyłem. Wcześniej jak miałem DPF zawalony, to dam sobie rękę uciąć (siedziałem w aucie z tel w ręku), ze dopalał na postostoju 10-15 min. Teraz tak jak piszesz Alonzo_, procedura się kończy. co do schładzania, to chyba standardowo też coś jest, bo temp spada bardzo szybko.

Alonzo_:
Tylko normalnie tego schladzania nie słychać w pracy silnika ( o ile ono wówczas ma miejsce). Za to w serwisowym na koncu jest dźwięk jakby jakis zawór sie uruchomił/ jakby na wydechu dostal przedmuchu. Glośniejszy wyraźny dźwięk ok 1-2 minuty  po czym obroty spadają do normalnych i koniec. W zwyklym wypalaniu tego nie ma.

[ Dodano: 2018-05-09, 19:47 ]
Gdyby producent dal kontrolkę wypalania i poinstruował uzytkownika wtedy na upartego nie trzebaby latać wkolo chalupy jak sie wypalanie nie skonczy przrd dojazdem do domu tylko dać mu chwile pochodzić , przestalby lać rope i zgasić. A dokończylby na przy kolejnym wyjeżdzie. Pewnie dpfowi by to nie pomoglo ale moznaby w ten sposób ograniczyć dolewki ropy do oleju.
Ale po co uświadamiać. Lepiej niech dpf sie zabije a olej sie rozrzedza. Wszyscy oprócz właściciela sie cieszą. Producent bo silniki i turba zdychają. A warsztaty na wycinaniu dpfów, regenaracji turbin i naprawach wszelakich zarobią. Ilu sie pożywi przy jednym dpfie  :cry:

MD13:
Alonzo_ popieram w 100% a wszystko to pod przykrywką psełdo ekologii . Przecież to biznes jakich mało. Auta więcej palą , musisz dodatkowo płacić za to badziewie, za obsługę i do tego latać jak pajac i co chwilę sprawdzać czy się coś załączyło , czy wypaliło . No i oczywiście co jakiś czas jechać w trasę , czy chcesz czy nie chcesz bo warunki dopalania nie są spełnione. MASAKRA. A ci będą pitolić o ekologii . Tylko kaska się liczy . Masz płacić i nie wydziwiać. A to tego dodajcie sobie piękne ad-blue i tylko się pociąć i przerzucić na rower.

mariusz00-82:
Koledzy jak DPF dziś zaczął się wypalania wyskoczyłem na trasę i cała procedurę dokończyłem pojechałem do serwisu i na komputerze wyszło że mam 14gram sadzy. Wypalanie na mieście mam co 50 km w trasie co około 100 km . Serwis zaproponował wypalanie serwisowe plus wymiana oleju auto jest jeszcze 1.5 roku na gwarancji.Prosze mi doradzić co mam zrobić jak postępować aby moje problemy z DPF się skończyły

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej