Autor Wątek: [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI  (Przeczytany 243136 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #195 dnia: 09 Maj 2018, 16:30:35 »
mariusz00-82 rozwiń to że wypalanie w serwisie nie pokrywalo sie z torqe.
Jak torque podbija temperature to latwo to teraz sprawdzić bo pod autem jest gorąco, lekko pośmiarduje.
Na jalowym biegu obroty lekko kuleją, slychac to na ucho i w wydechu z tylu.
Jak w trakcie jazdy wypala i się zatrzymasz nie wyłączając silnika to po chwili temperatura w torque zacznie spadać aż przerwie wypalanie po kilku minutach (4-5 na oko). Wznowi je jak dasz mu więcej gazu przez chwile,  albo po odpaleniu ponownym i zlapaniu temperatury.
Wentylator się nie włącza.
Tylko przy wypalaniu serwisowym z kompa na samym końcu jest faza chlodzenia i wtedy wyrażnie zmienia się dźwięk silnika.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1038
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #196 dnia: 09 Maj 2018, 18:43:24 »
Cytat: "Alonzo_"
Jak w trakcie jazdy wypala i się zatrzymasz nie wyłączając silnika to po chwili temperatura w torque zacznie spadać aż przerwie wypalanie po kilku minutach (4-5 na oko)


Ja to dopiero teraz u siebie zauwazyłem. Wcześniej jak miałem DPF zawalony, to dam sobie rękę uciąć (siedziałem w aucie z tel w ręku), ze dopalał na postostoju 10-15 min. Teraz tak jak piszesz Alonzo_, procedura się kończy. co do schładzania, to chyba standardowo też coś jest, bo temp spada bardzo szybko.

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #197 dnia: 09 Maj 2018, 18:52:57 »
Tylko normalnie tego schladzania nie słychać w pracy silnika ( o ile ono wówczas ma miejsce). Za to w serwisowym na koncu jest dźwięk jakby jakis zawór sie uruchomił/ jakby na wydechu dostal przedmuchu. Glośniejszy wyraźny dźwięk ok 1-2 minuty  po czym obroty spadają do normalnych i koniec. W zwyklym wypalaniu tego nie ma.

[ Dodano: 2018-05-09, 19:47 ]
Gdyby producent dal kontrolkę wypalania i poinstruował uzytkownika wtedy na upartego nie trzebaby latać wkolo chalupy jak sie wypalanie nie skonczy przrd dojazdem do domu tylko dać mu chwile pochodzić , przestalby lać rope i zgasić. A dokończylby na przy kolejnym wyjeżdzie. Pewnie dpfowi by to nie pomoglo ale moznaby w ten sposób ograniczyć dolewki ropy do oleju.
Ale po co uświadamiać. Lepiej niech dpf sie zabije a olej sie rozrzedza. Wszyscy oprócz właściciela sie cieszą. Producent bo silniki i turba zdychają. A warsztaty na wycinaniu dpfów, regenaracji turbin i naprawach wszelakich zarobią. Ilu sie pożywi przy jednym dpfie  :cry:

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 344
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #198 dnia: 09 Maj 2018, 21:30:24 »
Alonzo_ popieram w 100% a wszystko to pod przykrywką psełdo ekologii . Przecież to biznes jakich mało. Auta więcej palą , musisz dodatkowo płacić za to badziewie, za obsługę i do tego latać jak pajac i co chwilę sprawdzać czy się coś załączyło , czy wypaliło . No i oczywiście co jakiś czas jechać w trasę , czy chcesz czy nie chcesz bo warunki dopalania nie są spełnione. MASAKRA. A ci będą pitolić o ekologii . Tylko kaska się liczy . Masz płacić i nie wydziwiać. A to tego dodajcie sobie piękne ad-blue i tylko się pociąć i przerzucić na rower.

Offline mariusz00-82

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 92
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #199 dnia: 18 Maj 2018, 19:28:28 »
Koledzy jak DPF dziś zaczął się wypalania wyskoczyłem na trasę i cała procedurę dokończyłem pojechałem do serwisu i na komputerze wyszło że mam 14gram sadzy. Wypalanie na mieście mam co 50 km w trasie co około 100 km . Serwis zaproponował wypalanie serwisowe plus wymiana oleju auto jest jeszcze 1.5 roku na gwarancji.Prosze mi doradzić co mam zrobić jak postępować aby moje problemy z DPF się skończyły

Offline provokator

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 35
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #200 dnia: 18 Maj 2018, 20:12:50 »
W mojej ocenie wypalanie serwisowe można o kant d..y rozbić. To tylko chwilowe rozwiązanie.
Nie dość, że zasyfia olej (konieczna wymiana), to nie usuwa pozostałości ze spalenia sadzy. Największym problemem jest właśnie "popiół" który zapycha filtr. Co z tego, że wypalisz sadzę , gdy DPF i tak będzie zawalony. Nie łudźmy się najlepszym obecnie rozwiązaniem jest wywalenie DPF-a ( czego osobiście nie pochwalam) lub czyszczenie - regeneracja przy użyciu profesjonalnego sprzętu. Ceny różne od 400 zł przy dostarczeniu zdemontowanego filtra do 800 - 1200 zł full demontaż, montaż i adaptacja wyczyszczonego filtra w oprogramowaniu samochodu. Ktoś tu na forum wspominał, że czyścił filtr swoim Hultaju - może napisze jak rezultat. Sam powoli myślę nad takim rozwiązaniem bo mój Fortiś coraz częściej wypala.

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #201 dnia: 18 Maj 2018, 20:20:22 »
Wytnij albo zmień na benzyne. Taką bez GPF-a bo i w benzynie juz wkladają.
I piszę śmiertelnie poważnie.
Dpf to porażka, ale  hyundaiu to wg mnie mega kibel.
Wg mnie już nie wydłużysz jakos znacząco okresów między wypalaniami. Jedynie regeneracja chyba albo wymiana na mniej zabity.
W kazdym razie mam nadzieję że się mylę.
Powodzenia.

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 344
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #202 dnia: 19 Maj 2018, 08:13:59 »
Nie mylisz się. Taka jest po prostu prawda.

Offline Alonzo_

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 349
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #203 dnia: 19 Maj 2018, 09:41:04 »
Mega kibel w sensie dopalania- częstotliwości i czasu. Ale zawsze jeszcze mógłby dojść co chwila check, awaryjni i inne "przyjemności". Tego raczej tu sie nie czyta. Także obiektywnie jest to po prostu mega upierdliwe. Ale fura  jeździ ;-)

Offline Jacek72

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 51
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #204 dnia: 19 Maj 2018, 11:17:21 »
Jeżeli DPF wypala się co 50 km, to jest zawalony. Poczytaj sobie na poprzedniej stronie co zrobiłem z tym problemem ja. Na jakiś czas będę miał spokój- nie wiem na jak długo, ale puki co jest ok...Oczywiście DPF się wypala ale co kilkaset kilometrów, więc nie jest to aż tak uciążliwe..

Offline pudzian3

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 81
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #205 dnia: 01 Czerwiec 2018, 00:12:55 »
Jacek72 a czy wiesz moze na jakies zasadzie czyszcza DPFa? znalazlem w uk ludzi ktorzy je czyszcza na zasadzie plukania, czyli wyplukuja sadze I pozniej susza. zastanawiam sie czy to ta sama zasada dzialania. I ile taka przyjemnosc w pl kosztuje??
czy ktos zna moze firme zajmujaca sie tym w woj pomorskim/zachodnio-pomorskim lub gdzies na slasku??
pozdro

Offline Jacek72

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 51
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #206 dnia: 01 Czerwiec 2018, 08:41:07 »
W moim aucie filtr czyszczony był pod wysokim ciśnieniem. Nie wiem czy  wodą, czy też były jakieś inne dodatki. Fizycznie wyglądało to tak, że DPF umieścili w jakiejś szafie, tam został podłączony do przewodów i był płukany. Cała operacja trwała około godzinę. Na usługę mam 2 lata gwarancji.
Przed tym zabiegiem filtr wypalał mi się co ok. 80 km, po czyszczeniu pierwsze wypalanie po pond 600-700km , (już dokładnie nie pamiętam), teraz systematycznie przejeżdżam ponad 500 km. Cały czas te same warunki użytkowania auta, czyli głównie miasto. W momencie wypalania- autem jadę poza miasto i tam filtr się wypala.
Koszt usługi 500 albo 600 zł...więc tragedii nie ma. Tyle że musisz dostarczyć wyjęty DPF.

Offline pudzian3

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 81
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #207 dnia: 04 Czerwiec 2018, 20:32:33 »
dzisiaj bylem w tym warsztacie co sie tym zajmuja I powiem szczerze ze mechanic mnie rozbawil... opowiedzialem mu sytuacje ze jeszcze z torque I ze wypala sie bardzo czesto ( w zeszlym tygodniu 3 razy) lacznie jakies 200-250km zrobilem) a on do mnie ze moze sie czesto wypalac bo jest czytnik OBD podpiety caly czas I oszukuje computer ??
no I powiedzial mi cene to mi szczeka opadla... 360£ czyli jakies 1600zl ( nie znam dokladnego kursu) za ta cene to ja bede mial to ustrojstwo wyciete I remapa zrobionego... no ale teraz podobno tu w UK na przegladach maja to ostro sprawdzac niestety :(

Offline mariusz00-82

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 92
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #208 dnia: 09 Czerwiec 2018, 10:35:38 »
Witam wszystkich ja dalej walczę z częstym wypalaniem DPF miasto 50 km trasa co 70-125 km😑 hultaj jest na gwarancji a więc męczę serwis.Problemy z częstym wypalanie zaczęły się jak się ociepliło w zimę w mieście wypalało co 300 w trasie co 440.Pieresze dwie wizyty skończyły się podłączeniem  GDS i przeskanowaniem wszystkiego zero błędów oleju nie przybywa kontrolki nie ma auto sprawne .Na trzecia wizyte umówiłem się z kierownikiem serwisu bo moim zdaniem co 50 km w mieście to nie jest normalne .Do serwisu przyjechałem z wypalający się DPF kierownik zrobił kółko pokazałem jak wygląda wypalenie na pasku zpalania oczywiście wszystko ok jak wypala to dobrze  :cry: Zostałem zaproszony na godz 14 na podłączenie do komputera ,po podłączeniu wypalania z rana nie było bo kierownik wyłączył samochód i przerwał wypalanie,ostanie zapisane wypalanie 90 km temu sadzy 10.90gram dalej zdaniem serwisu wszystko ok czyli jedziemy w trasę i sprawdzamy czy wszystko ok.Na trasie po 30 km rozpoczyna się wypalanie trwa przez 20 km kończy się przed wjazdem do ASO więc idealnie sprawdzamy zapełnienie wypaliło do ZERA  :shock: Czyli wszystko jest super wypala..Wszystko przebiegło prawidłowo .. Ale jutro robi Pam trasę to w poniedziałek pan przyjedzie i zobaczymy jak po trasie...
Trasa 450 km
Pierwsze wypalanie po 93 km trwało 23 km kolejne po 90 km trwało 26 km kolejne po 82 km trwało 6 km( korki na obwodnicy Warszawy) kolejne po 111 km trwało 18 km

W poniedziałek jade do serwisu pewnie się dowiem że jest ok bo wypala a nigdzie nie jest podane co ile powinno wypalać.Co o tym myslicie :oops:

[ Dodano: 2018-06-09, 10:42 ]
Podczas tych  przejechanych 60 km na komputerze było ok turbo wtryski czujniki  wszystko ok.

[ Dodano: 2018-06-09, 10:44 ]
Przebieg 115 tyś

Offline MD13

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 344
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
« Odpowiedź #209 dnia: 09 Czerwiec 2018, 11:02:16 »
Przy tym prz biegu to ja wywaliłem filtr. W ciągu tego przebiegu już ci się zapitoli DPF i musi częściej wypalać niż nowy bo ma mniejszą pojemność i tyle. A w serwisie co ci powiedzą jak jest na gwarancji? Że jest oki. Jak skończy się gwarancja to ci każą kupić nowy DPF za grube pieniądze +robocizna.