Forum > Instalacja LPG, CNG, inne

Jakie świece i przewody do gazu ?

<< < (6/7) > >>

Hants:
Swiece trzeba po prostu okresowo kontrolować, gdyż odpowiednia szczelina na świecy ma ogromne znaczenie dla procesu spalania.

Nigdy nie odczułem jakiejś specjalnej róznicy między najtańszymi NGK a 'wypaśnymi" cztero-katodowymi (oprócz ceny)

Okresowa wymiana kabli WN, to onanizm sprzętowy. Kable wymienia się wtedy gdy sa uszkodzone. Oryginalne Hyundaiowe przetrwały w moim poprzednim, zagazowanym aucie 320 tysięcy kilometrów i prawie ćwierć wieku, wyzionęły ducha (silnik nie wkręcał się na obroty), gdy je wypiankowałem i umyłem Karcherem.

RaQu:

--- Cytat: "Hants" ---Swiece trzeba po prostu okresowo kontrolować, gdyż odpowiednia szczelina na świecy ma ogromne znaczenie dla procesu spalania.

Nigdy nie odczułem jakiejś specjalnej róznicy między najtańszymi NGK a 'wypaśnymi" cztero-katodowymi (oprócz ceny)


--- Koniec cytatu ---


Tak trzeba świecę kontrolować jak najbardziej. Ważne też jest określenie czy nasza mieszanka paliwowo powietrzna jest odpowiednia. Jeżeli kolor jest słomkowy to jest bardzo dobrze. Jeżeli kolor świecy czarny i zaolejony to zbyt bogato. Jeśli biały to znowu ubogo, może to świadczyć o np uszkodzeniu niektórych elementów układu zapłonowego. Co do cztero-katodowych świec to nie nadają się do LPG, dlaczego zapytacie ? Dlatego że w LPG potrzebna jest większa iskra bo i warunki spalania są bardziej rygorystyczne w porównaniu z PB, zwiększa się wtedy przerwę z 0.8 na 0.9 mm żeby przeskakująca iskra miała większą energie. Jeżeli mamy 4-katodową świecę to iskra wybiera sobie najkrótszą drogę z możliwych 4 co zwiększa szansę na przeskok iskry i dla PB jest to pożądane ale dla LPG niekoniecznie. Do LPG dajemy świece takie jak zaleca producent do danego silnika dla zasilania benzyną z odpowiednią ciepłotą ( 1 katodowe). Nie trzeba zwracać uwagi czy jest to LPG czy PB różnica jest taka że przy LPG szybciej się zużywają i trzeba częściej kontrolować ich stan. Ja osobiście polecam świece Beru ale NGK czy Boscha też będą dobre.

karino13:
Polecam swiece Denso KH 16TT, sprawdzone do gazu

RaulC:
Świece i kable najlepsze normalne, zwykłe z przerwą dedykowaną do PB. Założyłem ze zmniejszoną przerwa i pluję sobie w brodę, bo auto ma problemy na PB. Na zimnym wypadają zaplony. NIE polecam zmniejszania przerwy na elektrodach w świecach.

Shadows:
Ja u siebie używam tylko standardowych świec i kabli, ale przerwę zmniejszyłem do 0.9mm ze standardowej 1.1mm.

Tak radzą robić, ale czy to coś daje to nie wiem.
Nie mam problemów, czy po przywróceniu przerwy do oryginalnej problem ustępuje?

Specjalne kable czy świece to bujda, ktoś to wymyślił i zarabia na niszy.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej