Autor Wątek: Demontaż / wymiana kierownicy accent 2  (Przeczytany 1667 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

xardas

  • Gość
Demontaż / wymiana kierownicy accent 2
« dnia: 03 Maj 2009, 17:29:12 »
Witam ponownie, przejrzałem opcję szukam i nie ma tego co chciałem, temu zakładam ten temat :)

Jak w temacie interesuje mnie wymiana kierownicy ze zwykłej 2 ramiennej twardej i niemiłej w dotyku bo plastikowej, na wersję bardziej miękką , 3 ramienną z "niby"airbagiem.
Nie chcę prawdziwego airbagu, ale tylko kupiłbym kierownicę (130 zł) http://moto.allegro.pl/item620826158_idealna_kierownica_accent_03r.html
+ zaślepkę na niby airbag (50 zł)http://moto.allegro.pl/item610637920_zaslepka_twarda_kierowcy_hyundai_accent_nowy.html
Zastanawiałem się nad kierownicami sportowymi, ale ich koszt plus naby to nie na mój budżet.

Robił ktoś coś takiego ? Jak się zabrać do demontowania kierownicy ? Co z sygnałem dźwiękowym ?

Może to nieistotne, ale obecnie mam wspomaganie kierownicy i regulowaną kierownicę w pionie (ale chyba wszyscy to mają) więc piszę w ramach formalności...


Dzięki z góry za wszelkie pomocne instrukcje ściągania "fajery" :)

kpawel

  • Gość
Demontaż / wymiana kierownicy accent 2
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Maj 2009, 18:05:01 »
Wszystko fanie.
Tylko kierownice w młodszych rocznikach mają chyba jaśniejszy odcień oraz pokazana zaślepka jest czarna i podróbka.

Air Bag za 150zł

xardas

  • Gość
Demontaż / wymiana kierownicy accent 2
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Maj 2009, 18:26:56 »
Cytat: "kpawel"
Wszystko fanie.
Tylko kierownice w młodszych rocznikach mają chyba jaśniejszy odcień oraz pokazana zaślepka jest czarna i podróbka.

Air Bag za 150zł


EE czepiasz się masz tu taką jak dokładnie kierownica http://www.allegro.pl/item621536255_kowal_airbag_zaslepka_hyundai_accent.html

Przeczytałeś co napisałem ?? Nie mam poduszki teraz i chcę mieć tylko normalną zaślepkę. Oryginalny airbag u mnie jest bez sensu bo i tak nie byłby podłączony bo nie mam żadnej instalacji..
Czujniki airbagów + centralki + samych airbagów nie chcę, po prostu stara kierownica nie najlepiej się trzyma, a w sumie to element z którym w samochodzie mamy największą styczność ...
Ta nowa jest ładniejsza i praktyczniejsza, to co ktoś wymieniał tą kierownicę ??

kml

  • Gość
Demontaż / wymiana kierownicy accent 2
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Maj 2009, 20:56:34 »
Cytat: "xardas"
Robił ktoś coś takiego ? Jak się zabrać do demontowania kierownicy ?


Odkręcasz dwie sruby z tyłu kiery i wyjmujesz klakson i rozpinasz przewody. Następnie odkręcasz śrubę i ściągasz (zbijasz, wyszarpujesz kierę) z wielowypustu.

Znając accenta to cała reszta pasuje bo to plug n play car jest :)

Dziwne, ze na tej kierownicy nie ma przycisków do klaksonu takich pod kciuk.

Jest tylko jeden DROBNY problem: na 100% nie założysz nowej kierownicy tak jak starej i będzie krzywo więc jedziesz na geometrię no chyba że to Ci nie przeszkadza ale ja nie byłbym w stanie z tym żyć.

xardas

  • Gość
Demontaż / wymiana kierownicy accent 2
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Maj 2009, 21:06:36 »
A czemu nie założę na 100% tak jak starej. Chodzi o to że samochód będzie jechał prościutko, a kierownica będzie troszkę skręcona ??

kml

  • Gość
Demontaż / wymiana kierownicy accent 2
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Maj 2009, 21:19:13 »
Cytat: "xardas"
A czemu nie założę na 100% tak jak starej. Chodzi o to że samochód będzie jechał prościutko, a kierownica będzie troszkę skręcona ??


Tak, samochód będzie jechał prosto ale kierownica będzie krzywo. Na 100% :)

xardas

  • Gość
Demontaż / wymiana kierownicy accent 2
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Maj 2009, 23:52:47 »
Dzięki kml za info
No dobra ale to oznacza złe dopasowanie nowej kierownicy do starego ustawienia. Ja bym po prostu wyprostował koła prościutko, zdjął starą kierownicę, założył nową (prosto) i jaka w ty filozofia ?? A jakby było źle to bym nakładał nową kierownicę do upadłego :).

Ale skoro zwróciłeś na to uwagę że będzie problem (to Ci wierzę :) ) i to widać, że nie jest tak prosto jak napisałem.... :(

Mówiłeś coś z wyszarpywaniu jej i to pewnie o to chodzi że kierownicę się nie przykłada i zakręca śrubki tylko się nabija i wtedy jest bardzo trudno z jej poprawnym nabiciem, bo rozumiem że łatwo to ona nie wchodzi - dobrze kombinuje ?? I wszystko przez ten nieszczęsny wielowypust ?

kml

  • Gość
Demontaż / wymiana kierownicy accent 2
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Maj 2009, 19:45:12 »
xardas, kierownicy są na wielowypuście i gwarantuje Ci że nie trafisz ząbkami tak jak ze starą kierownicą. ZAWSZE jest tak, że brakuje pół ząbka zeby kierownica była równa i mnie takie ustawienia doprowadza do szewskiej pasji. Wyprostowanie kierownicy kosztuje tyle co ustawienie geometrii.

Samo zdjęcie kierownicy nie jest trudne ale trzeba się poszarpać chwilę poniewaz ona jest "nabita" na wcisk. Z tego co pamiętam to śruba jest 19 i nic poza tym Ci nie będzie potrzebne.

Jeżeli uda Ci przełożyć tak zeby było prosto to będzie super ale coś mi się wydaje ze nie bedzie tak prosto :)

Oczywiście, zawsze jest opcja ze Tobie nie przeszkadza kierownica krzywo w czasie jazdy prosto :)

xardas

  • Gość
Demontaż / wymiana kierownicy accent 2
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Maj 2009, 23:08:27 »
Dzięki KML za info. Jak się zdecyduję to napisze co i jak :D

kml

  • Gość
Demontaż / wymiana kierownicy accent 2
« Odpowiedź #9 dnia: 07 Maj 2009, 06:27:25 »
xardas, to walcz :) Kiere przełożyć uda sie na 100%.