Autor Wątek: naprawde spory ubytek oleju  (Przeczytany 5483 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

metjan

  • Gość
naprawde spory ubytek oleju
« dnia: 24 Marzec 2009, 13:29:37 »
po przejechaniu 0k 250 km znikł 1 litr oleju... czy mozliwże przez wadliwą uszczelkę pod pokrywą zaworów, bo silnik jest mokry w tym miejscu... ale aż tyle???

Cendra

  • Gość
naprawde spory ubytek oleju
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Marzec 2009, 13:40:59 »
wszystko jest możliwe... zdjąć pokrywę zaworów to kilka minut, sprawdź zanim zatrzesz motor...

metjan

  • Gość
naprawde spory ubytek oleju
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Marzec 2009, 13:45:32 »
zrobie to... ale obawiam się że to moze być uszczelka pod głowicą... a to już spory wydatek... :-/

Cendra

  • Gość
naprawde spory ubytek oleju
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Marzec 2009, 13:49:09 »
a płyn chłodniczy ma czystą konsystencję :?:

metjan

  • Gość
naprawde spory ubytek oleju
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Marzec 2009, 13:52:11 »
tak jest czysty i w ogóle nie ubywa

Cendra

  • Gość
naprawde spory ubytek oleju
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Marzec 2009, 13:57:32 »
to raczej nie uszczelka pod głowicą...
auto nie dymi np na niebiesko :?: np po porannym odpaleniu nie ma chmury za samochodem :?:

Hants

  • Gość
naprawde spory ubytek oleju
« Odpowiedź #6 dnia: 24 Marzec 2009, 14:22:21 »
Filtr oleju dobrze dokrecony? Korek spustowy? To raczej malo prawdopodobne, zebys mial az taki ubytek oleju przez uszczelke pg - mialbys chmary dymu za soba i strasznie osmolony wydech.

metjan

  • Gość
naprawde spory ubytek oleju
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Marzec 2009, 17:11:28 »
no trochę dymi ale nie aż tak... pod samochodem też nie ma plamy oleju... jest tylko mokry silnik

Cendra

  • Gość
naprawde spory ubytek oleju
« Odpowiedź #8 dnia: 24 Marzec 2009, 18:04:26 »
to musi pobierać olej... troche wyleci, trochę spali i zbiera sie duża ilość :/

metjan

  • Gość
naprawde spory ubytek oleju
« Odpowiedź #9 dnia: 24 Marzec 2009, 18:08:58 »
Cytat: "Cendra"
to musi pobierać olej... troche wyleci, trochę spali i zbiera sie duża ilość :/


też tak myśle... zmienię tą uszczelkę i zobaczę jak dalej to będzie szło

BartBartez

  • Gość
naprawde spory ubytek oleju
« Odpowiedź #10 dnia: 25 Marzec 2009, 09:08:58 »
metjan, Sprawdź pierścienie

metjan

  • Gość
naprawde spory ubytek oleju
« Odpowiedź #11 dnia: 25 Marzec 2009, 09:40:56 »
Cytat: "BartBartez"
metjan, Sprawdź pierścienie

jak to się robi?? to chyba duża ingerencja..
ale przez pierścienie ubytek nie byłby aż taki... to raczej wyciek jakiś... stawiam na uszczelke pod pokrywą, filtr oleju albo kork wypustowy... robi sie gorąco ciśnienie wzrasta i gotowe...

BartBartez

  • Gość
naprawde spory ubytek oleju
« Odpowiedź #12 dnia: 25 Marzec 2009, 10:10:18 »
Przez zapieczone pierścienie Tico wciągało litr na godzinę i to podczas postoju :shock:

Cytat: "metjan"
jak to się robi?? to chyba duża ingerencja..

 Garażowym sposobem: (po zdjęciu głowicy oczywiście)
Ustawiasz tłoku w środkowym położeniu i zalewasz je powiedzmy po 100 ml nafty(tak aby było zatopione powiedzmy 1cm). Patrzysz na zegarek i sprawdzasz po jakim czasie nafta "zniknie".

Głowicę oddaj do zakładu specjalistycznego - koszt przy 12 zaworach około 250 zł w przypadku gdy nie trzeba zmieniać zaworów i prowadnic. Przefrezują zawory i gniazda, wymienią uszczelniacze i splanują głowicę. Wtedy masz pewną na 100%

EDIT: teraz dopiero doczytałem, że nie zmieniasz uszczelki pod głowicą tylko pod pokrywą zaworów :mrgreen: . Ale może to co napisałem przyda Ci się w niedalekiej przyszłości

metjan

  • Gość
naprawde spory ubytek oleju
« Odpowiedź #13 dnia: 25 Marzec 2009, 13:49:02 »
Cytat: "BartBartez"
Przez zapieczone pierścienie Tico wciągało litr na godzinę i to podczas postoju :shock:

Cytat: "metjan"
jak to się robi?? to chyba duża ingerencja..

 Garażowym sposobem: (po zdjęciu głowicy oczywiście)
Ustawiasz tłoku w środkowym położeniu i zalewasz je powiedzmy po 100 ml nafty(tak aby było zatopione powiedzmy 1cm). Patrzysz na zegarek i sprawdzasz po jakim czasie nafta "zniknie".

Głowicę oddaj do zakładu specjalistycznego - koszt przy 12 zaworach około 250 zł w przypadku gdy nie trzeba zmieniać zaworów i prowadnic. Przefrezują zawory i gniazda, wymienią uszczelniacze i splanują głowicę. Wtedy masz pewną na 100%

EDIT: teraz dopiero doczytałem, że nie zmieniasz uszczelki pod głowicą tylko pod pokrywą zaworów :mrgreen: . Ale może to co napisałem przyda Ci się w niedalekiej przyszłości


oby nie ;D

maciej

  • Gość
naprawde spory ubytek oleju
« Odpowiedź #14 dnia: 25 Marzec 2009, 16:10:25 »
A ja mam pytanie do tego garażowego sposobu. Ok patrze po jakim czasie zniknie i .... jaki czas to czas kwalfikujący do szlifu i wymiany pierścionków a jaki nie???

Wymieniając uszczelkę zaworów uzbrój się w silikon i odtłuść i zaciap silikonem po całym obwodzie bo te uszczelki nigdy nie pasują w 100% a największą uwagę zwróć na te półłuki na łożyska, mam nadzieje że wystarczy wymiana i uszczelnienie pokrywki zaworowej :-) Pozdr