Autor Wątek: Błąd P1128  (Przeczytany 1744 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rafal

  • Gość
Błąd P1128
« dnia: 21 Marzec 2009, 01:17:30 »
Witam szanowne Koleżanki i Kolegów,

Gwoli małego wprowadzenia:
We wrześniu '08 zarzuciłem temat "Błąd P1801, P1805, P1128", problem opisany jest tutaj , temat zakończyłem... Niestety po przejechaniu ok.2-3 tys. km błąd 1128 powrócił... Po kontroli w w/w temacie elementów i drobnych poprawkach (okazało się, że poluzował się jeden z elementów k/przepływomierza), skasowałem błąd i przez dłuższy czas wszystko wyglądało dobrze.
Niestety po dłuższej przerwie znów P1128 i tak kasuje go i znów co jakiś czas się pojawia.
Moje obserwacje: samochód trzyma spalanie (trochę więcej spala w mieście -ale to raczej efekt zimy, krótkie trasy...), jeden "mały szkopuł" zdaję się trochę ubywa mi oleju. Jakos w okolicy września wymieniłem olej, po jakichś 2,5 tys.km, był poniżej normy-uzupełniłem, a w chwili obecnej po następnych ok.2 tys.km znowu jest ciut poniżej...
Nie wiem czy to przypadek, ale mam wrażenie, że przy stanie oleju min, lub ciut poniżej błąd się nie pokazuje, natomiast po uzupełnieniu oleju do stanu (pośrodku min/max) - wyskakuje odpowiednio po przejechaniu odpowiedniej ilości km... Ale może to tylko przypadek.
Ma może ktoś jakiś pomysł, na co jeszcze zwrócić uwagę, gdzie może być problem?
Dzięki jeszcze raz za " kampanie wrześniową" i pozdrawiam wszystkich klubowiczów.

e-gen

  • Gość
Błąd P1128
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Marzec 2009, 23:14:14 »
Pozostaje zatem skontrolowanie sprawności przepływomierza - zgodnie z serwisówką:
procedura serwisowa Hyundaia: MAF czyli przepływomierz (P/N 28164-22610 Kefico 9220930001), jeżeli diagnostyka przepływomierza wykaże odchylenia większe niż 10% to wymienić - prawidłowe odczyty (podaję dla skrzyni manualnej):

##używając narzędzia: Hi-Scan Pro in the Hyundai Diagnostic Menus Current Data Screen##
TPS (%)_______0______2.4_____3.9______5.9
MAF (kg/h)_____9.5____19.4_____28.8_____43
RPM__________IDLE___2000____3000_____4000

##używając narzędzia: Hi-Scan Pro in the OBD-II Menus Current Data Screen##
TPS (%)_______0______2.4_____3.9______5.9
MAF (kg/h)_____2.5____5.5______8______12
RPM__________IDLE___2000____3000_____4000

Przepływomierz powinien być czysty przed rozpoczęciem testów.

Rafal

  • Gość
Błąd P1128
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Marzec 2009, 17:32:11 »
"Przepływomierz powinien być czysty przed rozpoczęciem testów.[/quote]"

Czy dobrze rozumiem, że wyczyszczenie przepływomierza należy do mnie, czy też w serwisie załatwiają to kompleksowo? Jeśli będzie testowany skanerem OBDII, to raczej nie będzie ściągany...

e-gen

  • Gość
Błąd P1128
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Marzec 2009, 23:59:35 »
Cytuj
wyczyszczenie przepływomierza należy do mnie, czy też w serwisie załatwiają to kompleksowo?

trudno powiedzieć...

Cytuj
Jeśli będzie testowany skanerem OBDII, to raczej nie będzie ściągany...

nie wiem jak wygląda procedura testowa przepływomierza w praktyce - czy jest ściągany i wkładany do specjalnego ustrojstwa czy raczej wszystko odbywa się na aucie - natomiast na pewno nie robią tego skanerem OBD ale raczej Hi-Scan Pro, czyli specjalnym komputerem diagnostycznym Hyundaia. Skaner OBD jedynie czyta błędy zanotowane przez komputer pokładowy samochodu.

Rafal

  • Gość
Błąd P1128
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Kwiecień 2009, 02:06:29 »
Dzięki e-gen za pomoc.

Z kontrolą przepływomierza wstrzymam się i poczekam na rezultat przeglądu (koniec kwietnia). A CE pojawia się (zaświeca) i znika sam...

W tak zwanym międzyczasie zrobiłem ok.1 tys km z obciążeniem (3-5 osób) w warunkach górskich i w połowie drogi musiałem dolać ok. 0,4 l oleju, chyba trochę za dużo...

opel19786

  • Gość
Błąd P1128
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Maj 2009, 10:54:21 »
Ja miałem ten błąd i jedynym wyjściem była wymiana przepływki,

Rafal

  • Gość
Błąd P1128
« Odpowiedź #6 dnia: 08 Czerwiec 2009, 19:50:49 »
Witam,
Tak więc jestem w końcu po przeglądzie, kontrola przeszła pozytywnie (ku mojemu zdziwieniu); a oto wyciąg z emisji samochodu:
temp. oleju 83 stopnie
Low Idle (790 rpm) CO 0,33 vol procent, ..... ponad 0,5 -błąd
 HC 0 ppm ...... ponad 0 -błąd
High Idle (2910 rpm) CO 0,09 vol procent., ........ ponad 0,3 - błąd
 HC 41 ppm ........ ponad 200 ppm - błąd
 Lambda 1,004 powinna być pomiędzy 0,97 - 1,03

Dodam, że przed przeglądem przeczyściłem acetonem przepływomierz- co raczej przyniosło skutek przeciwny do zamierzonego- tj skok spalania do 9 l/100 (z 7/100) i już mi sam CE nie gaśnie...)
Hm, mam pytanie: czy ktos mi może powiedzieć czy z tych danych można wywnioskować tylko problem z przepływomierzem, czy samochód spala olej ( przy dłuższych i ciężkich trasach (góry) nawet 0,5l na 300km?