Autor Wątek: Przekladka - gdzie umiejscowic parownik?  (Przeczytany 4824 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Hants

  • Gość
Przekladka - gdzie umiejscowic parownik?
« dnia: 19 Marzec 2009, 12:01:31 »
Sloneczko ladnie swieci, cieplo sie zrobilo - no to czas rozpoczac sezon brudzenia sie, dlubania i poprawiania fabryki.

Jest sobie takie cus:


i takie cus:


Zaproponujcie, proszę, najlepsze miejsce na parownik.

Hants

  • Gość
Przekladka - gdzie umiejscowic parownik?
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Kwiecień 2009, 13:22:57 »
Nic nie doradziliscie - ale ja jestem kreatywny: fotka w momencie ostatnich przymiarek:



Niestety - zabraklo mi rury na umiejscowienie elektrozaworu tam - gdzie chcialem, czyli w miejscu z dziurka - na lewo od numeru auta. Obecnie zawor mam schowany gleboko za kolektorem dolotu i nie podoba mi sie to rozwiazanie.

Martwie sie troche odworconymi zaworami do gazu - okazalo sie, ze listwa ma niesymetryczny wlot gazu w fazie cieklej i zaslepke.

Calosc dziala pieknie - jestem z siebie bardzo zadowolony :-)

Jak nazywa sie narzedzie to trwalego zaciskania przewodow gumowych taka metalowa opaska?

Pozdrawiam!

e-gen

  • Gość
Przekladka - gdzie umiejscowic parownik?
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Kwiecień 2009, 15:41:02 »
powinieneś prześc na wtrysk fazy ciekłej i nie miałbyś problemu umiejscowienia reduktora :mrgreen:

Ja miałem prownik przy akumulatorze, z tym że w Lantrze nie było tej plastikowej rury doprowadzającej powietrze znad chłodnicy

mihu_24

  • Gość
Przekladka - gdzie umiejscowic parownik?
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Kwiecień 2009, 15:45:27 »
Wedle prawideł gazownictwa parownik powinien być zamontowany równolegle do kierunku jazdy.
Wyobraż sobie sytuację w której bardzo ostro hamujesz i w jednej chwili musisz przyspieszyć.
Przy takim ustawieniu parownika siła ,która podczas hamowania działa na membranę zamyka ją powodując odcięcie dopływu paliwa.
Nie muszę dodawać co się może stać gdy nagle musisz przejść z hamowania w przyspieszanie :shock:

Radziłbym od razu poszukać miejsca na takie ustawienie reduktora.

Powodzenia.

Hants

  • Gość
Przekladka - gdzie umiejscowic parownik?
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Kwiecień 2009, 11:40:45 »
mihu_24, Sugerujesz, ze poprzednio mialem zle ustawiony parownik? :shock: Jedyne co teraz zrobilem, to go przekrecilem o 90 wedle jego osi, w uprzednim ustawieniu - nigdy nie zdarzyl sie opisywany przez Ciebie problem.

Poza tym - mam czujnik na listwie wtryskow gazu - spadki cisnienia skutkuja natychmiastowym zalaczeniem benzynowych.

To o czym mowisz, jest bardzo istotne przy ustawieniu wielozaworu w butlach toroidalnych - powinien byc zawsze na przeciwleglym krancu do kierunku jazdy.

e-gen, a gdzie bys wkrecil wtryskiwacze ? ;-) Na powaznie mowiac - zupelnie nie wiem jak cos takiego mialoby byc rozwiazane..

mihu_24

  • Gość
Przekladka - gdzie umiejscowic parownik?
« Odpowiedź #5 dnia: 19 Kwiecień 2009, 20:35:15 »
Cytat: "Hants"
w uprzednim ustawieniu - nigdy nie zdarzyl sie opisywany przez Ciebie problem.

No nigdy nie wiadomo kiedy i komu może się coś przydarzyć.
Tak montują parowniki i coś w tym musi być - lepiej nie kusić ducha Newtona :->

Hants

  • Gość
Przekladka - gdzie umiejscowic parownik?
« Odpowiedź #6 dnia: 19 Kwiecień 2009, 21:28:24 »
Cos mi swita, ze parownik nie powinien byc instalowany rownolegle do kierunku jazdy. To na zakretach moze nastapic zalanie membrany. Gdzies o tym kiedys czytalem, głowy pod to nie dam, ale o piwko - moge sie zalozyc :-)

BartBartez

  • Gość
Przekladka - gdzie umiejscowic parownik?
« Odpowiedź #7 dnia: 20 Kwiecień 2009, 14:25:42 »
Cytat: "Hants"
na zakretach moze nastapic zalanie membrany.

Było o tym w mitach o gazie. Tak jak o zużywaniu się tylnego zawieszenia <hahaha>

mihu_24

  • Gość
Przekladka - gdzie umiejscowic parownik?
« Odpowiedź #8 dnia: 21 Kwiecień 2009, 00:02:35 »
Cytat: "Hants"
To na zakretach moze nastapic zalanie membrany

Z jaką prędkością pokonujemy zazwyczaj zakręty? Z taką,że nie spadamy z fotela(no może trochę 8-)) a więc przeciążenie w zakręcie jest dużo mniejsze niż podczas hamowania.

BartBartez

  • Gość
Przekladka - gdzie umiejscowic parownik?
« Odpowiedź #9 dnia: 21 Kwiecień 2009, 10:22:16 »
Znalazłem ten temat. Polecam jako humor http://forum.hyundaifanklub.pl/viewtopic.php?t=1045

Hants

  • Gość
Przekladka - gdzie umiejscowic parownik?
« Odpowiedź #10 dnia: 21 Kwiecień 2009, 14:17:47 »
Dobra - to skoro juz tak pociesznie sie zrobilo, to Wam proponuje wziac plaski spodek, nalac do niego troche wody i uniesc szybko tuz nad glowa. Nic sie nie wylalo, prawda? A teraz (tez nad Waszymi głowami) przechylcie ten spodek tak o 45% i tez go podniescie - jest roznica?

 :mrgreen:

Upierac sie przy tym nie bede - widzialem juz poprawnie pracujace reduktory i rownolegle i poprzecznie. Moj wbrew Waszym teoriom dziala zupelnie poprawnie..


Za to co do zuzywania sie amortyzatorow - to tu sie w pelni zgadzam. Wozenie ze soba okolo 100 kg w bagazniku MA WPŁYW na spalanie, hamulce i tylne zawieszenie. Nieznaczny - ale ma. Poza tym na dwu tankowaniach spokojnie odzyskuje rownowartosc jednego amortyzatora :-)

mihu_24

  • Gość
Przekladka - gdzie umiejscowic parownik?
« Odpowiedź #11 dnia: 21 Kwiecień 2009, 19:23:25 »
Wszystko ma wpływ na wszystko i wszystkich ;p